Страница 1 от 1

ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 30 май 2011, 20:47
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Включва компресора но неохлажда.
Какъв може да е проблема?

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 30 май 2011, 22:14
от Doin
Първо го допълни и ако и тогава не охлажда тогава вече има проблем.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 31 май 2011, 17:24
от adrian.mezdra
Ще го допълня и ще видим, но колега патил ми каза, че е възможно и компресора да е заминал.
При него било същото включва но неможе да охлажда та се наложило да го смени и цялото това удоволствие с пълненето му е излязло около 250 лв. става въпрос за VW голф.
За форд нямам представа колко може да струва компресора иначе пълненето е около 70 лв.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 03 юни 2011, 18:51
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Преди няколко дни отидох при специалист дето се занимава с климатици на автомобили.
Момчето включи апарата към климатика на колата, прочисти системата като това нещо отне около половин час и ми када,че ще зареди около 300 грама фреон и ако всичко е добре след няколоко дена ще го допълни.
Аз отидох на другия ден и прегледа всичко като се усъмни, че може да има теч но на моя отговорност му казах да пълни, като цялата тази работа ми струваше 50 лв.
Като се прибрах и погледнах отдолу от лявата страна на една от тръбичките до радиатора е влажна и на пръста ми като изтрих остана зелена течност. Не е много но е овлажнено.
Възможно ли е там това да е теч тъй като си мисля ,че фреона е безцветен.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 03 юни 2011, 20:14
от Edinuser
Фреона да, но маслото на компресора обикновено е зелено ...

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 05 юни 2011, 10:56
от tropper
Отиди пак при човека. Те слагат зелен УВ-оцветител във фреона. Вижда се зелен само когато се освети с ултравиолетова светлина и през жълти очила.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 05 юни 2011, 11:19
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Фреона нали е газ и не би трябвало да се размазва като масло по ръцете.
Нямам представа но мисля, че ако има теч то би трябвало газта да се изпарява и да не се вижда с просто око, а както казва колегата само при осветяване с ултравиолетова светлина.
В моя случаи по тръбичката се вижда с просто око зелена мазна течност наподобяваща на хидравлично масло.
Ако може някои да ми разясни принципа на действие на климатика и на всички елементи който са свързани с него - става въпрос за Ескорт 1.8 TDI.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 05 юни 2011, 11:57
от tropper
В климатичната система освен фреон около 700-800гр. има и около 150-200гр. масло :idea:

Компресорът сгъстява газа до втечняване, при което той си вдига температурата. Постъпва в радиатора отпред (кондензер), там се охлажда принудително и продължава към "парното". Там влиза в радиаторчето (изпарител) в "парното", където от течна фаза преминава в газообразна и в следствие на това че му пада налягането се охлажда много. Затова става студено :D: После газът минава през филтър-дехидратора, където се отделят водните молекули, ако има такива. В един източник пишеше че водните молекули навлизат чрез осмоза на молекулно ниво през гумените маркучи. По същия начин се твърдеше че бяга фреона от системата. След дехидратора, газът отново постъпва в компресора, за да продължи цикъла.

Маслото смазва механиката на компресора.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 06 юни 2011, 10:54
от adrian.mezdra
Колега благодаря ти за изчерпателният отговор но може ли да ми обясниш какво е това и каква е ролята му за климатика, става въпрос за нещо като помпа което е разположено точно пред картера от лявата му страна излизат 2 маркуча, а от дясната страна има шайба и ремък като проследих маркучите видях, че отиват към климатика.
Ако не се бъркам компресора е точно под въздушния филтър и не е много голям като цилиндър защото маркучите водят натам.
Знам, че отгоре по дебелата тръба трябва да е студена, а по тънката топла.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 06 юни 2011, 12:34
от tropper
Ми щом са маркучи и алуминиеви тръби от климатичната система, значи това е компресора на климатика. Той си се намира точно там - като си застанал пред колата - ниско долу от лявата страна.

Другото, което има подобен вид, е хидравличната помпа, но тя е по-малка, в нея влиза един гумен маркуч от казанчето и излиза една метална тръба, на която по-натам има датчик за налягане.

А другото (цилиндър) ако е право като бутилка, би трябвало да е филтър-дехидратора.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 06 юни 2011, 13:43
от adrian.mezdra
Благодаря ти колега сега вече всичко ми е ясно.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 07 юни 2011, 12:55
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Несъм специалист но слушам от специалисти, че е допустимо при нормална експлоатация на климатика да губи по около 100 - 150 grm фреон за сезон.
Вярно ли е това тъи като на предишния ми форд 3 години съм го карал и съм ползвал климатика всяко лято и въобще несъм се занимавал с него, когато го продадох беше адска жега и колегата който го купи първата му работа беше да се убеди, че работи.
Възможно е и да е намалявал фреона но аз въобще несъм знаел колко е имало за да видя намалявал ли е с годините.

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Публикувано: 08 юни 2011, 11:16
от tropper
Да кажем че е допустимо да губи по около 50-150гр. в зависимост от експлоатацията и от здравината на връзките. Ако не го ползваш често и всички връзки са хубави и здрави, може и по по-малко да губи. Също така климатика може да продължи да си бачка (макар и не оптимално) и с 200-300гр. по-малко фреон.

П.С. Виж Паци к'во е писал в другата тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 67#p360167" onclick="window.open(this.href);return false;