Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Alexi » 02 ное 2010, 09:11

прочетохме вече ,само че аз това на моята кола не бих и го причинил .. някои коли просто не случват на собственик ...

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 02 ное 2010, 09:24

Колега, с това че шунтирал охлаждането на масленото радиаторче си обрекъл мотора на мъчителна смърт :!: .
Температурата на маслото в двигателя се повишава над 110-120 градуса по Целзий, при каране с по-високи обороти. Примерно при движение по магистрала и т.н., а пък и градско лятото когато температурата на въздуха е над 30 градуса тогава охлаждането също е затруднено.
Не знам, дали си чел или въобще интересувал ли си се, какво се случва когато маслото започне да достига критичната си температура. Първо контакта му с металите намалява съществено, т.е. вече не може да обмазва така добре, но това е по-малкото зло. След това започва да коксува, особено в в по-тесните места, лагери, оси и т.н.
За турбината няма да говоря, тя отдавна ще си е заминала, да не кажа задрала.
Прочети малко из форумите за силов тунинг, има много литература по въпроса с охлаждането на маслото. Тук не става дума за тунинг, но завода го е предвидил и направил да работи така. Има смисъл вярвай :wink: .
Поне с 5W-40 ли караш Мондеото, поне вискозитета му да се запази в по-високите температури.

chano
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от chano » 02 ное 2010, 09:34

DTM написа:Колега, с това че шунтирал охлаждането на масленото радиаторче си обрекъл мотора на мъчителна смърт :!: .
Температурата на маслото в двигателя се повишава над 110-120 градуса по Целзий, при каране с по-високи обороти. Примерно при движение по магистрала и т.н., а пък и градско лятото когато температурата на въздуха е над 30 градуса тогава охлаждането също е затруднено.
Не знам, дали си чел или въобще интересувал ли си се, какво се случва когато маслото започне да достига критичната си температура. Първо контакта му с металите намалява съществено, т.е. вече не може да обмазва така добре, но това е по-малкото зло. След това започва да коксува, особено в в по-тесните места, лагери, оси и т.н.
За турбината няма да говоря, тя отдавна ще си е заминала, да не кажа задрала.
Прочети малко из форумите за силов тунинг, има много литература по въпроса с охлаждането на маслото. Тук не става дума за тунинг, но завода го е предвидил и направил да работи така. Има смисъл вярвай :wink: .
Поне с 5W-40 ли караш Мондеото, поне вискозитета му да се запази в по-високите температури.
едва ли може да стане това което казваш,ао вдигне температура,то би трябвало и аз да го видя на таблото че му е висока температурата,
другото нещо което е че колата веднага спира да върви ако вдигне темп.вклщчва се някъкъв авариен режим и повече от 40 не вдига,на мен ми сее случвало веднъж преди 20 дни като ми смениха термостата за маслото.
Другото нещо е че при мен директно от този малък термостат директно отива в радиатора а не в маслен радиатор,този маркуч 5 от термостата влиза в радиатора и него съм го шунтирал,а в масленият радиатор какво влиза нямам идеа,но като ми сменяваха термостата казаха че са ми сменили термостата на маслото и ми го дадоха стария.едно цилиндрично тяло около 20 сантима.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI

Потребителски аватар
kkkc100
потребител
потребител
Мнения: 478
Регистриран: 16 яну 2010, 23:32
Модел на автомобила: Mondeo MK3 TDCI 2.0 130 HP /X.2001/
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от kkkc100 » 13 ное 2010, 14:33

Дизелите загряват по-бавно ФАКТ
на сиеррата 2,3 Д на майка ми смених радиатор и антифриз (с концентрат до горе) и това нещо загряване няма зимата преспокойно с алуминиево фолио от това по дебелото закрих малко по-малко от половината радиатор ефект има ! но определено тр да се внимава с показанията на температурния датчик.
за МОнДьо мога да кажа че нямам проблеми със загряването зимата( след 5 мин на затворен цикъл на въздуха /само в къпе/ в купето почва да става все по-топло а и моето е комби) и на - 20 градуса и да закрил съм някаква част от радиатора .... може би 25 % естествено от горната му част надолу интеркулера не се закрива това е богохулство ! :mrgreen:
Цял живот живееш само заради един миг.
Мигът ,заради който си струва да умреш
...и истински са живели само тези,
които са открили този свой миг...

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от baidido » 13 ное 2010, 17:48

Тишо, той колегата явно и не знае, че след голямо юркане колата трябва да поработи на ниски обороти или на място няколко минути, за да се охлади температурата на маслото, че турбото ще каже както в една стара чалга песен "Тръгвам чао, чао, връщане няма...". Това при изправна кола и съвестен собственик трудно ще стане, но с такива направи си сам майсторлъци можем да правим залагания, кога ще се отвори тема за прецакано турбо и двигател...

Така че колега chano не се прави на дървен философ, слушай какво ти пее радиото, в случая DTM, който знам със сигурност, че разбира много и си оправи колата като хората. Това за добро ти го казвам, честно.
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Alexi » 13 ное 2010, 21:04

дизела има по малко температурни загуби но ако е добре направен мотора не загрява по бавно

Потребителски аватар
tisho_1000
потребител
потребител
Мнения: 79
Регистриран: 16 сеп 2009, 21:03
Модел на автомобила: Мондео Ghia 2.2TDCi, 155 p.s., 2005г.
Местоположение: Ямбол / Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от tisho_1000 » 14 дек 2010, 09:13

Абе не грее това нещо бе!?! Смених малкия термостат, значи объркал съм се в предното си писание, термостата ми е там но беше измушен, 60 лв. си купих майстора ми го постави и ефект има определено, но не е това което очаквах. Значи паля сутринта, карам си на ниски обороти никакав шанс да тръгне да стопля не е ли наритам каузата е изгубена. Единственото по-различно от преди да сменя малкия термостат е че като си вдигне температурата не я пуска, държи я, докато преди вдига я и като я пусна по някое надолнище всичко приключва. Само да поясня че големия термостат съм го сменял 2 пъти и е в изправност. Не искам да вярвам че 2001г. кола загрява по такъв начин, при положение че японските бараки колкото и стари да са след 5 мин. работа вече е в нормал. Някакви идеи...

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 17 дек 2010, 17:36

tisho_1000 написа:Абе не грее това нещо бе!?! Смених малкия термостат, значи объркал съм се в предното си писание, термостата ми е там но беше измушен, 60 лв. си купих майстора ми го постави и ефект има определено, но не е това което очаквах. Значи паля сутринта, карам си на ниски обороти никакав шанс да тръгне да стопля не е ли наритам каузата е изгубена. Единственото по-различно от преди да сменя малкия термостат е че като си вдигне температурата не я пуска, държи я, докато преди вдига я и като я пусна по някое надолнище всичко приключва. Само да поясня че големия термостат съм го сменял 2 пъти и е в изправност. Не искам да вярвам че 2001г. кола загрява по такъв начин, при положение че японските бараки колкото и стари да са след 5 мин. работа вече е в нормал. Някакви идеи...
Отоплението в колата как е? Бързо ли стопля?
Ако да, значи нямаш вече проблем. Стрелката за температурата на двигателя се вдига бавно, ако не я нариташ както казваш. Това не е проблем, важното е да държи вече постигнатата температура и да започва бързо да топли вътре в купето.
При -6 -7 градуса моята за 1-2 км започва да пречупва въздуха който духа, това е на външна циркулация!
След 4-5 км си духа топло вече, без да я наритвам. Стрелката за температурата все още си стои под 60градуса.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 04 дек 2012, 12:52

Да повдигна отново въпроса с прословутото недозагряване при студено време на Мондео МК3 с дизеловите мотори, без изключения TDdi или TDCI.
Всичко, което е изписано по-горе е вярно, но има и още един фактор на които тежеста му е доста голяма/ за достигане на по-висока температура/ през зимата.
Това е пластмасовата кора под двигатела, лятото си взех такава кора и я монтирах.
Още тогава, въпреки че е топло през лятото се забеляза по-бързо достигане на работна температура. Говоря за кратки преходи 3-4км градско, със сравнително ниски обороти /до около 2000/.
Днес усетих ползата на кората най-осезателно при температура навън от 1 градус, сняг, киша и много вода по пътищата. За около 4км. успя за загрее прилично и стрелката за температурата да излезе от границата на 60-те градуса. Отоплението топли една идея по-добре от преди това и малко по-бързо започва да се усеща действието му.
Останали плюсове на кората са известни, но този явно не е за подценяване.

От както монтирах пластмасовата кора, се оправи още един проблем или поне намаля влиянието му.
Преди да монтирам кората, при студен двигател и ниски външни температури и висока влажност започваше едно неприятно шумене на празен ход. Шума го издава обтегача и пистовия ремък при преминаването му през него. Говоря за големия ремък /от дясно на двигатела/, които задвижва динамото и компресора на климатика. Ето този

Изображение

Пистовия ремък се обтяга от един обтегач и всички които карат Мондео с един от тези двигатели /TDdi или TDCI/рано или късно изревават при смяната на ремъка, защото си е отишъл и обтегача. Цената му е неприятно висока над 200лв.
Сега този шум почти изчезна, да не кажа съвсем. Явно наличието на кората под мотора е жизнено важно за всички компоненти в двигателния отсек.
За собственика най-вече, защото подмяната на целия възел пистов ремък, обтегач, две ролки + труд е от порядък на 400-500лв. в зависимост от частите.
Мизерията и водата по нашите пътища просто скапват всичко що е открито.
Най-интересното за мен е, че точно за моята кола това липсва в Микрокат, т.е. колата е дошла без такава кора. Тя си е произведена за БГ, но ми чудно защо не им монтират кори на всички.
Кората струва около 90лв. и я си поръчах от интернет сайт в бг, за да не става реклама мога да го дам на всеки, които го вълнува.
Изглежда така
Изображение

roco
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 23 яну 2013, 22:37
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от roco » 24 яну 2013, 22:11

vptgp написа:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

На мен ремонта ми отне 3 часа, но ще се оправдая,че нямах подходящи инструменти. Не източих антифриза преди това и загубих около 1 литър. Успех,и да се похвалите като свършите ремонта. Ако имате въпроси, питайте.
Колеги не мога да отворя нито една снимка даите номера на термостата моля.или кажете как да ги отворя. _friends_

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 26 яну 2013, 06:57

Здравей колега,

прикачил съм ти подробно обяснение къде се намира термостата и как се сменя.
Ford Mondeo TDCI Second Termostat.pdf
На английски е, ако срещаш някакви трудности питай ще помагаме.
Номера на термостата го има посочен в края текста.

Поздрави и успех.

Потребителски аватар
Radomir Radnev
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 мар 2013, 10:03
Модел на автомобила: Mondeo MK3 TDDI 2.0 / WF04XXGBB4
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Radomir Radnev » 09 апр 2013, 10:50

Колега аз карам Мк3 от година имах този проблем.
Смених и двата термостата както е показано в ръководството!
Ефект има и то голям.
Автомобила ми загрява нормално и се държи идеално.
Зимата ми загрява от Студентски град блок 54 до метрото на Г.М.Димитров съм на 90 градуса ,при много студено време 70-80.
Автомобилът ми губи само за момент температура при пускане на парното и го наваксва за една две минутки .
След като смених и двата термостата съм нямал проблеми и всичко е наред.
Това шунтиране на масления охладител не е добре , тормозиш колата .
Провери си термостатите това че са нови не означава че работят има много не качествени части.

Колега DTM мен ме интересува сайта защото счупих моята тази зима .
Трябват ми и двете и тази под бронята .
За да няма реклама пиши ми на адрес rp.radnev@gmail.bg.
Много ще съм ти благодарен.

Потребителски аватар
Виктор
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 23 апр 2009, 23:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 115hp - 2003 Facelift
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Виктор » 28 окт 2014, 22:04

...така да поизтупам малко темата от прахта, и на мен ми се наложи да се боря с термостатите и показваше отписаните от вас проблеми и смених големия термостат колата вече вдига до средата температурата но пък като спра или пусна по инерция пада на първата черта след 60 градуса и държи там поне не пада вече като преди на 60 градуса вече ми стопля и маркуча към радиатора но ме притеснява едно че водата във казанчето ми е постоянно хладна пипам и долния малък термостат там маркуча също е топъл да не кажа почти горещ и не мога да си обясня дали там работи също правилно или да сменям и него а не ми се иска да е така :D: ...правилно ли си мисля или водата във казанчето трябва да е гореща също щото предполагам и там водата циркулира през цялата система а тя си е да не кажа почти хладка ....вече почвам да си мисля че нещо ми е запушено някъде ....с първото Мондео нямах тоя проблем но с това второто не е така, абе нещо ми е индия тая система на Мондеото на Ескорта си му знаех и кътните зъби и там водата в казанчето си беше гореща и всичко на всякъде си беше ок а тук с тези два термостата и зависимостта по между им ми е пълна мъгла защо като горния е Ок пак прави мизерии докато не смениш и долния ако някой може нагледно да обясни цялата система и последователност ще съм му много благодарен че нещо не ми стана ясно от всички теми които са изписани тук ....а относно защо се скапват новите термостати бързо, спасението е че трябва на определен период антифриза да се подменя щото прекалено стария скапва термостатите .....всяко мнение би било добре за решаване на проблема :roll:
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 29 окт 2014, 19:16

Колега, ти тая тема прочете ли я от началото? Ако не си го направи и ще ти се изясни, как работи втория термостат, за какво служи и т.н.
Без четене не става.........
Сложи оригинални, а не алтернативни термостати! Специално за термостатите има значение, вече съм го пробвал на моя автомобил.
Има една фирма, която продава оригинални части за Форд основно Мotorcraft. Цените им са 20-30% под тези на Мото Пфое, тогава цената не е толкова болезнена :)
Имат магазин в Пловдив и София ЕТ"Ювис" се казват.

Поздрави!

Потребителски аватар
Виктор
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 23 апр 2009, 23:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 115hp - 2003 Facelift
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Виктор » 29 окт 2014, 20:54

Благодаря, да колега прочетах я и не само тази но така или иначе нещата се нормализираха и вече си държи по средата стрелката и на всякъде всички маркучи са топли + казанчето даже се наложи и да поналея още течност щото след като се стопли и отвори големия кръг нивото падна ...утре пак след работа ще има същия тест да видим колко бързо ще вдигне температурата макар че малко се постопли при нас времето ...колко е нормалното време/км за загряване при 0- ва температаура при изрядни термостати до достигане на средата на стрелката ? ....за да мога да преценя дали и при мен е така
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от DTM » 30 окт 2014, 07:17

Трудно е да се определи време/км до пълно загряване на двигателя. Ако не му даваш "нафта" и го караш плавно до около 2000об/мин. бавно загрява.
В началото на бялото на скалата е около 60градуса, когато стрелката излиза от бялото е около 70-75градуса. Оттам нагоре, трябва да се минат няколко км или да я понамачкаш на 2-ра, 3-та или да се стои в задръстване.
Стрелката, като се изправи е около 85-90 градуса, но и при температура от 105-110-118 градуса пак си стои по средата. Тези стойности съм ги гледал от живите данни на колата.

Всяка кола загрява различно зависещо от стила на каране, околна температура, вятър и други.
Предполагам знаеш, че CR дизелите не греят принципно, т.е. няма такива загуби при работата на мотора, които да се превръщат в топлина. Даже повечето имат допълнителни електрически отоплители на антифриза, които го затоплят преди влизането му към отоплителната система на купето.

Моята е автоматик и като цяло след всички неща, които съм споделил в темата загрява бързо. При студено време кутията работи в такъв режим, че превключва скоростите на малко по-високи обороти с цел по-бързо достигане на работна температура. Аз я понамачквам малко 1-2мин след тръгване и загрява бързичко.
Иначе топлото в колата се появява доста бързо и не е толкова зависимо какво показва стрелката на таблото.

Поздрави!

Потребителски аватар
Виктор
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 23 апр 2009, 23:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 115hp - 2003 Facelift
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от Виктор » 30 окт 2014, 20:10

Благодаря ти колега за инфото явно това си е нормалния режим да не се кося тогава ...вярно докато стигна работа ме хващат няколко светофара, но пък с тъпия трафик не мога да я поизрежа за да стопли по бързо и растоянието до работа не е много окло 5-10 км но за сутрин си е много малко като фактор за загряване на автомобила както му е редно ....да забелязъл съм че не греят не са като старата школа :lol: но понеже правя сравнение със стария Ескорт който имах и карах 20 години и знам как се държеше зимно време доста по бързо стопляше от Мондеото а предното ми Мондео с него пък ходех на работа по 27 км в едната посока и там определено по бързо си топлеше пък и колата все пак беше на 5 години ....още веднъж благодаря за вниманието _friends_
Изображение

hamann_tr
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 ное 2014, 21:58
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от hamann_tr » 10 ное 2014, 22:06

Колеги и при мен излезе термостата на масления охладител. Смених го и сега всичко е ОК температурата не пада при движение без гас и загрява доста по бързо (както си беше. Поръчах 2бр. по грешка и единия сега ми е излишен ако някой го иска давам го за 45лв. в Motopfoe е 67лв. прилагам и снимки - 0883473491 от Троян съм
Изображение
Изображение
Изображение

rosen_diana
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 16 ное 2013, 20:25
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 131k.c 2004 g
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от rosen_diana » 24 яну 2015, 11:26

е хора смених и двата термостата купих ги от форд и колата когато я карам доста време в града тогава загрява 90 градуса или като изляза извън града имали някакви датчици

vencyara
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 16 апр 2015, 05:54
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Мнение от vencyara » 29 апр 2015, 14:05

Изчетох темата и ми решихте проблема!
Колата загряваше нормално на дълъг път, но влезна ли в "квартала" и изстиваше. Смених "малкия" за масления охладител и сега е ОК. Последна цена в МП приблизително 72лв.
Предложение имам към желаещите да ремонтират "без пари". Разглобих стария термостат и се оказа, че са му се износили уплътненията. И най-вече работното (може да се смесила вода и масло и да се е разяло при предишен собственик) то ляга на конус в корпуса.
Значи който има желание си намира нови гумички при някой "стар майстор" на спирачни помпи примерно. Трябва да се смени "О" пръстена за уплътнението (диаметър 25мм/вътрешен21.7мм/ширина3,5мм) и другата е по-важна и трябва да е точна. Приблизителни размери:
Работна част:
Външен диаметър 12мм
вътрешен диаметър 10.5мм
дължина поне 6мм +0.5мм (предполагам)
Захващане към металната част:
Външен диаметър 12мм
вътрешен 8мм
дължина 1мм.
Аз мисля да намеря такива и да си запазя този "ремонтиран" термостат
https://drive.google.com/file/d/0B-WXHO ... sp=sharing

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта