Абе колега, ако си с климатроник има автоматичен режим Hi, който като го включиш - ти включва и климатика /нищо че е студено/ и би трябвало да изключва и рециркулацията... Това е именно режима за "обдухване на изпотени стъкла"
Може и да бъркам за Форда, но във Волвото ми беше така.
Ще обърна внимание, дали ръчно и само включва и изключва при този режим рециркулацията, но за А/С-то съм сигурен. Дори не можеш ръчно да го изключиш.
Казваш че филтъра си го сменил, но провери дали не е нещо "удавен".
Принципно по проблема и за решаването му:
- от някъде влиза влага, която не се изсушава или изхвърля навън влажният въздух;
- рязката граница на температурата вън/вътре и прекъснат обмен, създават условия за конденз. /забележете, че при много влага и ниски, минусови температури - дори може да се получи заскрежаване отвътре.../
Тогава борбата е единствено с реотаните!
Така че реотани в
предното стъкло /има и в
страничните/ си е есктра тук, но е задължителна за северните страни.
Задните реотани отдавна са базово оборудване... /защо, защото там принципно няма именно добро обдухване/.
- ако в колата вътре има прекалено много влага, така че парното и вентилационната система не могат да се справят, а филтъра е мокър - преполъчва се да се забърше конденза с попиваща кърпа отвътре, за да се облекчи обдухването...
/получана се, ако например 3-4 души ги е валял здраво дъжд или сняг и с неизтупан сняг влязат в колата ... тогава и господ извесно време няма как да помогне/.
Цаката: поне си изтупайте снега и почистете краката и излейте водата от гумените стелки под вас, защото ... системата трябва да се мъчи да ги затопли и превърте в газообразно състояние, за да ги издуха навън..., евентуално филтъра да ги ... дехидрира, ако е нов и си върши работата.
Помнете, че системата е проектирана за осреднено натоварване /особено на глобалния Форд/
Това не е кола за северни условия или проектирана за такива, което като гледам наистина доста мъки създава на очакващите всичко собственици от тея смешни /уви/ коли.
Не случайно зъбатата закачка казва, че
"циганин и Форд зимно време не работят".
Трябва за споделя, че Фордляка ми дори и дизел - до момента не е отказал да пали при минусови температури, дори без да изчаквам много много спиралата /навик на бензинджия имам/. Е верно слагам при всяко зареждане зимна добавка в наФФФтата, но очаквах доста по-зле да се държи...
Та в заключение:
пребори източниците за конденза, помогни на системата със стари ръчни ФФатки,
ако не си сигурен дали системата ти работи ... достатъчно.