Страница 1 от 5

клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Публикувано: 28 юни 2006, 00:43
от paci
Бе на тази кочина днес пускам климатика викам на Ершо "затвааряй джама" а той "луд ли си бе изпържи ме тоя вентилатор" :shock:
Барам струята верно яко жега.
Спирам климатика и пак жега.
Врътката е на студено !!!
Начи не спира клапана към радятора за парното.
Зарових се :
Видях, че има предпазители на 2 места. Огледах всички уж са здрави.
Влизам у коша гледам тръбите към радятора за парното и видях едно с букса на него.
Викам то е !!!
На него при всякакви положения на врътката в купето идват 12 волта.
Ок викам 12 волта за да отвори. Махам букста вече няма захранване но пак жега.
Знам, че има още една таква фиеста във форума но човека едва ли се е ровил там.
Системата според мен не със жило. А за тази дейност отговаря този мотор.
Не ми се разголобяваше да гледам зад копчетата по конзолата. Мислих, че тва е цялата система, това което съм видял.
Пусна се парното пичове и тва е :( няма затваряне.
За сега съм му дал да духа на джама и прозорците отворени.
Мисля да откача маркучите към радяторчето към купето и да им сложа тапи.
Ако на друг модел има съвпадения и се окаже, че тоя мотор отговаря за пускането-спирането на толъл антифриз към радятора в купето да казва и добър човечец да ми го купи от МотоПфое да ми го донесе на срещата. С некви еврейски звезди е там. Така, че ако ще манипулираме на срещата носета такива.
Няма климатик в случая и не съм ТУРБО ГЪЗАР със затоврени джамове в тея жеги. Парното фука топло и климатика ко да направи по въпроса ?!?
п.с. В къшата докъто я оглеждах си играх с климатика нямаше грижи. Вчера се возихме на климатик и пак бачкаше.

Публикувано: 28 юни 2006, 09:22
от Brock
Съмнявам се да имаш кранче - по-вероятно е да имаш клапа, която да затваря/отваря пътя на въздуха през радиатора.
Ще трябва да видиш на какъв принцип ти работи управлението на парното - с жило или с вакуум /пък може и наистина да е електрическо/. Лесно можеш да разбереш дали е с вакуум - палиш колата /без да пускаш музиката/ и връткаш врътката за определяне на струята /към джама, към краката.../ - обикновено се чува как отварят и затварят клапите. После гасиш колата и правиш пак същото упражнение - ако си на вакуум ще можеш да направиш 1-2-3 смени на положението, след което колкото и да връткаш нищо не става.

Незнам дали съм ти помогнал - май не :oops:

:twisted:

Публикувано: 28 юни 2006, 18:54
от paci
Ай леле къф майстор съм си намериил :shock:
Още с дъртия почнах да ходя при него да дава съвети щото не ми се даваха пари :)
Та преди малко отивам да запозная новата с личния и лекар. (по-подробно за огледа ще има в МОЯТА КОЛА)
Като свърши огледа го питах за парното да не би случайно да е попадал на такъв проблем.
МИ ДААА *00133*
Това е стъпков мотор !!!
Даде ми едно парче от тръба дет ги продават за парна инсталация да си правиш в къщи и вика е с това ще си направиш байпас. На зима връщаш обратно маркучите и си готов.
Ако някой някъде попадне на такава в морга нещо или катастрофирала да се разпродава на части .... а дано се сетите да видите да ми вземете тоя мотор. :cry:
Мъничко е едно излиза кабел от него в отсека под предния джам на единия маркуч за парното.

Публикувано: 28 юни 2006, 21:27
от aaleks
Две предложения след като вече ти е ясен проблема:


1. Разглаби това мотарче /може и да го оправиш/ нали вече си го отписал - нищо не губиш, по неработещо неможе да стане. Или го направи ръчно да се превключва клапата.

2. Байпаса го направи с два спирателни крана. По-лесно /бързо/ ще пускаш и спираш парното. Става и с един кран като при Жигули/Москвич но да не се наруши малкия кръг на охлаждане, все пак не е предвидено да се слага такъв кран.

И сега нещо друго, което според мен не е маловажно. Като разглобявах за моето радиаторче /на климатика/ ми направи впечетление, че тръбите -алуминиеви на парното минамат под радиатора на климатика без да са изолирани т.е. греят малко към радиатора на климатика. И стигнах до извода, че това е направено нарачно, да подсушава радиаторчето на климатика когато той не работи /паркирал си/, демек да не вземе да се въди там мухал заради влагата.
Но това е само мое предположение.

Успех!!!

Публикувано: 28 юни 2006, 21:54
от paci
Добре де ми ако e нормално всичко и моторчето бачака нали затваря да не върви топла течност от там ? Ако взема да сложа тръбичката само на този маркуч на който е моторчето и я сплескам ?
Какъв малък кръг какви 5 лева ? :?
Нямам време сега да свалям моторче и да се занимавам с него.

Публикувано: 28 юни 2006, 23:10
от aaleks
paci написа:........Мъничко е едно излиза кабел от него в отсека под предния джам на единия маркуч за парното.
Май съм ти пропуснал последното изречение /май го имаше и преди редакцията ти/. Ами тогава сложи спирателен кран /тип Жигули/ или смачкай маркуча /ако е гумен/ с клещи "трета ръка" незнам как се казват или нещо подобно.

А за 5 лв. шама извйняваш *00142* !

Публикувано: 29 юни 2006, 19:18
от paci
Викам малък !!
Баси малкияаааа :shock:
Готово !!!
Вече няма парно има клима :D
Ето какво сътворихме, самият мотор и двигателя ми в общ вид (някой ми иска снимка)
Барано е обаче. Май е било затворило и са го отворили, в смиъл трошили-лепили за да има парно но пък не може да спира.
Оплетката я направихме за да не съхне радятора в купето и да ръждясва и в същото време да има къде да захванем маркучите да не се мятат.

Публикувано: 18 окт 2006, 18:16
от paci
Я познайте какво стана ?
Идва зимаааа ..... :D

Сутринта тръгвам за бач в 4:30 и лед яко. Айде викам си нема да е с колата. Нали няма парно ! Мисъл стъклено прозрачна ми се рооди в кухата глава. Пуснах вентилатора на вътрешна циркулация, наплюх джама с течност от пръскалките а тя някаква лятна ама не беше замръзнала, яко чистачки, спрях ги и след малко джама почна да се почиства.
Викам време е за парнотооо. Имам останали тръби от "модернизацията", обаче ми е грозно така и рекох да си сложа клапана. Изпросих си един бракуван акумулатор от автомобил за UPS-a ми на компа, той си баца де за UPS-a става. И преди да сляза рекох да пробвам клапана.
Ръчкам :shock: ХА :shock: ми той трака бе. Надувам с уста ми той си спира, пуска си няма проблеми.
Слизам доло, ръгам се в коша и 1 час МАМАТА, че е на бабината си в отсека под джама. Кога го сваля оня майстор ми се стори лесно. Да ма не.. :evil:
Сложих всичко, вече е подредено. Запалих двигателя и рекох да пробвам парното. Не таях надежди.
Обаче:
То бачка бееее :shock:
:D
Незнам какво става :cry:
Пак ще спре ама за сега е весело. :D

ЕЛЕКТРО-МАГНИТЕН КЛАПАН НА ФИЕСТА'96

Публикувано: 20 окт 2006, 15:49
от Ceko
PACI ТВОЯТ Е АБСОЛЮТНО СЪ6ТИЯТ КАТО МОЯ,НО ОТ СНИМКИТЕ ТИ ВИЖДАМ 4Е И ТИ СИ ЗАМЕНИЛ ПЛАСТМАСОВИТЕ 6ТУЦЕРИ С МЕТАЛНИ,ПРИ МЕН ТЕСЕ БЯХА РАЗПАДНАЛИ И ДРЕБНИТЕ ПАР4ЕНЦА ОТ РАЗПАДАНЕТО БАХА ЗАПУ6ИЛИ КЛАПАНА ,АЗ ГО РАЗГЛОБИХ С ЕВРЕЙСКА ЗВЕЗДА СА БОЛ4ЕТАТА И ГО ИЗМИХ СЪС СПИРТ МНОГОКРАТНО МНОГО ПЛАСТМАСОВИ СТРУЖКИ ПАДНАХА... А НОВИТЕ 6ТУЦЕРИ ГИ ЗАЛЕПИХ С ПОКСИ-ПОЛА ,ГРАМ ВОДА НЕТЕ4Е СЕГА И ПАРНОТО РАБОТИ И ДУХА СТУДЕНО КОГАТО ЕНА СИНЬО,СЕГ НЕМИ РАБОТИ НАГРЕВАТЕЛЯ НА ЗАДНОТО СТЪКЛО ДАЙ СЪВЕТ

Re: ЕЛЕКТРО-МАГНИТЕН КЛАПАН НА ФИЕСТА'96

Публикувано: 20 окт 2006, 16:34
от paci
Пиши с малки букви моля те !!!
Да баран е и моя. Начи може да има парчета викаш?
Сега като върнах всичко взе, че работи. Обаче ме съмнява, че буксата не е правила контакт. Сега е наръсена с WD-40.
Ако спре пак начи казваш, разглобяване чистене и има шанс?
Нямах еврейски звезди тогава иначе да съм го поторшил:) Добре че нямах, мноо се бях ядосал.
За нагревателя на задното стъкло не съм гледал.
Само той ли не бачка от всичко по вратата.
Пиши на ЛС за останалото.
Тука пиши само за клапана.
Иначе ще се наложи да барам. :)
Или огледай има теми за контактите на вратата на багажника, както и отделна тема за нагревател на джама.

Публикувано: 06 мар 2007, 16:55
от kosiog
и при мене е същото яко жега а бутона на студено..90лв. струва новия клапан.

Публикувано: 06 мар 2007, 17:31
от paci
kosiog написа:и при мене е същото яко жега а бутона на студено..90лв. струва новия клапан.
Моя потече :(
106 лв. си купих оня ден от МП чисто новичък.
Свали го твоя и промии както беше писал колегата горе. Обаче внимавай да не напъваш кат прост да изпочупиш щуцерите щото са пластмасови и са се поопекли.
Клапана без ток отваря с ток затваря. Което ще рече, че може и да е хлабава връзката при тебе, както си мислих, че и при мен е било, преди да го сваля 1-ия път.
Дай само контакт и държейки контрата на буксата на клапана само леко без да я заклинваш цъкай и слушай дали чуваш клапана но дай врътката на МАХ червено преди това.
Мноо трудно се сваля да имаш в предвид. Маркучите се залепват и аз както съм и с климатик и там са и тръбите на тъпия климатик и няма място за си завреш ръцете и да се развъртиш. Скобите ако са ти от тези пружинните с клещи ги стискаш и ги отмести далече да си сигурен, че грам не хващат. Подпираш ръба на маркуча с плоска отвера и полекичка го избутваш да отлепи и тогава се опитвай да вадиш маркучите.
Провери и с мултицет дали изобщо ходи ток до буксата. Да не вземеш да я укъсиш нещо, щото нямам идея кво ще стане :)
Преди да пенсионирам моя го видях и от вътре какво представлява. Баран е и вътре и тотално се отчаях и ги прежалих тия пари щото няма начин есен и пролет да си или с тотално парно или без него.
Почни от някъде и казвай ако не си ме разбрал и какво не си разбрал да се опитам да допояснявам.

Публикувано: 25 апр 2007, 17:26
от bdjon
при мене изобщо го няма клапана на единия маркуч е сложено кранче на другия тръба обаче като спра кранчето уреда на таблото отчита че колата не е загряла в мото пфое струва 122 лв форд фиеста 1.3 i 1997

Публикувано: 25 апр 2007, 18:42
от paci
bdjon написа: в мото пфое струва 122 лв форд фиеста 1.3 i 1997
Да но трябва да имат и по-евтиния вариант от 106 лв.
Не е кой знае колко евтино но все пак :) Що си мисля, че по-скъпия беше над 122 лв.
Kакто и да е моя е купен от МП но на кутията не пише къде е произведен иначе навсякъде по него пише FORD а на стария BOSCH

Сигурно не ти отчита защото нещо стигнахме до извода, че там трябва да има постоянна циркулация дори и при затворил клапан. Циркулацията става преди клапана и не пуска топла течност към радяторчето на парното.
Дири по морги или стискай зъби за нов или виж ако се ориентираш по писанията ми, сложете едни тръби както аз направих миналото лято.

Публикувано: 25 апр 2007, 19:09
от bdjon
ще видя дали има 2ра ръка или ще побългаравяам във мото пфое ми казаха че трябва да се сложи от специалист има ли някаква тънкост при монтажа :?:

Публикувано: 28 апр 2007, 19:18
от bdjon
намерих нов клапан за 70 лв сложих го обаче сега духа само студено на клемата която влиза в клапана идва ток постоянно независимо дали е на синьо или червено уреда на таблото какъв е принципа на действие на този клапан

Публикувано: 28 апр 2007, 20:00
от bdjon
всичко работи на шес бях свързал един куплонг по погрешка точно пред клапана в купето като го разкачих се оправи всичко имам и парно и климатик кеееф :D :D

Публикувано: 03 май 2007, 21:56
от fiesta 16v
Къде ги има по 70лв. че и моя е за смяна? :(

Публикувано: 08 май 2007, 07:57
от bdjon
чисто ново на ул козлодуй 2 тел 9367758 бовал 98 гр софия въэдушен филтър 10 лв успех :lol: :lol:

Публикувано: 10 май 2007, 22:40
от fiesta 16v
Благодаря за инфото,скоро ще ходя и за други части!