Страница 1 от 1

ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 05 ное 2008, 12:56
от mitaka_s_fordaka
Здравейте колеги,
Имам проблем с парното на форд пума,мисля че е същия като на фиеста,защото таблото на фиестата и пумата са едни и същи...Преди няколко дена стрелката за температурата се вдигна много след NORMAL и достигна почти червеното,отидох на майстор и каза че трябва да се смени термостата,купих термостат от мото пфое,сменихме го и сега нямам парно,а двата маркуча към парното са врели.като включа и на топло и студено духа едно и също (хладко)а колата си е загряла,а и от време на време стрелката се вдига малко над NORMAL. къде да търсим проблема!!!другото което ми казаха че е възможно да е някакъв клапан които да не отваря защото врътката за топло и студено е била електрическа и тоя клапан бил някъде зад таблото.ако някои е разглабял и сменял тоя клапан нека сподели как става работата.и другото което искам да попитам е като се разглобява таблото какво трябва да направя за да не взема да прецакам airbag-овете????? благодаря предварително и дано някои помогне по скоро че без парно е гадна работа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Проблема е решен *00940* *00133* .след като прочетох *00106* темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам *00133* .просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 11 ное 2008, 23:52
от ceco_kf
Дай линк към "темата на paci"

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 12 ное 2008, 07:58
от paci
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 0%BD%D0%BE

Като видях питанката тръгнах да си търся темата, обаче имахме проблем с търсачката.

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 01 дек 2008, 16:33
от biser77
Колеги има може би същия проблем само че с Ескорт 98-ма. Да питам знае ли някой къде е този клапан на ескорта че гледах и не можах да го видя. В отсека под стъклото има такова нещо , но е за климатика.....с алуминиеви тръби. Казаха ми че може да е и от запушен радиатор на парното, как да разбера от какво е? Благодаря предварително!!!

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 01 дек 2008, 17:42
от synthez 3D
За съжаление Ескорта няма такъв клапан.Парното се изключва и включва с една клапа,която пренасочва въздуха,да минава или не, през радиаторчето.Тази клапа се движи с жило и е възможно точно то да е откачено в единия, или другия край.А антифриза си тече винаги през радиаторчето и ако го пипнеш ще разбереш дали проблема е в него,или в разпределението на въздуха.Между другото,това е така при бензиновите Ескорти и предполагам,че е същото и при дизелите,но не съм сигурен.

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 01 дек 2008, 18:25
от biser77
Благодаря колега, жилото си е закачено, разпределя си въздуха. А как да пипна радиаторчето, то е в купето под таблото ,нали? И може ли от капачката на казанчето да не държи високо налягане че така ми се струва. като изфорсирам почва да духа малко по топло. А маркуча дето е клапата за обезвъздушаване е много мек, не е под налягане...

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 01 дек 2008, 19:49
от synthez 3D
Да, намира се под таблото,но ако погледнеш отдолу от дясно, от страната на жабката ще видиш входната и изходната му тръби,които отиват към двигателя.Ако те са горещи,значи антифриза си минава през радиаторчето и трябва да се търси друга причина.На мен обаче ми се струва,че имаш въздух,или някакъв друг проблем в охладителната система,щом няма налягане.Сигурен ли си,че двигателя загрява нормално?Те по принцип дизелите си загряват доста бавно и особено ако караш на малки разстояния,може и да не успява да загрее достатъчно,за да имаш нормално парно.

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 01 дек 2008, 20:10
от biser77
Загрява си нормално и си държи темп. по средата, пък и съм карал и на дълго, същата история!...но май стигам до извода че е капачката, утре ще взема от МП, че не знам другите какви са и ще проверя.

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 07 дек 2008, 01:21
от biser77
Сложих друга капачка, разлика няма :( . Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)

Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!

Публикувано: 11 дек 2008, 00:29
от biser77
Аз май сам си говоря тука ,ама нищо, да кажа: запушен радиатор на парно - почистване. Сваля се интеркулера (който го има), който го няма още по лесно, под него са маркучите за парното. Свалят се скобите, вадят се маркучите и с чешмяна вода под налягане се промива и в двете посоки. След товасе разрежда сода каустик(натриева основа, може и калиева основа) във вода съотношение 1:5 налива се и се изчаква около 10-15 мин. Отвътре се чува едно бълбукане,и след това пак с маркуча поне 10 мин да тече пак и двете посоки. Трябва да минава свободно водата накрая,със същото налягане като от маркуча. Дано съм бил полезен на някого, на мен вече ми е топличко :)