Страница 1 от 1

Търся Съвет, Фиестата ми загравя бавно

Публикувано: 02 май 2006, 18:11
от mutias_33
Става въпрос за Фиеста 91г 1,1 SX. Дори и когато времето е топло колата загравя много бавно, зимата проблема се засилва. Иначе пали веднага, на смукач разбира се но ако не поработи на място няколко минути, не може да тръгна. Ако натискам постепенно педала на газта, двигателя се форсира, но ако подам рязко газ глъхне и се опитва да загасне. Като поработи малко проблема изчезва, но е доста досадно особено зимата да чакаш на място температурата да се вдигне за да можеш да потеглиш. Ако някой е разрешавал ли е подобен проблем, моля да дъде съвет :idea: Благодаря предварително :)

Публикувано: 02 май 2006, 18:15
от buhap
термостата как е?

Публикувано: 02 май 2006, 18:28
от webster
Аз имам същия проблем като е студена, обаче мога да тръгна веднага след като запаля и след 50-100 метра при рязко подаване на газ почва да гасне и трябва да изчакам 2-3 мин да загрее :(

Един майстор я прегледа и каза, че дебитомера(MAF) е заминал и някаква си клапа за въздух още...

Публикувано: 02 май 2006, 20:20
от kEFi
1.1 и 1.25 са доста различни двигатели...първия няма такъв дебитомер...
Термостатите имат навика да запецват или в отворено положение или в затворено :wink: Доброто е, че струва между 12-18лв (за 1.1)...нов.

Публикувано: 02 май 2006, 21:34
от mutias_33
buhap написа:термостата как е?
Не съм сигурен къде точно се намира термустата, но след като стрелката на таблото отчете, че температурата започва да се вдига, проблема ми изчезва.

Публикувано: 02 май 2006, 21:37
от mutias_33
webster написа:Аз имам същия проблем като е студена, обаче мога да тръгна веднага след като запаля и след 50-100 метра при рязко подаване на газ почва да гасне и трябва да изчакам 2-3 мин да загрее :(

Един майстор я прегледа и каза, че дебитомера(MAF) е заминал и някаква си клапа за въздух още...
Аз също мога да тръгна, но колата видимо се мъчи и всички става с много газ и малко съединител и ако се случи да съм под наклон някъде, трябва да изчакам да набере поне 3000 оборота за да пускам съединителя и да тръгна, иначе след 5 мин. работа мога да потегля и дари без да подавам газ. Явно имаме идентични проблеми.

Публикувано: 02 май 2006, 21:40
от mutias_33
kEFi написа:1.1 и 1.25 са доста различни двигатели...първия няма такъв дебитомер...
Термостатите имат навика да запецват или в отворено положение или в затворено :wink: Доброто е, че струва между 12-18лв (за 1.1)...нов.
Къде си намира този термостат? И дали той може да е причината да не мога да тръгвам веднага след като запаля, дори и в топъл летен ден?

Публикувано: 02 май 2006, 22:34
от kEFi
mutias_33 написа:...Къде си намира този термостат? И дали той може да е причината да не мога да тръгвам веднага след като запаля, дори и в топъл летен ден?
Тръгваш по тръбата, която излиза от горната част на радиатора и ще стигнеш до термостата.Там потока се разделя на двата кръга..... доколкото си спомням отгоре е полусфера :wink:
Доколко влияе на другия проблем .... незнам. Един приятел имаше заминал термостат, но това водеше само до малко по-висок разход и вдигане на температура често-често.... за да ти гасне - предполагам е от задавяне. Моноинжекция, предполагам с автоматичен смукач и електронно запалване...ако е така е вероятно да е от самия термостат или по-скоро от датчика на температурата на охлаждащата течност...

Публикувано: 02 май 2006, 23:17
от Georgiev
Според мен проблема не е в термостата.Щом го прави и в "топъл летен ден".Може да е повреден датчик на температурата на охладителната течност или проблем с автоматичния смукач ако има такъв.Ето ги и стойностите на датчика за температурата:
При 0 градуса 88000 - 102000 Ома
При 20 градуса 35000 - 40000 Ома
При 40 градуса 15000 - 17000 Ома
При 60 градуса 7100 - 8000 Ома
При 80 градуса 3000 - 4500 Ома

Публикувано: 03 май 2006, 09:46
от runtavguz
Според мен колегата, който пита дори не знае какво е това термостат и има ли то почва у нас...
От друга старна добре е да получи някаква информация, за да не се получи като "Баш Майсторът на море" дето майсторите в сервиза му казаха, че му е изгоряла гарнитурата на главата(на осмака)...а на Бай Рангел просто му се подпали главата.
--------------------------------------------
Филмът е уникален! БГ филмите рулират!!! :roll:

Публикувано: 03 май 2006, 13:03
от mutias_33
Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:

Публикувано: 03 май 2006, 13:48
от petkoff_pl
mutias_33 написа:Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:
Прочети внимателно тази тема има много мнения и снимки на въпросният термостат
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 2&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 05 май 2006, 16:05
от Set
mutias_33 написа:Благодаря за информацията, може да не съм напълно технически грамотен, но си представям термостата като биметална пластина, която при промяна на температурата отваря или затваря пътя на антифриза към радиатора. Според мен там всичко е наред, но може и да греша. Иначе колата ми е със ръчен смукач и може би той обогатява много сместа и при подаване на газ малкото двигателче да не поема докато е студено. Иначе ще открия въпросния темростата поне да го видя, а дали ще мога да го тествам това вече се съмнявам :roll:
Горе долу това е темостата. Но за да не сагрява колата точно при него е проблема - останал е отворен и затова бавно ти загрява колата защото върти всичко през големия кръг. Като смениш термостата отиди да ти направят и центровка.

Публикувано: 31 май 2006, 16:58
от shaby
На старата ми кола, фиеста 1.1 '89 имах същия проблем - за загряването верно беше термостата, след като го смених стрелката се вдигаше по - нагоре и по - бързо, но това че трябваше да я чакам да загрее си остана. Така и не се разбра от какво е...