Страница 1 от 5

Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 17 дек 2008, 20:35
от vptgp
Знам какво ще си помислите - че има много такива теми и не съм използвал търсачката, но повярвайте прочетох ги всичко и не намерих решение на проблема.Колата загрява чак след 30 минути яко каране и като пусна парното изстива.Значи първата ми работа беше да сменя термостата,но без ефект-колата не е загряла а маркуча към радиатора топъл.После прочетох тук за някакво топче в тялото на термостата,което обезвъздушавало системата( http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B2%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ).Направих всичко възможно и резултата е ,че маркуча към радиатора вече е студен,което е напредък,но радиатора е топъл...Като проследих всички маркучи видях че в долната страна на радиатора влиза друг маркуч(топъл),който излиза от някаква алуминиева кутия с ребра и жици.Знам,че по някакъв начин това е свързано с климатроника,но незнам какво представлява. Ако някой има представа моля да помогне!

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 20 дек 2008, 10:44
от chefo_ukr
е като не прегрява пак добре :D моита също бавно загрява до колкото знам нащи пе4ки са си така.да неби някои вентилатор постояно да работи.а тази алуминиевата котия с ребрата не е ли охлаждането на маслото?до самия маслен филтър седи

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 20 дек 2008, 14:14
от vptgp
Ами вентилаторите се въртят само като пусна климатроника.Не е до масления филтър кутията.
е като не прегрява пак добре
това е супер незадоволително.Как може сравнително нова кола с толкова много екстри да не може да загрее.Закарах я на Мото Фое и "майсторите" решиха че е термостат,аз им казах че термостата е сменен и няма логика,защото маркуча към радиатора е студен,т.е термостата работи,обаче не можах да го убедя.Изобщо няма да си закарам колата там повече-там са по-тъпи и от маймуни,дай му един чук и вече е майстор.
моита също бавно загрява до колкото знам нащи пе4ки са си така
-твоята поне като загрее задържа ли температурата?

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 20 дек 2008, 18:33
от chefo_ukr
задържа я да(температурата).че ква ще е тая кутия?по принцип на мен като мие включен климатика и стоя на едно място също по4ва да истива.за мотофое не коментирам щот няма смисъл то ще е глас в пустинята

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 20 дек 2008, 19:18
от biser77
Колеги и аз съм така, много бавно загрява, бавно почва да духа топли и т.н. Радиаторчето на парното ми беше запушено , но го отпуших и след това започна да духа топло, но след това цялата охл. течност смених че беше за смяна и от тогава и бавно загрява и не духа топло. А иначе като загрее си държи нормална температура, проблема е докато я стигне....

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 21 дек 2008, 01:43
от vptgp
При мене температурата не се задържа изобщо.Ако е загряла малко колата и без да пускам парно температурата спада като се засиля.
Радиаторчето на парното ми беше запушено , но го отпуших и след това започна да духа топло, но след това цялата охл. течност смених че беше за смяна и от тогава и бавно загрява и не духа топло
Колега, искаш да кажеш,че проблема може да е от радиаторчето или от различната охладителна течност?И ако е запушено не трябва ли изобщо да не духа топло?
И още нещо,трябва ли да ми се въртят перките като пусна климатроника да духа топло?

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 21 дек 2008, 12:01
от biser77
За климатроника незнам, аз съм без и не съм имал кола със... Но симптомите ми се виждат като при мен със запушения радиатор на парното. Като е загряла изфорсирай на място до към 3000 об/мин за около 20- 30 сек. и виж дали от въздуховодите сменя температурата към топло за момент.

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 21 дек 2008, 12:13
от chefo_ukr
опа значи не включваш правилно климатроника.аз така го вкл.за да не работи перката.нагласям на топло(максимално) после силата на вентилатора и къде да духа и натискам а/ц 2 пътя то светва изгасва и край копресора не се вкл.пове4е

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 22 дек 2008, 12:50
от vptgp
Като е загряла изфорсирай на място до към 3000 об/мин за около 20- 30 сек. и виж дали от въздуховодите сменя температурата към топло за момент.
Направих го, но си духа топло и не се променя никак.
опа значи не включваш правилно климатроника.аз така го вкл.за да не работи перката.нагласям на топло(максимално) после силата на вентилатора и къде да духа и натискам а/ц 2 пътя то светва изгасва и край копресора не се вкл.пове4е
- и тази рецепта изпълних,но перките не спряха,явно някакво реле е залепнало.На компютърна диагностика показа ,че на колата й няма нищо.Колкото до загряването,мисля да запуша топлия маркуч,който влиза в долната страна на радиатора и каквото стане.Писна ми от тая кола,всичко е разбазикано.

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 22 дек 2008, 13:39
от biser77
И ако е запушено не трябва ли изобщо да не духа топло?
Зависи на каква степен е запушено, но щом не ти повишава температурата на въздуховодите при форсиране не е от това. При мен започваше да духа по топло при форсиране

Re: Мондео МК3 не загрява!

Публикувано: 22 дек 2008, 18:34
от chefo_ukr
ако работи постояно перката значи температурен датчик е заминал или контакта към вентилатора е лош(не говоря за вентилатора на климата щот отпред единия отговаря за климата и той се включва до колкото знам от самия климатик и там дачик за високо ниско налягане)нямашли ел.схеми

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 07 яну 2009, 10:16
от vptgp
Както каза chefo_ukr тази алуминиева кутия е за регулиране на температурата на маслото.Има я само при дизели и то не при всички.В нея има електронна клапа за спиране и пускане на антифриза, която е заседнала в отворено положение и затова нямам малък кръг на охлаждане.Вариантите са да се смени клапата(което било трудно) или да се постави механично в затворено положение.Другата седмица колата ми е на ремонт,но в Пловдив,защото в Хасково не са и чували за това.
Благодаря на всички за коментарите!

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 07 яну 2009, 21:15
от chefo_ukr
май е трябвало да я промиеш охладителната система знаеш ли къв идиот я е карал до теб и кво е сипвал вместо антифриз.(има и червен пипер слагат в радятора за да не капи и посля питат що нямам парно)

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 08 яну 2009, 16:07
от chano
vptgp написа:Както каза chefo_ukr тази алуминиева кутия е за регулиране на температурата на маслото.Има я само при дизели и то не при всички.В нея има електронна клапа за спиране и пускане на антифриза, която е заседнала в отворено положение и затова нямам малък кръг на охлаждане.Вариантите са да се смени клапата(което било трудно) или да се постави механично в затворено положение.Другата седмица колата ми е на ремонт,но в Пловдив,защото в Хасково не са и чували за това.
Благодаря на всички за коментарите!

Колега как реши проблема че аз не разбрах,моят форд е същата работа,не загрява,трябва да го карам половин ден градско с картони отпред за да загрее,термостата го смених,маркуча след термостата не загрява,но радиатора е топъл,влиза топла вода от левия маркуч отдоло,аз не мисля че на студена кола трябва въобще в радиатора да влиза топла вода,то като тръгнеш и я духне малко и истива,по витиня по нанагорното с 130км.загря до стредата и като секачих от горе и пуснах на доло на 2-рата минута беше все едно я паля сега.странна работа.имам малък теч отдоло но не мисля че това и е проблема.вчера тествах термостата карах я 10 км.и не отвори след това и сложих картони и бясно каране и загря ,пипнах маркуча и термостата беще отворил.незнам вече какво да я правя,някоои ако има рещение да каже.Благодаря.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 08 яну 2009, 20:40
от BOYCH
Колеги и аз съм така, много бавно загрява, бавно почва да духа топло и т.н. ... бавно загрява и не духа топло. А иначе като загрее си държи нормална температура, проблема е докато я стигне.... Ако съм на място и е пуснато парното - стрелката отива към 1/4 а не стои на 1/2...
Значи и аз споделям същия проблем, при положение че смених почти всичко по консумативите, без самия антифриз, а долях концентрат до "max".

Значи коментара по проблема ми е принципен:
1. Дизеловите автомобили принципно по-бавно загряват от бензиновите;
2. Пускате до дупка парното, а не е загряла колата.
Цаката с пускането на парното "до дупка или на мах" се ползва и през лятото, ако нещо на път ти се прецака термостата и ако караш, това охлажда леко двигателя, като гледкаш да караш докато е преди червената зона, и трябва да спреш! ... щото ще прегрееш ДВГ. На мен ми се е случвало на бензинов ДВГ и цаката действа.
3. Ако нямаш корите под ДВГ /особено дизелов/ това допълнително способства за по-бавно загряване на ДВГ, което през зимата ... направо реално си пречи.
Слагането на вестници и разни ... мушами и картони ;): ...изисква изключително внимание, защото рязко променя възможността на ДВГ да се охлажда и ... ако не ги махнеш овреме или не внимаваш - може да си прецакаш сам с прегряване ДВГ. /това е прекалено военен вариант и се препоръчва само в краен случай./
Принципно на дизеловите ДВГ на север и въобще в автомобилите на север слагат няколко варианта от т.нар. "печки" които загряват независимо от ДВГ.
- Има за подгряване на ДВГ с таймер - например всеки ден в 8,00 ч., ако тръгваш в 8,30 на работа.
- Има за подгряване на купето /обикновено са с ел. реотани или дори със самостоятелно горене. Последните ги има в ТИР-овете и работят дори ако ДВГ не е запален. /
- Най-лежерния вариант е т.нар. подгряване на седалките с ел.реотани...

Сега това не пречи, ако някой от колегите промени с някакво "свещенодействие" нещата в посока към подобряване на топлообмена - да го сподели тука.

Та много се разписах, а трябва някой и да го чете ... :twisted:

Искам да кажа - обърнете внимание, дали имате корите под ДВГ /те са две - предна малка и задна голяма/ оказва се че има по-голямо влияние от колкото очаквате. Аз нямам задната голяма. Взех една, но се оказа че е за Ръчна СК и успях да я върна.
В "Интеркар 3000" е ок. 110 лв. ... В МПФ е малко под 300 лв.
Ако нямате и предната малка кора - всъщност колата може дори въобще да не ви загрее на градско, ако е ... като днес - пълзене със средна скорост - 13 км/ч.

Това е за сега. >:D<:

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 09 яну 2009, 09:34
от chano
BOYCH написа:................
Добре де,аз питам има ли логика да ми загрява радиатора когато върти малкият кръг,виждал съм отдоло под колата има едни маркучи и влизат в един целиндар които на негоима 3 подгряващи свещи,това маи пак е за подгряване но не се знае как се пуска и дали бачка,някои ако знае да каже каква му е ролята на това.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 10 яну 2009, 12:11
от vptgp
Колега chano до масления филтър има една оребрена кутия за охлаждане на маслото. От нея излиза маркуч към радиатора.Ако температурата на маслото стане много голяма(възможно е и над 120 градуса),което е вредно,се пуска антифриз от малкия кръг към радиатора по този маркуч,за да се охлади. В кутията има клапа,която прави това,но в моя случай е заседнала в отворено положение и затова нямам малък кръг. Майсторите ми казаха,че или ще я затворят и ще я оставят така, или ще сменят клапата. Другата седмица ще пиша какво е станало след ремонта.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 10 яну 2009, 18:20
от chefo_ukr
vptgp написа:Колега chano до масления филтър има една оребрена кутия за охлаждане на маслото. От нея излиза маркуч към радиатора.Ако температурата на маслото стане много голяма(възможно е и над 120 градуса),което е вредно,се пуска антифриз от малкия кръг към радиатора по този маркуч,за да се охлади. В кутията има клапа,която прави това,но в моя случай е заседнала в отворено положение и затова нямам малък кръг. Майсторите ми казаха,че или ще я затворят и ще я оставят така, или ще сменят клапата. Другата седмица ще пиша какво е станало след ремонта.
на теб по принцип кората ималия отдолу голямата?то дефакто кво става колата неможе да загрее тей като постояно се охлажда маслото ами ако го замушите тоя клапан нямали да почне да го прегрява да неможе да се охлади когато има нужда.аз между другото на моята тази кутика оребрената е с пласмасов кожух отгоре и самите оребрения не се виждат.Трябва да щракна едни снимки ама много студено :D

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 12 яну 2009, 10:35
от chano
vptgp написа:Колега chano до масления филтър има една оребрена кутия за охлаждане на маслото. От нея излиза маркуч към радиатора.Ако температурата на маслото стане много голяма(възможно е и над 120 градуса),което е вредно,се пуска антифриз от малкия кръг към радиатора по този маркуч,за да се охлади. В кутията има клапа,която прави това,но в моя случай е заседнала в отворено положение и затова нямам малък кръг. Майсторите ми казаха,че или ще я затворят и ще я оставят така, или ще сменят клапата. Другата седмица ще пиша какво е станало след ремонта.
ок пиши да разберем и ние,и кажи колко струва това удоволствие и ако е на добра цена каде са маисторите,но първо да видим дали има резултат
теб загрявали ти радятора,защото мен ми загрява но термостатът нее отворил,как става не ми е ясно много .
аиде и дано е успешен и евтин ремонта.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 14 яну 2009, 18:40
от chefo_ukr
колеги я кажете сега като не ви загрява двигатела на тоя студ вдигнали ви разхода драстично.на мен в ми яде 8.5 иначе 6,8-7,5 градско