Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 31 юли 2009, 19:39

Здравейте. От известно време имам нещо като проблем, по-скоро бих казал странност. Колата е Ескорт 96г. комби. Вентилаторът работи на пушка и на 3-те степени, климатикът през духалките пуска +4 градуса. Интересното е когато тръгна на дълъг път - отначало пускам климата да духа на 2 и вътре става хладилник, като покарам обаче например 1ч. естествено без да гася климата дебита на въздуха от решетките постепенно намалява! Не усещам по звук вентилаторът да върти по-слабо, но факт вече не духа така силно както в началото. Ако загася колата за 2-3мин. после пак се оправя. Какъв е проблема? Въобще това проблем ли е? Не знам много странно! Ако някой има идеи или и той е забелязал подобно нещо нека пише. Ще бъда благодарен. Поздрави!
Последна промяна от Ianaki на 10 юни 2012, 20:37, променено общо 2 пъти.

djbastard
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 10 юли 2009, 14:31
Модел на автомобила: Ford Scorpio Turnier 2000 16V DOHC, Automat, 1995
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа=50км!

Мнение от djbastard » 10 авг 2009, 00:28

Ако правилно съм разбрал, това е вентилатора на парното във купето. Климатика също го ползва. Намери модула със жичните съпротивления обикновенно е по средата над парното като отвориш капака на двигателя и на него има 3 съпротивления жични и идно нещо по малко като бушенче , при мен го одрязех и със много дебел проводник на късо просто го заменяш. и тръгва. Но имай предвит че перката тоест мотора има голяма консумация и е възможно някой от захващанията на жичните с-я да прави ликж като се натовари на по бавна степек, ще забележиш ,че те не са запоени а просто прещипани на ламаринка която е доста дебеличка. Това е защото греят на бавна скорост на вентилатора. Дано съм ти помогнал....
DJ Bastard

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа=50км!

Мнение от Ianaki » 25 авг 2009, 19:01

Благодаря.И аз си мислех за тези съпротивления.А ти сигурен ли си, ч е в това е проблема, защото найстина е много странно само да загася колата за 2 мин и всичко се управя.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 27 май 2010, 20:05

Да напиша малко развитие по темата.Явно проблемът наъстина е в това съпротивление.Как разбра ли?Ами много просто след като намали въздушния поток (климата е работил около 30 мин.) пускам парното и постепенно потока се усилва до нормалното положение за не повече от 30сек. :shock: Трябва да кажа, че вече смених целия модул със съпротивленията с друг, и ефекта е същия.Остава енинствено преди да премахна термосъпротивлението да разбера за какво точно служи.Ако някой знае моля да ми каже. :D

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 10 юни 2012, 20:34

Здравейте отново. Вдигам темата с надежда за помощ. Още не мога да разбера на какво се дължи това поведение?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Nebhotep » 22 юни 2012, 11:40

Да не би клапанчето за рециркулация да прави мизерийки? Примерно да затваря постепенно притока на външен въздух и да върти в купето, тогава въздушната струя е по- слаба. Това клапанче работи на вакумен принцип и може да не прави необходимото налягане в системата, а като загасиш и запалиш да се възстановява вакума. Друг възможен проблем е вентилатора на купето да има вече нужда от профилактика, дано не е така, защото се разрових из нета е се оказва адски трудно да се извади тялото на вентилатора без да се разкачат тръбите към изпарителя на климатика и съответно да се източи фреона преди това! Успех!

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 01 юли 2012, 22:20

И аз мисля за клапата, но интересното е, че като превключа на вътрешно или външно и повдигна капака се вижда, че лостчето се движи. От друга страна, точно като я загася клапата автоматично преминава в затворено положение и после при палене отново се връща в отворено. Това ме навежда на мисълта, че може и в нея да е проблема, ще правя още експерименти и ще пиша за резултата.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 09 сеп 2012, 16:24

Развитие по темата. Проблемът не е в клапата за циркулация на въздуха. Откачих буксата, която я управлява и си карах така известно време. Резултатът беше, че при по-висока скорост без да съм пуснал вентилаторът духаше от отворите. За съжаление обаче при пуснат вентилатор след около 1 ч. каране въздушната струя отново намаля. Направо не знам какво може да е.

Следващото нещо, което ще направя е да сменя пак резисторния блок с друг, а след това ще премахна термо-съпротивлението, като го заменя с 2.5кв. кажел.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от HACKO » 09 сеп 2012, 20:28

Износени са втулките на ротора на вентилатора и затова се получава така. Не издава ли и гадни звуци?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 10 сеп 2012, 20:33

От време на време прискърцва, но след около 1 минута се оправя.

Наско, вече съм свикнал да ти вярвам за всичко, но ще ми обясниш ли защо се получава така. Какво като са износени?!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от HACKO » 11 сеп 2012, 11:15

Случва се със всички електромотори, които са на втулки, като се износи втулката се пълни с боклуци и като поработи мотора затяга. Проблема е най-ясно изразен в кухненските аспиратори. Почистването е временно решение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 11 сеп 2012, 20:17

Разбирам те. Защо обаче като изгася колата за около 1-2 мин. и се оправя? После пак си духа нормално.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Nebhotep » 11 сеп 2012, 20:40

Я виж в тази тема да не би да е подобен проблема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=57657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от Ianaki » 11 сеп 2012, 21:01

По-нагоре съм писал, че проблемът не е във вакума, защото го изключих и карах известно време само на отворена клапа - резултатът е същия.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от opex » 06 дек 2012, 19:01

преглеждах раздела и въпреки, че няма отговор от доста време, а въпроса изглежда нерешен реших да вкарам свойте 2 стотинки: никой не помисли за калпавото табло с предпазителите. При хлабава връзка в началото докато е студена дава хубаво напрежение, постепенно хлабавата връзка се загрява, вдига и се съпротивлението и става като товар, напрежението към вентилатора пада и се получава този ефект.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
traper2504
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 17 сеп 2009, 23:16
Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v 2000
Status: Извън линия

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Мнение от traper2504 » 20 дек 2012, 01:01

Абе той Наско убаво ти каза ама ти.......Затягат втулките на ротора на ел. двигателя /понякога без скърцащ звук/. От , което загряват леглата на ротора лагеруващи във втулките разширяват се и затягат. След ,като изгасиш за известно време леглата отново изстиват свиват се и ел двигателя отново развърта за известно време. П. п. Поне ги смажи.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта