Проверка работата на климатик!

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 20 юли 2010, 12:46

Здравейте, напоследък ми се струва, че климатикът ми не духа толкова ледено както преди. Иначе всичко по системата си работи и е в ред, компресора си включва нормално, перката работи и датчиците също. Направих теста описан в "Aутодата" за температурата на доставяния въздух в купето. При околна температура 25 градуса, дават температура на въздуха 4-7 градуса (при такава температура направих и аз теста). Сложих термометър във въздуховодите и измерих температура от 7 градуса. Според вас необходимо ли е да ходя на профилактика, предвид че едва покривам изискванията за нормално работещ климатик?! Благодаря!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от nikolovvd » 20 юли 2010, 13:38

Щом температурата от въздуховодите ти е в границите 5-7 градуса, то климатика ти работи добре.
Имай в пред вид, че на всеки 2 години трябва да се проверява количеството на фреона, защото това е газ, който трудно се задържа затворен.
По-скоро се замисли кога си сменял поленовия филтър. В нормалните държави това се прави на две години, но у нас поради мръсния въздух се сменя на една година ли 15 000 км (като въздушния филтър на двигателя).
Възможно е и друго. Самото радиаторче да е затлачено от боклуци и да не може да минава достатъчно количество въздух, при което то хваща лед и съвсем запушва притока на въздух. Това е често срещан проблем, когато някой е махнал поленовия филтър и е оставил външния въздух да влиза директно в купето. Тогава от конденза и праха се образува кал, която като засъхне става като цимент и намалява ефективността на топлообмена.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 20 юли 2010, 13:59

Ескортът няма филтър на купето! Възможно е наистина радиаторчето да е затлачено. Но за кое радиаторче говориш, за кондензатора, който се намира в предната част на автомобила или изпарителя който е към купето? От две години не съм проверявал фреона, незнам как да процедирам, дали да го оставя така или да направя профилактика. Колеги във форума препоръчват Аутофрост, пък да видим!

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от meltin » 20 юли 2010, 14:20

И аз имам подобен проблем, не съм правил такива тестове, но забелязвам че отдолу като работи на място климатика не оставя локвичка и подозирам, че проблема е подобен.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от nikolovvd » 20 юли 2010, 21:02

Nebhotep написа: ...за кое радиаторче говориш, за кондензатора, който се намира в предната част на автомобила или изпарителя който е към купето? От две години не съм проверявал фреона, незнам как да процедирам...
За изпарителя естествено!
Профилактиката е проста. Свързват един уред на една количка и с него ти замерват параметрите. Ако част от фреона си е отишъл ти добавят. Процедурата е кратка и проста, но не е без пари.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 21 юли 2010, 09:36

А какво ще кажете за диагностика на климатика в МП? Как са цените там и добра ли им е апаратурата?

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от meltin » 21 юли 2010, 09:55

Аз мисля че в МП тия нашите старите кошници само ги претупват, те и с новите правят май така.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от nikolovvd » 21 юли 2010, 09:59

Със "специалистите" от МП никога и по никакъв повод не съм поддържал делови контакти. За сега нямам и намерение, особено с МП-Люлин.
Няма да ти поствам последния НАДМЕНЕН отговор от тях по повод един елктронен сигнал на Мондео МК3, но до колкото разбрах от клиенти, които пратих при тях са се опитали да ги прецакат. В смисъл, че хората са си платили, а не са им свършили никаква работа. Добре че са се усетили и са минали през сервиз за таксиметрови апарати, та са разбрали, че нищо не са свършили в МП и са се върнали обратно. По думите им, са свършили работата за 30 минути в МП-Младост, а преди това са ги мотали 6 часа в МП-Люлин и са платили доста добра сума за НЕсвършена работа. Според клиентите са ги мотали почти до края на работното време с недеждата да си заминат за Видин и да не ги занимават повече.
Ако се поровиш във форума ще намериш доста пиперливи мнения за работата в МП. Като почнеш от вземане на пари за смяна на масло и филтри без да сменят нищо по автомобила, до невъзможност да отстранят проблем, въпреки, че човека си е платил скъпо и пре скъпо за това
П.П За да не бъда обвинен в голословие размислих и ти поствам отговоро от МП.
Уважаеми г-н Николов,
Посочената от Вас рама е на автомобил произведен м. септември 2006г., а не 2007г. както ни писахте в първото си писмо.
При този модел на МОНДЕО сигналът за скорост върви по CAN-мрежата. Свързването на таксиметров апарат изисква специализирана апаратура и техническа информация, които не мога да Ви предоставя.
С уважение,
Atanas Kerezov
Ford Aftersales Manager
Moto-Pfohe BG EOOD
444, Slivnitza Blvd.
1360 Sofia, Bulgaria
Tel. +359 2 984 22 96
Fax +359 2 984 22 33
Mobile + 359 878 444 194
Ако обърнеш внимание на адреса ще видиш, че става въпрос точно за МП-Люлин!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 21 юли 2010, 10:18

Аз МП ги знам, ходя там само на компютърна диагностика, ако е доста наложително! Наскоро във форума някой беше писал, че им е много добра апаратурата за климатиците, затова питам! Иначе като трябва да си оправя нещо си пазарувам оригинални части от магазина на Моторкрафт в София и си ги монтирам при доверени майстори в провинцията.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от paci » 21 юли 2010, 11:57

Nebhotep написа:Наскоро във форума някой беше писал, че им е много добра апаратурата за климатиците, затова питам!
АЗ!
Само от климатика не съм ревнал още.
Всичко друго което са ми правили са пари хвърлени на вятъра.

Може би имаше значение, че с климатика ми се занима едно момче което преди това беше в приемната и тогава го гледам в сервиза.
Знам ли може би се е постарал като новобранец в сервиза.

Рискувай ... знам ли какво да ти кажа.
Тогава платих около 50 лв. Сега май са вдигнали цените
Не съм стъпвал там от миналата година януари месец когато беше последното им омазване.
Няма и да стъпя освен за климатика и ако е там този който го пипа 1вия път да искам пак той да го пипа, па дано не се обиграл.

Говоря за Плевен!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 22 юли 2010, 18:26

Днес повторих теста, при околна температура на въздуха 30 градуса. Аутодатата дава стойности при тази температура 5-8 градуса на отдавания въздух в купето. Та извърших теста както е описано, на вътрешна циркулация, 1500 оборота на двигателя и вентилатора на максимална скорост. Измерих температура от 10 градуса на най- висока скорост (3 скорост), на втора скорост 8, а на първа 7. Интересно каква е причината да не мога да достигна 8 градуса при 3 скорост, според мен въздуха минава през изпарителя твърде бързо и затова не може да се охлади до тази температура. Възможно ли е да ми е замърсен изпарителя и да не отдава добре? На пръв поглед е чист, но избягвам засега да го чистя с разни спрейове.
Последна промяна от Nebhotep на 23 юли 2010, 13:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 23 юли 2010, 13:24

Eми пак съм аз. Инат съм си и това е. Направих трето замерване при околна темпаратура 25 градуса. Този път мерих в централните вуздуховоди, предишните два път мерих във въздуховодите в краката, защото нямах подходящ термометър за тесните отвори в централната конзола. Стойностите съответно се на трета степен 6,5 градуса, на втора 5,5, а на първа 4 градуса (при норма 4-7 градуса). Непосредствения тест на тръбите в двигателния отсек беше нарад, демек там където трябва да е топло е топло, а там къдете студено е студено. Поне си спестих парите за евентуална диагностика.
Явно на високи температури при градско каране малко "издиша" климатика на ескорта, но не е болка за умиране. Благодаря на всички за отзивите и ви пожелавам хладно и приятно лято в машините!

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от meltin » 23 юли 2010, 15:13

Колега дай метода за тестване да се пробвам и аз, че имам чуството че всичко е наред просто колата се напича повече понеже е черна, предишната беше бяла и като че ли по принцип не се напичаше толкова от слънцето.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 23 юли 2010, 15:54

Подготовка:
1. Двигателя в нормална работна температура;
2. Затворен преден капак;
3. Всички врати и прозорци затворени;
4. Вентилационните отвори в купето напълно отворени;
5. Температура в купето 21-27 градуса;
6. Двигателя на празен ход;
7. Включване на климатика;
8. Включване на вентилатора на максимална скорост;
9. Клапата за рециркулация на позиция вътрешна рециркулация;
10. Слагане на превключвателя на максимално студено.

Проверка:
1. Повишавате оборотите на двигателя до 1 500;
2. Измервате външната температура 1 метър пред автомобила;
3. Слагане на термометър в централните /средни/ отвори на духалките 20-40 мм. навътре;
4. Измерете температурата след 15 мин. при задържане на постоянни 1500 оборота;

Външна температура / Доставяна температура


15 градуса / 3-6 градуса
25 градуса / 4-7 градуса
30 градуса / 5-8 градуса
35 градуса / 6-9 градуса
Последна промяна от Nebhotep на 08 юни 2011, 08:48, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от stoy@n » 23 юли 2010, 20:11

Nebhotep написа: ......
Проверка:
1. Повишаване на оборатите на двигателя до 1 500;
.....
Колега това с повишаването на оборотите до 1500 нещо не ми се връзва.....Нормалните обороти на празен ход на двигателя са 800-900.При мен като се включи климатика оборотите сеа качват до 1100-1150.... :roll:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 23 юли 2010, 20:35

Ти си ги повишаваш и задържаш педала на газта на 1 500!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от nikolovvd » 23 юли 2010, 21:59

stoy@n написа:....Нормалните обороти на празен ход на двигателя са 800-900. При мен като се включи климатика оборотите сеа качват до 1100-1150.... :roll:
А колата как я караш на 900 или на 1200 оборота?

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от stoy@n » 30 юли 2010, 18:21

nikolovvd написа:
stoy@n написа:....Нормалните обороти на празен ход на двигателя са 800-900. При мен като се включи климатика оборотите сеа качват до 1100-1150.... :roll:
А колата как я караш на 900 или на 1200 оборота?
Що компресора повече ли нагнетява на 2000 оборота.... :roll:
При мен и на 1100 и на по-високи обороти работи еднакво.....

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от Nebhotep » 08 юни 2011, 12:48

Тази година преди същинския летен сезон пак предприех процедура по проверка на доставяната температура в купето. При 20 градуса външна температура и норма от 3,5 до 6,5 градуса входящ въздушен поток при рециркулация, стойностите са: на трета степен на вентилатора: 5,0 градуса, на втора 4,5, а на първа 4,2 градуса. Излиза, че всичко е наред отново. Интересно ми е, че вече 3 години откакто съм го заредил и няма повишаване на температурата на потока, а както се изписа неотдавна във форума, фреонът се губи и през самите маркучи, по около 100 грама годишно. Това, ако е вярно то аз съм изгубил през тези години поне 300 грама фреон, което е около 40 % от цялото количество за зареждане. Въпросът е дали климатикът продължава да работи коректно при такова количество или загубата не е чак толкова голяма, колкото я описваме. Иначе няколко пъти на месец през зимния сезон го пускам, за да не се разсъхнат уплътненията!

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проверка работата на климатик!

Мнение от tropper » 08 юни 2011, 13:42

Май единствения начин да разберем е да жертваш 30-50 кинта за каузата и да отидеш да допълниш и да кажеш после колко си допълнил :)
Бъзикам се, разбира се _friends_

Аз съм убеден че не може да се каже едно число и то да е еднакво за всички - при някого ще изпуска повече, при друг по-малко.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта