Страница 1 от 1
Съединител за перка на радиатор
Публикувано: 22 юни 2006, 16:45
от Set
Имам чувството че съединителя на перката на радиатора не действа както трябва. В резултат при движение в града по дълго време колата прегрява. В момента е дори без термостат.
Та подлежи ли на мякакъв ремонт този съединител или реглаж.
Има ли вариант да се сложи темостат който да командва електрическа перка и съответно от каква кола е термостата и перка с двигател да се сложи?
Публикувано: 22 юни 2006, 16:55
от mrdds
Не можах да разбера нещо за този съединител???????!!!!
едната от идеите които ми идват на ум е да си направиш ръчно включване на перката.другата е да си смениш термовключватела на перката или да пробваш стария на колко градуса ще включи. Термостата в случая не играе роля,защото лятото така или иначе той отваря след 5-10мин работа на мотора и дали ще го има или няма нее от значение.
Публикувано: 22 юни 2006, 17:35
от Set
Това е вискозен съединител който се зацепва повече с повишаването на температурата. Демек като е студена колата върти перката с някакви обороти и колкото повече се покачва температурата толкова по бързо трябва да се върти перката за да охлажда повече. А моята се върти с една и съща скорост независимо колко е загряла колата.
Публикувано: 22 юни 2006, 17:48
от mrdds
ееее твоя кораб има страшна техника чесно.Такива решения са му приложили швабите че направо ме шашка.
Немам идея!
Публикувано: 22 юни 2006, 18:38
от demiro
Сменяй от морга докато е време,аз преди време си прегрях Сиерата по същия начин

След това смених гарнитура,сегменти и да не ти разправям как след месец каране отново изби и т.н. главоболия имах

Ако пък имаш възможност купи нов "термосиединител",забравих вече колко струва,но не е толкова скъпо де

Публикувано: 22 юни 2006, 19:33
от red
това е "мерцедес " решение - който няма пари прави "твърдо" зацепване - връзва към двигателя направо

Публикувано: 22 юни 2006, 21:31
от snaiperisto
mrdds написа:ееее твоя кораб има страшна техника чесно.Такива решения са му приложили швабите че направо ме шашка.
Немам идея!
Преди 18 год. имах ФИАТ 125 (Полски) с такава перка , така че не се възхищавай.
Re: Съединител за перка на радиатор
Публикувано: 22 юни 2006, 21:33
от snaiperisto
Set написа:Имам чувството че съединителя на перката на радиатора не действа както трябва. В резултат при движение в града по дълго време колата прегрява. В момента е дори без термостат.
Та подлежи ли на мякакъв ремонт този съединител или реглаж.
Има ли вариант да се сложи темостат който да командва електрическа перка и съответно от каква кола е термостата и перка с двигател да се сложи?
Блокирай перката , ще върти постоянно като на добрите стари Руски коли.
Публикувано: 22 юни 2006, 22:02
от Set
Да бе ама "кораба" е от 85 г. т.е 21 годишен. Пълнолетен е по всички стандарти.

За твърдо връзване знам ама знаеш ли как вие после. Мамата си е....! А и зимъска няма да дигне градусите посмъртно. А и аз вече смених сегменти и гарнитури. А преди ремонта нямаше такива проблеми.
Публикувано: 23 юни 2006, 17:34
от chains
Ако я зацепиш зимата щ умреш от студ - ще мечтаеш за парно. Най - хитро е да се вземе от някоя морга ел. перка, но заедно с кожуха й за да е лесен монтажа от някой ескорт или орион /но да се вземе и буксата с минимум 5-6см. от кабела/. След това се премахва пластмасовия корпус на оригиналната перка и на оголения от вътре радиатор се монтира ел. перката /има достатъчно място поне на сиерата/ след това се извежда инсталацийка с едно профилактично бушонче от 10амп., след което вътре с едно готино бутонче си я включваш ръчно.
Същата процедура я направихме на баща ми на сиерата и се получи много добре взехме една перка от Орион за 20лв., ключе за 50 ст., 3 метра кабели, 10амп. стандартен бушон и се получи много добре. Зимата не вкл. перката /за първи път усетихме, че и сиерката има парно/, а сега вече още като запалим си я вкл. /за да не я забравим после/ и вс. е ок.
Публикувано: 27 юни 2006, 11:02
от Set
Благодаря за изчерпателния отговор!
Публикувано: 27 юни 2006, 11:28
от Brock
Добре де - но защо да е с ЦК-ключе, като може да се монтира температурен датчик, който да управлява вентилатора /като се сложи електрически такъв/. Трябва само да се сложи една тръба с датчика в нея, ако няма место за поставяне на този датчик на самия радиатор /много е вероятно да има такова место, което да е запушено с тапа/

Публикувано: 27 юни 2006, 11:43
от Set
За това и аз съм се замислил. Но основната ми цел на въпроса беше ако някой е слагал електрическа перка да разбера от каква кола става и достатъчно охлаждане ли прави. А проблема с управлението все ще го решим по някакъв начин.
Публикувано: 27 юни 2006, 16:21
от chains
Със сигурност може да се направи нещо по въпроса за управлението, но ще се наложи да се среже някой от маркучите за да се измисли как ще се постави, защото на първото поколение сиери, а предполагам и на скорпионите от тези години няма осгавена пробка на радиатора за датчик, тъй като те са с механични перки /не съм срещал досега с ел перка на първото поколение/
А колкото до дебита й, тия дни по жегата се справяше отлично и по време на движение из София, стрелката беше навлезнала не повече от 5мм. в скалата. /тоест доста под средата/!
Публикувано: 30 юни 2006, 15:51
от Set
Тоя вискозен съединител нов струва 360 лв. направо на промоция. Викам им дайте още 1000 и взимайте кораба а тея в магазина ме гледат умно и мигат на парцали.

Публикувано: 30 юни 2006, 15:57
от demiro
Сигурно си им казал 100,а не 1000,щото иначе си е добра цената за "кораба"

И сега какво следва по-нататък

Публикувано: 01 юли 2006, 00:27
от HACKO
Датчика за включване на ел. вентилатора на Ескорта е разположен на кожуха на термостата непосредствено зад него. Ако вземеш такъв датчик и със съответно изработена тетка го монтираш на маркуча който излиза от д-ля към радиатора ще работи без проблем. Всеки вентилатор ще ти свърши работа търсиш само дифузьора му да е с размери подходящи за лесно закрепване към твоя радиатор.
Публикувано: 03 юли 2006, 09:06
от Set
Ей голям късмет изкарах онзи ден. Чисто нов съединител намерих за 60 лв. Пише уж че е германски ама колко е такъв не се знае. Сложих го ама сега в тези дъждове не мога да го тествам.