Търся Съвет, Фиестата ми загравя бавно

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
mutias_33
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 апр 2006, 18:12
Модел на автомобила: Ford Fiests 1.1 SX
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Търся Съвет, Фиестата ми загравя бавно

Мнение от mutias_33 » 02 май 2006, 18:11

Става въпрос за Фиеста 91г 1,1 SX. Дори и когато времето е топло колата загравя много бавно, зимата проблема се засилва. Иначе пали веднага, на смукач разбира се но ако не поработи на място няколко минути, не може да тръгна. Ако натискам постепенно педала на газта, двигателя се форсира, но ако подам рязко газ глъхне и се опитва да загасне. Като поработи малко проблема изчезва, но е доста досадно особено зимата да чакаш на място температурата да се вдигне за да можеш да потеглиш. Ако някой е разрешавал ли е подобен проблем, моля да дъде съвет :idea: Благодаря предварително :)

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 02 май 2006, 18:15

термостата как е?

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 02 май 2006, 18:28

Аз имам същия проблем като е студена, обаче мога да тръгна веднага след като запаля и след 50-100 метра при рязко подаване на газ почва да гасне и трябва да изчакам 2-3 мин да загрее :(

Един майстор я прегледа и каза, че дебитомера(MAF) е заминал и някаква си клапа за въздух още...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 май 2006, 20:20

1.1 и 1.25 са доста различни двигатели...първия няма такъв дебитомер...
Термостатите имат навика да запецват или в отворено положение или в затворено :wink: Доброто е, че струва между 12-18лв (за 1.1)...нов.

mutias_33
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 апр 2006, 18:12
Модел на автомобила: Ford Fiests 1.1 SX
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от mutias_33 » 02 май 2006, 21:34

buhap написа:термостата как е?
Не съм сигурен къде точно се намира термустата, но след като стрелката на таблото отчете, че температурата започва да се вдига, проблема ми изчезва.

mutias_33
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 апр 2006, 18:12
Модел на автомобила: Ford Fiests 1.1 SX
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от mutias_33 » 02 май 2006, 21:37

webster написа:Аз имам същия проблем като е студена, обаче мога да тръгна веднага след като запаля и след 50-100 метра при рязко подаване на газ почва да гасне и трябва да изчакам 2-3 мин да загрее :(

Един майстор я прегледа и каза, че дебитомера(MAF) е заминал и някаква си клапа за въздух още...
Аз също мога да тръгна, но колата видимо се мъчи и всички става с много газ и малко съединител и ако се случи да съм под наклон някъде, трябва да изчакам да набере поне 3000 оборота за да пускам съединителя и да тръгна, иначе след 5 мин. работа мога да потегля и дари без да подавам газ. Явно имаме идентични проблеми.

mutias_33
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 апр 2006, 18:12
Модел на автомобила: Ford Fiests 1.1 SX
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от mutias_33 » 02 май 2006, 21:40

kEFi написа:1.1 и 1.25 са доста различни двигатели...първия няма такъв дебитомер...
Термостатите имат навика да запецват или в отворено положение или в затворено :wink: Доброто е, че струва между 12-18лв (за 1.1)...нов.
Къде си намира този термостат? И дали той може да е причината да не мога да тръгвам веднага след като запаля, дори и в топъл летен ден?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 май 2006, 22:34

mutias_33 написа:...Къде си намира този термостат? И дали той може да е причината да не мога да тръгвам веднага след като запаля, дори и в топъл летен ден?
Тръгваш по тръбата, която излиза от горната част на радиатора и ще стигнеш до термостата.Там потока се разделя на двата кръга..... доколкото си спомням отгоре е полусфера :wink:
Доколко влияе на другия проблем .... незнам. Един приятел имаше заминал термостат, но това водеше само до малко по-висок разход и вдигане на температура често-често.... за да ти гасне - предполагам е от задавяне. Моноинжекция, предполагам с автоматичен смукач и електронно запалване...ако е така е вероятно да е от самия термостат или по-скоро от датчика на температурата на охлаждащата течност...

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 02 май 2006, 23:17

Според мен проблема не е в термостата.Щом го прави и в "топъл летен ден".Може да е повреден датчик на температурата на охладителната течност или проблем с автоматичния смукач ако има такъв.Ето ги и стойностите на датчика за температурата:
При 0 градуса 88000 - 102000 Ома
При 20 градуса 35000 - 40000 Ома
При 40 градуса 15000 - 17000 Ома
При 60 градуса 7100 - 8000 Ома
При 80 градуса 3000 - 4500 Ома

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 03 май 2006, 09:46

Според мен колегата, който пита дори не знае какво е това термостат и има ли то почва у нас...
От друга старна добре е да получи някаква информация, за да не се получи като "Баш Майсторът на море" дето майсторите в сервиза му казаха, че му е изгоряла гарнитурата на главата(на осмака)...а на Бай Рангел просто му се подпали главата.
--------------------------------------------
Филмът е уникален! БГ филмите рулират!!! :roll:

mutias_33
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 апр 2006, 18:12
Модел на автомобила: Ford Fiests 1.1 SX
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от mutias_33 » 03 май 2006, 13:03

Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 03 май 2006, 13:48

mutias_33 написа:Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:
Прочети внимателно тази тема има много мнения и снимки на въпросният термостат
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 2&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Set
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Set » 05 май 2006, 16:05

mutias_33 написа:Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:
Горе долу това е темостата. Но за да не сагрява колата точно при него е проблема - останал е отворен и затова бавно ти загрява колата защото върти всичко през големия кръг. Като смениш термостата отиди да ти направят и центровка.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...

Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!

Не всичко, което има две бузи е лице...

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 31 май 2006, 16:58

На старата ми кола, фиеста 1.1 '89 имах същия проблем - за загряването верно беше термостата, след като го смених стрелката се вдигаше по - нагоре и по - бързо, но това че трябваше да я чакам да загрее си остана. Така и не се разбра от какво е...

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта