Страница 1 от 1

Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 14 апр 2010, 20:41
от papifox
Проблема е следния,отивам пълнят го с фреон и оцветител и след няма и месец климатика духа топло,светят го с някаква лампа и казват че не се вижда да пуска от никаде,а тои изпуска - някой ако е имал същия проблем нека сподели как го е разрешил,благодаря предварително.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 14 апр 2010, 22:01
от stoy@n
При мен също ням теч но ми се губи около половината само.Не съм го ровил,но предполагам къде може да е причината.Принципно на всяка климатична система има предпазен клапан на линията за високо налягане.При мен на няколко пъти го усещам/чувам как "изфъсква".Вероятната причина е във вентилатора който охлажда фреона след компресора.Ако поради лош контакт в клемата вентилатора не стартира налягането в системата ще се повиши и ще спре по високо налягане-при мен спира защото след като "изфъска" трябва да изчакам половин един час за да падне налягането и след това пак си работи нормално.На място съм го пробвал перката се включва нормално.Както вече казах не съм го ровил и всичко описано по-горе е предположение.Ако се разровя и намеря проблема ще пиша.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 03 май 2010, 19:30
от aaleks
Може би изпуска вътрешното "радиаторче" и няма как да се види, само предполагам. При мен точно там беше проблема, но не го хванахме с цветното масло а го подушихме с "детектор" . Или пък проверете дали дренажната тръбичка няма да е оцветена, намира се под колата :D посредата на задната стена на двигателния отсек, поне при мен TD.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 07 май 2010, 08:29
от Shooter
Компресора. Трудно се вижда там. При мен се оказа точно от там. Светиха и не се виждаше нищо. май свалиха шайбата и тогава се видя оцветител и масло.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 09:28
от ewgeny
Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 11:09
от _SLiThER_
papifox написа:Проблема е следния,отивам пълнят го с фреон и оцветител и след няма и месец климатика духа топло,светят го с някаква лампа и казват че не се вижда да пуска от никаде,а тои изпуска - някой ако е имал същия проблем нека сподели как го е разрешил,благодаря предварително.
Тествай го на херметичност какви са тия цветни тестове :D:

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 13:10
от stoy@n
ewgeny написа:Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.
При теч на фреон почти винаги мястото се омаслява тъй като заедно с фреона в системата циркулира и масло.Освен това елементарен метод за откриване на течове от фреон е с малка газова горелка.При преминаване на фреон през пламък, цвета на пламъка става синьо-зелен.

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 14:42
от papifox
благодаря за мненията надявам се да го открия

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 16:28
от ewgeny
stoy@n написа:
ewgeny написа:Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.
При теч на фреон почти винаги мястото се омаслява тъй като заедно с фреона в системата циркулира и масло.Освен това елементарен метод за откриване на течове от фреон е с малка газова горелка.При преминаване на фреон през пламък, цвета на пламъка става синьо-зелен.
Идея си нямаш какво каза. 134 фреона е силно отровен при контакт с пламък. Искаш някой да хвърли топа ли?

ПОЧТИ ВИНАГИ е ключова дума! Ама не винаги, нали?

Слитхер, то че не е херметично е ясно, въпроса е от къде изпуска

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 17:03
от stoy@n
Извинявам се :oops:
Метода е само за фреони на хлорна основа(CFC)

Re: Проблем с климатика на МК1

Публикувано: 08 май 2010, 22:22
от _SLiThER_
Новите фреони пламак не ги лови има едни уреди дето свиркат. Обаче те са по-скоро за големи хладилни машини и за това си мисля, че ползват оцветители *00147*