Страница 4 от 5

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 02 ное 2010, 09:11
от Alexi
прочетохме вече ,само че аз това на моята кола не бих и го причинил .. някои коли просто не случват на собственик ...

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 02 ное 2010, 09:24
от DTM
Колега, с това че шунтирал охлаждането на масленото радиаторче си обрекъл мотора на мъчителна смърт :!: .
Температурата на маслото в двигателя се повишава над 110-120 градуса по Целзий, при каране с по-високи обороти. Примерно при движение по магистрала и т.н., а пък и градско лятото когато температурата на въздуха е над 30 градуса тогава охлаждането също е затруднено.
Не знам, дали си чел или въобще интересувал ли си се, какво се случва когато маслото започне да достига критичната си температура. Първо контакта му с металите намалява съществено, т.е. вече не може да обмазва така добре, но това е по-малкото зло. След това започва да коксува, особено в в по-тесните места, лагери, оси и т.н.
За турбината няма да говоря, тя отдавна ще си е заминала, да не кажа задрала.
Прочети малко из форумите за силов тунинг, има много литература по въпроса с охлаждането на маслото. Тук не става дума за тунинг, но завода го е предвидил и направил да работи така. Има смисъл вярвай :wink: .
Поне с 5W-40 ли караш Мондеото, поне вискозитета му да се запази в по-високите температури.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 02 ное 2010, 09:34
от chano
DTM написа:Колега, с това че шунтирал охлаждането на масленото радиаторче си обрекъл мотора на мъчителна смърт :!: .
Температурата на маслото в двигателя се повишава над 110-120 градуса по Целзий, при каране с по-високи обороти. Примерно при движение по магистрала и т.н., а пък и градско лятото когато температурата на въздуха е над 30 градуса тогава охлаждането също е затруднено.
Не знам, дали си чел или въобще интересувал ли си се, какво се случва когато маслото започне да достига критичната си температура. Първо контакта му с металите намалява съществено, т.е. вече не може да обмазва така добре, но това е по-малкото зло. След това започва да коксува, особено в в по-тесните места, лагери, оси и т.н.
За турбината няма да говоря, тя отдавна ще си е заминала, да не кажа задрала.
Прочети малко из форумите за силов тунинг, има много литература по въпроса с охлаждането на маслото. Тук не става дума за тунинг, но завода го е предвидил и направил да работи така. Има смисъл вярвай :wink: .
Поне с 5W-40 ли караш Мондеото, поне вискозитета му да се запази в по-високите температури.
едва ли може да стане това което казваш,ао вдигне температура,то би трябвало и аз да го видя на таблото че му е висока температурата,
другото нещо което е че колата веднага спира да върви ако вдигне темп.вклщчва се някъкъв авариен режим и повече от 40 не вдига,на мен ми сее случвало веднъж преди 20 дни като ми смениха термостата за маслото.
Другото нещо е че при мен директно от този малък термостат директно отива в радиатора а не в маслен радиатор,този маркуч 5 от термостата влиза в радиатора и него съм го шунтирал,а в масленият радиатор какво влиза нямам идеа,но като ми сменяваха термостата казаха че са ми сменили термостата на маслото и ми го дадоха стария.едно цилиндрично тяло около 20 сантима.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 13 ное 2010, 14:33
от kkkc100
Дизелите загряват по-бавно ФАКТ
на сиеррата 2,3 Д на майка ми смених радиатор и антифриз (с концентрат до горе) и това нещо загряване няма зимата преспокойно с алуминиево фолио от това по дебелото закрих малко по-малко от половината радиатор ефект има ! но определено тр да се внимава с показанията на температурния датчик.
за МОнДьо мога да кажа че нямам проблеми със загряването зимата( след 5 мин на затворен цикъл на въздуха /само в къпе/ в купето почва да става все по-топло а и моето е комби) и на - 20 градуса и да закрил съм някаква част от радиатора .... може би 25 % естествено от горната му част надолу интеркулера не се закрива това е богохулство ! :mrgreen:

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 13 ное 2010, 17:48
от baidido
Тишо, той колегата явно и не знае, че след голямо юркане колата трябва да поработи на ниски обороти или на място няколко минути, за да се охлади температурата на маслото, че турбото ще каже както в една стара чалга песен "Тръгвам чао, чао, връщане няма...". Това при изправна кола и съвестен собственик трудно ще стане, но с такива направи си сам майсторлъци можем да правим залагания, кога ще се отвори тема за прецакано турбо и двигател...

Така че колега chano не се прави на дървен философ, слушай какво ти пее радиото, в случая DTM, който знам със сигурност, че разбира много и си оправи колата като хората. Това за добро ти го казвам, честно.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 13 ное 2010, 21:04
от Alexi
дизела има по малко температурни загуби но ако е добре направен мотора не загрява по бавно

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 14 дек 2010, 09:13
от tisho_1000
Абе не грее това нещо бе!?! Смених малкия термостат, значи объркал съм се в предното си писание, термостата ми е там но беше измушен, 60 лв. си купих майстора ми го постави и ефект има определено, но не е това което очаквах. Значи паля сутринта, карам си на ниски обороти никакав шанс да тръгне да стопля не е ли наритам каузата е изгубена. Единственото по-различно от преди да сменя малкия термостат е че като си вдигне температурата не я пуска, държи я, докато преди вдига я и като я пусна по някое надолнище всичко приключва. Само да поясня че големия термостат съм го сменял 2 пъти и е в изправност. Не искам да вярвам че 2001г. кола загрява по такъв начин, при положение че японските бараки колкото и стари да са след 5 мин. работа вече е в нормал. Някакви идеи...

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 17 дек 2010, 17:36
от DTM
tisho_1000 написа:Абе не грее това нещо бе!?! Смених малкия термостат, значи объркал съм се в предното си писание, термостата ми е там но беше измушен, 60 лв. си купих майстора ми го постави и ефект има определено, но не е това което очаквах. Значи паля сутринта, карам си на ниски обороти никакав шанс да тръгне да стопля не е ли наритам каузата е изгубена. Единственото по-различно от преди да сменя малкия термостат е че като си вдигне температурата не я пуска, държи я, докато преди вдига я и като я пусна по някое надолнище всичко приключва. Само да поясня че големия термостат съм го сменял 2 пъти и е в изправност. Не искам да вярвам че 2001г. кола загрява по такъв начин, при положение че японските бараки колкото и стари да са след 5 мин. работа вече е в нормал. Някакви идеи...
Отоплението в колата как е? Бързо ли стопля?
Ако да, значи нямаш вече проблем. Стрелката за температурата на двигателя се вдига бавно, ако не я нариташ както казваш. Това не е проблем, важното е да държи вече постигнатата температура и да започва бързо да топли вътре в купето.
При -6 -7 градуса моята за 1-2 км започва да пречупва въздуха който духа, това е на външна циркулация!
След 4-5 км си духа топло вече, без да я наритвам. Стрелката за температурата все още си стои под 60градуса.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 04 дек 2012, 12:52
от DTM
Да повдигна отново въпроса с прословутото недозагряване при студено време на Мондео МК3 с дизеловите мотори, без изключения TDdi или TDCI.
Всичко, което е изписано по-горе е вярно, но има и още един фактор на които тежеста му е доста голяма/ за достигане на по-висока температура/ през зимата.
Това е пластмасовата кора под двигатела, лятото си взех такава кора и я монтирах.
Още тогава, въпреки че е топло през лятото се забеляза по-бързо достигане на работна температура. Говоря за кратки преходи 3-4км градско, със сравнително ниски обороти /до около 2000/.
Днес усетих ползата на кората най-осезателно при температура навън от 1 градус, сняг, киша и много вода по пътищата. За около 4км. успя за загрее прилично и стрелката за температурата да излезе от границата на 60-те градуса. Отоплението топли една идея по-добре от преди това и малко по-бързо започва да се усеща действието му.
Останали плюсове на кората са известни, но този явно не е за подценяване.

От както монтирах пластмасовата кора, се оправи още един проблем или поне намаля влиянието му.
Преди да монтирам кората, при студен двигател и ниски външни температури и висока влажност започваше едно неприятно шумене на празен ход. Шума го издава обтегача и пистовия ремък при преминаването му през него. Говоря за големия ремък /от дясно на двигатела/, които задвижва динамото и компресора на климатика. Ето този

Изображение

Пистовия ремък се обтяга от един обтегач и всички които карат Мондео с един от тези двигатели /TDdi или TDCI/рано или късно изревават при смяната на ремъка, защото си е отишъл и обтегача. Цената му е неприятно висока над 200лв.
Сега този шум почти изчезна, да не кажа съвсем. Явно наличието на кората под мотора е жизнено важно за всички компоненти в двигателния отсек.
За собственика най-вече, защото подмяната на целия възел пистов ремък, обтегач, две ролки + труд е от порядък на 400-500лв. в зависимост от частите.
Мизерията и водата по нашите пътища просто скапват всичко що е открито.
Най-интересното за мен е, че точно за моята кола това липсва в Микрокат, т.е. колата е дошла без такава кора. Тя си е произведена за БГ, но ми чудно защо не им монтират кори на всички.
Кората струва около 90лв. и я си поръчах от интернет сайт в бг, за да не става реклама мога да го дам на всеки, които го вълнува.
Изглежда така
Изображение

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 24 яну 2013, 22:11
от roco
vptgp написа:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

На мен ремонта ми отне 3 часа, но ще се оправдая,че нямах подходящи инструменти. Не източих антифриза преди това и загубих около 1 литър. Успех,и да се похвалите като свършите ремонта. Ако имате въпроси, питайте.
Колеги не мога да отворя нито една снимка даите номера на термостата моля.или кажете как да ги отворя. _friends_

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 26 яну 2013, 06:57
от DTM
Здравей колега,

прикачил съм ти подробно обяснение къде се намира термостата и как се сменя.
Ford Mondeo TDCI Second Termostat.pdf
На английски е, ако срещаш някакви трудности питай ще помагаме.
Номера на термостата го има посочен в края текста.

Поздрави и успех.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 09 апр 2013, 10:50
от Radomir Radnev
Колега аз карам Мк3 от година имах този проблем.
Смених и двата термостата както е показано в ръководството!
Ефект има и то голям.
Автомобила ми загрява нормално и се държи идеално.
Зимата ми загрява от Студентски град блок 54 до метрото на Г.М.Димитров съм на 90 градуса ,при много студено време 70-80.
Автомобилът ми губи само за момент температура при пускане на парното и го наваксва за една две минутки .
След като смених и двата термостата съм нямал проблеми и всичко е наред.
Това шунтиране на масления охладител не е добре , тормозиш колата .
Провери си термостатите това че са нови не означава че работят има много не качествени части.

Колега DTM мен ме интересува сайта защото счупих моята тази зима .
Трябват ми и двете и тази под бронята .
За да няма реклама пиши ми на адрес rp.radnev@gmail.bg.
Много ще съм ти благодарен.

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 28 окт 2014, 22:04
от Виктор
...така да поизтупам малко темата от прахта, и на мен ми се наложи да се боря с термостатите и показваше отписаните от вас проблеми и смених големия термостат колата вече вдига до средата температурата но пък като спра или пусна по инерция пада на първата черта след 60 градуса и държи там поне не пада вече като преди на 60 градуса вече ми стопля и маркуча към радиатора но ме притеснява едно че водата във казанчето ми е постоянно хладна пипам и долния малък термостат там маркуча също е топъл да не кажа почти горещ и не мога да си обясня дали там работи също правилно или да сменям и него а не ми се иска да е така :D: ...правилно ли си мисля или водата във казанчето трябва да е гореща също щото предполагам и там водата циркулира през цялата система а тя си е да не кажа почти хладка ....вече почвам да си мисля че нещо ми е запушено някъде ....с първото Мондео нямах тоя проблем но с това второто не е така, абе нещо ми е индия тая система на Мондеото на Ескорта си му знаех и кътните зъби и там водата в казанчето си беше гореща и всичко на всякъде си беше ок а тук с тези два термостата и зависимостта по между им ми е пълна мъгла защо като горния е Ок пак прави мизерии докато не смениш и долния ако някой може нагледно да обясни цялата система и последователност ще съм му много благодарен че нещо не ми стана ясно от всички теми които са изписани тук ....а относно защо се скапват новите термостати бързо, спасението е че трябва на определен период антифриза да се подменя щото прекалено стария скапва термостатите .....всяко мнение би било добре за решаване на проблема :roll:

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 29 окт 2014, 19:16
от DTM
Колега, ти тая тема прочете ли я от началото? Ако не си го направи и ще ти се изясни, как работи втория термостат, за какво служи и т.н.
Без четене не става.........
Сложи оригинални, а не алтернативни термостати! Специално за термостатите има значение, вече съм го пробвал на моя автомобил.
Има една фирма, която продава оригинални части за Форд основно Мotorcraft. Цените им са 20-30% под тези на Мото Пфое, тогава цената не е толкова болезнена :)
Имат магазин в Пловдив и София ЕТ"Ювис" се казват.

Поздрави!

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 29 окт 2014, 20:54
от Виктор
Благодаря, да колега прочетах я и не само тази но така или иначе нещата се нормализираха и вече си държи по средата стрелката и на всякъде всички маркучи са топли + казанчето даже се наложи и да поналея още течност щото след като се стопли и отвори големия кръг нивото падна ...утре пак след работа ще има същия тест да видим колко бързо ще вдигне температурата макар че малко се постопли при нас времето ...колко е нормалното време/км за загряване при 0- ва температаура при изрядни термостати до достигане на средата на стрелката ? ....за да мога да преценя дали и при мен е така

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 30 окт 2014, 07:17
от DTM
Трудно е да се определи време/км до пълно загряване на двигателя. Ако не му даваш "нафта" и го караш плавно до около 2000об/мин. бавно загрява.
В началото на бялото на скалата е около 60градуса, когато стрелката излиза от бялото е около 70-75градуса. Оттам нагоре, трябва да се минат няколко км или да я понамачкаш на 2-ра, 3-та или да се стои в задръстване.
Стрелката, като се изправи е около 85-90 градуса, но и при температура от 105-110-118 градуса пак си стои по средата. Тези стойности съм ги гледал от живите данни на колата.

Всяка кола загрява различно зависещо от стила на каране, околна температура, вятър и други.
Предполагам знаеш, че CR дизелите не греят принципно, т.е. няма такива загуби при работата на мотора, които да се превръщат в топлина. Даже повечето имат допълнителни електрически отоплители на антифриза, които го затоплят преди влизането му към отоплителната система на купето.

Моята е автоматик и като цяло след всички неща, които съм споделил в темата загрява бързо. При студено време кутията работи в такъв режим, че превключва скоростите на малко по-високи обороти с цел по-бързо достигане на работна температура. Аз я понамачквам малко 1-2мин след тръгване и загрява бързичко.
Иначе топлото в колата се появява доста бързо и не е толкова зависимо какво показва стрелката на таблото.

Поздрави!

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 30 окт 2014, 20:10
от Виктор
Благодаря ти колега за инфото явно това си е нормалния режим да не се кося тогава ...вярно докато стигна работа ме хващат няколко светофара, но пък с тъпия трафик не мога да я поизрежа за да стопли по бързо и растоянието до работа не е много окло 5-10 км но за сутрин си е много малко като фактор за загряване на автомобила както му е редно ....да забелязъл съм че не греят не са като старата школа :lol: но понеже правя сравнение със стария Ескорт който имах и карах 20 години и знам как се държеше зимно време доста по бързо стопляше от Мондеото а предното ми Мондео с него пък ходех на работа по 27 км в едната посока и там определено по бързо си топлеше пък и колата все пак беше на 5 години ....още веднъж благодаря за вниманието _friends_

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 10 ное 2014, 22:06
от hamann_tr
Колеги и при мен излезе термостата на масления охладител. Смених го и сега всичко е ОК температурата не пада при движение без гас и загрява доста по бързо (както си беше. Поръчах 2бр. по грешка и единия сега ми е излишен ако някой го иска давам го за 45лв. в Motopfoe е 67лв. прилагам и снимки - 0883473491 от Троян съм
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 24 яну 2015, 11:26
от rosen_diana
е хора смених и двата термостата купих ги от форд и колата когато я карам доста време в града тогава загрява 90 градуса или като изляза извън града имали някакви датчици

Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Публикувано: 29 апр 2015, 14:05
от vencyara
Изчетох темата и ми решихте проблема!
Колата загряваше нормално на дълъг път, но влезна ли в "квартала" и изстиваше. Смених "малкия" за масления охладител и сега е ОК. Последна цена в МП приблизително 72лв.
Предложение имам към желаещите да ремонтират "без пари". Разглобих стария термостат и се оказа, че са му се износили уплътненията. И най-вече работното (може да се смесила вода и масло и да се е разяло при предишен собственик) то ляга на конус в корпуса.
Значи който има желание си намира нови гумички при някой "стар майстор" на спирачни помпи примерно. Трябва да се смени "О" пръстена за уплътнението (диаметър 25мм/вътрешен21.7мм/ширина3,5мм) и другата е по-важна и трябва да е точна. Приблизителни размери:
Работна част:
Външен диаметър 12мм
вътрешен диаметър 10.5мм
дължина поне 6мм +0.5мм (предполагам)
Захващане към металната част:
Външен диаметър 12мм
вътрешен 8мм
дължина 1мм.
Аз мисля да намеря такива и да си запазя този "ремонтиран" термостат
https://drive.google.com/file/d/0B-WXHO ... sp=sharing