Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 04 юни 2010, 18:05

Здравейте колеги!

Първо моля за извинение, ако дублирам тема с въпроса си, но в търсачката не открих нищо...

Дойде лято и стана време да се охлаждаме с климатик. При мен - Ескорт 1.8 TD 1996г. - нещата не са съвсем наред. Доколкото ми е известно, когато климатика се включи един клапан (намиращ се над казанчето за чистачките, точно зад левия фар) трябва да сработи. От него тръгва жило, което стига до нафтовата помпа. Целта на цялата система е аналогична на автоматичния смукач - леко да повиши оборотите при включването на компресора.

При мен обаче такова нещо не се случва - въпросното жило не помръдва само. Ако аз го подръпна леко, оборотите веднага мръдват.

В моя случай, когато включа компресора, оборотите на празен ход (съвсем логично) падат до към 750, двигателя започва осезаемо да потреперва и колата губи всякаква мощност при потегляне. След като днес на ляв завой в кръстовище 2 пъти успях да угася колата, реших, че трябва да поправя механизма. Доколкото ми е известно съответната джаджа е развалена от доста време и досега не е поправяна.

Ще допълня, че от нея малък маркуч отива в клапан, а от клапана разни маркучи тръгват към двигателя и купето. Ще добавя снимки...

Въпросът ми:
Какво представлява съответната "калапа", как работи, какво я задвижва и сменя ли се, евтина ли е, може ли да я побългарим?

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 04 юни 2010, 20:16

Ето ги обещаните снимки и малко разяснения:

Жилото започва от кръгла жълтеникава плоча, която се задвижва от Маркуч 1 и стига до горивната помпа, като се залява на едно и също място с автоматичния смукач.
Изображение
Изображение

Маркуч 1 влиза в Клапан 1.
Изображение

От Клапан 1 започва Маркуч 2, който се разклонява. Разклоненията му отиват съответно в:

В Клапан 2
Изображение

В двигателя:
Изображение

Към вентилационния отсек под дясната чистачка:
Изображение
Изображение

Клапан 2 отиват разни тръби/датчици към охладителната система и въздушния филтър и дава начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт). Краят на "затапения" маркуч е някъде между сервото на спирачките и турбокомпресора, точно пред купето.
Изображение
Изображение
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от Ianaki » 05 юни 2010, 09:12

Здравей, колега.Първо много добре си задал въпроса, рядко се наблюдават такива тели.Сега по същество.Преди да гледаш клапаните провери следното:
Изображение

В очертаният правоъгълник се намира регулатор на оборотите при включен климатик.Пластмасовото кожухче се дръпва назад и после главата се върти - ще се ориентираш, просто е!Според него се настройват, колко точно да се вдигнат оборотите на двигателя.
Сега погледи и маркуча (отбелязан с червената вълнообразна черата).Той е за охлаждащата течност.Точно отдолу на него в подчертана част се намира един датчик, за който е закачен кабел.Нямам представа каква е точно функцията му, но чрез метода проба грешка установих, че ако буксата е откачена ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ НЕ СЕ РЕГУЛИРАТ при включен климатик.Може би е същото, ако датчика е изгорял.

Надявам се с нещо да съм помогнал.Поздрави!

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 05 юни 2010, 17:58

Ianaki написа:...
Благодаря за милите думи и добрата оценка!

Обтегнах жилото, но при мен машинката, която го тегли (тази над казанчето за чистачки зад левия фар) изобщо не работи.

Под маркуча на охладителната система има 2 датчика - 1 вляво, непосредствено преди да влезе в мотора и 1 малко по-вдясно. Бърках, чоплих, мъчих се - не успях да ги откача. Всичко в коша е така наместено, да не кажа направо натъпкано, че трябват или хирургически инструменти или да разглобя и сваля маса чарколаци, за да се добера до датчиците.

Допускам, че те са изправни, тъй като колата бързо загрява, поддържа под средна температура, работи добре. Самият климатик също също е наред - духа силно и студено като Сибирска зима!

Единствено оборотите на двигателя на празен ход ме смущават. Вредно за мотора и съединителя е да топирам силно изразената немощ при потегляне с подаване на повечко газ.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от momo76 » 08 юни 2010, 15:45

Може би проблема идва от тук
начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 08 юни 2010, 21:34

momo76 написа:Може би проблема идва от тук
начало на Маркуч 3, който завършва в забвение запушен с тапа (болт)
Може би, обаче не го знам къде отива запушения маркуч... Никъде не виждам място, където мога да го закача, поне не и в обсега на настоящата дължина на маркуча.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от Revell » 09 юни 2010, 10:44

При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 09 юни 2010, 12:23

Revell написа:При мен (бензин 1.8 DOHC) този клапан 1 се използва за еко системата, затова смятам че не е свързан с климатика ти, въпреки че може да оказва влияние за оборотите но само при студен двигател.
Какво представлява тази еко система? И какво ѝ е екото, след като единствената функция на клапана и жилото е да качва оборотите?
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от aaleks » 20 юни 2010, 15:21

Здравейр колега,/но не по докторлък :D /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата :D / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи _friends_ .


Изображение
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.

Изображение
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 23 юни 2010, 03:15

aaleks написа:..........
Много ти благодаря за информацията, снимките и комплиментите! _friends_
Тези дни ще се заема с проверката на системата и ако нещо не ми е ясно ще ти пиша на лично да се обясним...
Идеята за тема-упътване за решаване на проблема е чудесна и ще намери добро приложение в раздела "Направи си сам". Дано успеем да я изпълним.

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от Ianaki » 03 юли 2010, 18:31

Как върви, колега?

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от dr. Svetlyo » 05 юли 2010, 03:49

Ianaki написа:Как върви, колега?
Не съм я забравил, ама за последния месец не съм я карал повече от 4-5 пъти. Обаче от утре ще съм по-свободен и ще мога да се занимая с колата. Само дето първо ще я вкарвам в бокса да сменям лагер. После отива на разкрасителни процедури - ще вапцам драскотините по броните...

Чак след това, сигурно след седмица или 2 ще подхвана климатика. Ще видя какво ще излезе и ще дам резултат скоро...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
s003010
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 29 юли 2010, 14:03
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1,8 TD 1996
Status: Извън линия

Re: Двигателят не коригира оборотите при включване на климатик

Мнение от s003010 » 25 сеп 2010, 14:08

aaleks написа:Здравейр колега,/но не по докторлък :D /, пиша ти по памет, но за Мондео - идеята е същата. Първо да уточня, системата работи с вакуум и стрелките ти трябва да са на обратно. С две думи по маркуч 2 "идва" вакуум от една джаджа на двигателя /защото е дизел/ снимка №5 от твоите /от горе на долу петата :D / и влиза в клапан 1 на снимка№1, който се управлява електрически чрез двата кабела който влизат в него, а те съответно "може би" са някъде запаралелени със кабелите които влизат в компресора близо до шайбата /ел. съединителя/. За да може като се включи ел. съединителя на компресора веднага да се подаде и ток/напрежение на клапан 1 и той да пусне вакуума по маркич 1 , и да задейства "вакуум двигателя" който упъва/дърпа жилото за компенсиране на оборотите . А маркуча който влиза в купето служи да управлява "вакуумните двигатели" къде да духа вентилатора, предно стъкло ли, в краката ли и т.н.
Ако нещо не съм ти обяснил като хората, дай ми номер на бтк или вивател и могада ти звъна и да ти дообесня. Това го казвам защото ми харесаха сниките ти и обесненията/въпроси и ми се иска като ти стане ясно да си оправиш поста и да стане като научен материял за други незнаещи _friends_ .


Изображение
1 Задвижва клапана посредством вакум за свръщане на част от изгорелите газове за доизгаряве - екосистемата.
2 ............................................... за командване къде да духа и от къде да взема въздух вентилатора.
3 Вакуум за сервото /спирачките/.

Изображение
Как съм изолирал да не се задейства "вакум двигателя" на еко системата, срязах маркуча към клапана и сложих болче без глава и пак съединих маркучите.
В ляво на снимката е управляващия клапан на екосистемата.
Определено това което ще попитам не е за точно тази тема но има връзка с моя проблем и цитирам теб с надеждата за малко подкрепа ;)
Моят проблем е в управлението на потока на възуха в купето... Четох много тук разглабях два пъти но всичко което намерих относно моя пробле е свързано с прословутите ключове за силата на въздуха и посоката на въздуха... отварях , гледах... тръгнах да проследявам маркучетатат в купето до където е възможно де - махах жабката стигнах до един платмасов черен контейнер който влиза маркуча към ключа за силата на въздуха (също и вътре-вънка) ... Допуснах че този контейнер играе ролята на буфер за вакуума да не е с ряз дърпането при смяна на позицията или вобще при задействаенто на вакуумната помпа - където и да е тя....
Та в тази черна кутия-контейнер (в краката до пътника отпред влизат два маркуча и втория отива на майната си ..........
Питането ми е свързано кое точно прави вакуума и както чета тук явно е въпросната ... и аз не се ориентирах много но можете ли да ми дадете съвет къде по двигателния отсек да търся за повреди водещи до липсата на вакуум в системата за промяна на посоката на въздуха... Като изходим от презумцията че вакуум вобще не стига до ключовете в купето за сила и посока ...
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛО
два пъти ги разглабях тия ключове и ми писна щото така мога да си разколачвам докато се счупи някоя пластмаса....
Мерси предварително отново!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта