клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от tankovbg » 19 мар 2009, 10:29

Колеги мисля, че този клапан се управлява с електроника, чрез широчинно импулсна модулация (така както и байпасния клапан за празен ход), тоест на намотката се подава импулсно напрежение с еднаква амплитуда на напрежението, но променлива честота в зависимост от положението на врътката, като при максимално положение честотата е най висока. Тоест насищането на соленоида е за сметка на импулси с променлива честота и еднаква амплитуда равна на бордовото напрежение. По този начин се постига по прецизно и икономично насищане на соленоида на клапана. Този принцип е залегнал и в съвременните импулсни захранвания, с малогабаритни трансформатори се постига голяма мощност на изходния ток и икономичност, благодарение на ефективно насищане с високочестотен ток.
Зависи с какъв уред се мери там напрежението, естествено е да покаже различни стойности при стрелкови и дигитален. Спора може да се разреши само при измерване с осцилоскоп, ако съм прав трябва да се вижда трионообразна осцилограма.
samsung_bg ще се произнесе окончателно като ги измери.
Освен това, трябва да се има предвид че електрониката на този клапан го отваря постепенно, когато антифриза достигне определена температура. За това и клапана има байпасен канал. Конструкторите са помислили за всичко, на съвременните автомобили има доста такива клапани, ако всеки се управлява директно с напрежение, то помислете какъв генератор и акумулатор трябва, освен това през комутиращите елементи (транзистори например) при управление с напрежение ще протича голям ток, ще се разсейва голяма мощност под форма на топлина което си е загуба на енергия, трябва да са мощни, да имат големи охладители и т.н да не се впускам в теорията на електрониката.
Аз не препоръчвам който и да било електромагнитен клапан в автомобила да се пробва с постоянно напрежение директно от акумулатора, той може и да щрака, но може и да овъгли намотката.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 22 мар 2009, 16:06

samsung_bg написа: Много пъти го мерих и такива бяха показанията. Беше обаче с най-прост мултицет. Направи ми впечатление, особено в средния сектор, че напрежението от време на време скача на импулси, но като цяло такива са напреженията. Като се пооправи малко времето ще замъкна осцилоскопа до колата да премеря какви са с него, там лъжа няма :)
Имам вече яснота по въпроса.
Само да поясня, че гореспоменатите замервания не бяха с най-прост мултицет от 5лв., а с уж по-хубав от 20лв. и неговото входно съпротивление е 100пъти по-голямо от това на евтиния.
Вие най-вероятно сте мерили с такъв и ви е лъгал... не е улавял импулсите и е показвал навсякъде 14V.
ПРИ РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ с осцилоскопа стойностите са:
При намалена врътка докрай 14V
При усилена врътка докрай 0V
При усилена врътка 1/4 от скалата, на осцилоскопа се вижда това:
http://vbox7.com/play:8058c621
При усилена врътка 3/4 от скалата, на осцилоскопа се вижда това:
http://vbox7.com/play:db83cd0e
При загасен двигател(на контакт) при всички положения на врътката осцилоскопа показва 12V.
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от cockyhotty » 04 окт 2009, 10:04

Колеги, случайно да знаете дали и отоплителната система на Мондео е пак с такъв клапан със стъпков мотор? Прочетох постовете и мисля, че е твърде вероятно, защото врътката за регулирането цъка и се върти леко, което ми говори, че е потенциометър. Работил съм по колата отдолу, виждал съм двата маркуча, които влизат в купето(при Мондео Мк1 те са на щита зад скоростната кутия ниско долу), но не си спомням да съм виждал куплунг или нещо приличащо на клапан около тях. Ако може да ме светнете, че тръпки ме побиват като виждам хората с Фиести какви проблеми имат с парното. Моето за сега си работи отлично, но по-добре да съм информиран и подготвен психически, че зимата дойде.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 04 окт 2009, 10:09

Ти чукай да дърво все така да ти работи парното :D
Ей го на... моя нов клапан вчера сдаде багажа и нямам грам парно :evil:


П.П. За 30лв. толкова :( Ходих ей сега и махнах само маркучите откъм двигателя и буталцето гледам блокирало в положение така, че затваря притока към купето - все едно че на бобината има подадени постоянно 14V. Не съм разглобявал, но най-вероятно онова платно е станало на мекица и не позволява на пружината да върне буталото.
Върнах го принудително и парно сега има, но ако го намаля това бутало сигурно пак ще блокира... та май пак ще трябва да търся клапан *00101*
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от tankovbg » 15 окт 2009, 22:01

Ееее и на мен ми стана подобен проблем, ама по лош, оня ден като дойде големия дъжд, карам аз по центъра и реших да пусна парното, в един момент облак от пара от двигателя, брех викам запалих се, отварям капака и шурти вода от този клапан, единия маркуч откачен, ама заедно с щуцера, просто пластмасовия щуцер се отчупил от клапана, като реших да извадя парчето от маркуча стана на сол. И защо е опечен, защото под него точно са изходните колектори, все едно се пече на котлон. Нямаше с какво да байпасна, оставих колата на една улица, на другия ден байпаснах маркучите от двигателя с една тръбичка, сега така карам. Като свалих и другия маркуч от клапана видях, че макароните са залепили там една метална тръбичка вместо този пластмасов щуцер, значи и той се е строшил. Та сега остава да извадя този клапан и да мисля как да направя щуцера, най вероятно както са го направили макароните /разбирай италианците/, но доста по стабилно.
Добре, че времето се развали и не предприех едно пътешествие из южна България, та тази случка да стане някъде там..........
Ако някой е правил някак си тези щуцери да пише идеи, нов няма да купя, този си работеше, просто ще трябва да приложа направи сам.

Потребителски аватар
sasho_80
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
Местоположение: ITALIA ROMA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sasho_80 » 24 окт 2009, 23:26

здравеите! и аз имам проблем с парното имам фиеста 1.8 тд от 2002г но лошото е, че сам в италия а тук само за клапана ми зеха 50 евро смених го но нямам пак парно сложих и термостат защото нямаше и пак нищо предполагам че е от копчето,че не работи но несам сигорен. някои да даде савет от какво може да е ако е радятора как да разбера, че е тои? климатика работи ако има някакво значение това. благодаряви предварително!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 25 окт 2009, 08:33

sasho_80 написа:здравеите! и аз имам проблем с парното имам фиеста 1.8 тд от 2002г но лошото е, че сам в италия а тук само за клапана ми зеха 50 евро смених го но нямам пак парно сложих и термостат защото нямаше и пак нищо предполагам че е от копчето,че не работи но несам сигорен. някои да даде савет от какво може да е ако е радятора как да разбера, че е тои? климатика работи ако има някакво значение това. благодаряви предварително!
50 евро е добра цена, и тук в БГ струва толкова :)
Виж дали на входа на клапана маркуча е горещ.
Изображение
Най-вероятно не е от копчето. За да разбереш със сигурност, откачи буксата от клапана... парното трябва да заработи на максимум. Ако не ще сигурно ти е запушен радиатора.
Изображение

Потребителски аватар
sasho_80
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
Местоположение: ITALIA ROMA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sasho_80 » 25 окт 2009, 20:30

Благодаря ти samsung_bg! Значи маркуча е горещт, като откача буксата няма парно, значи е радиатора имали ваможност да го отпуша или трябва нов да купя. а илмали варянт да е от вратката на таблото кадет променя топло студено да неби да не работи.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 26 окт 2009, 18:11

sasho_80 написа:... а илмали варянт да е от вратката на таблото кадет променя топло студено да неби да не работи.
Няма такъв вариант.

Ако парното работи постоянно на максимум, независимо в какво положение е врътката, тогава има вариант проблема да е в нея.
Изображение

Потребителски аватар
sasho_80
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
Местоположение: ITALIA ROMA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sasho_80 » 28 окт 2009, 23:42

samsung извиняваи,че те тормозя ама нямам кои друг така запознат с проблема да питам.
значи няма парно как откача буксата няма и като я слижа, предполагам по това което ми обясни че е радятора, ако може да ми обясниш каде се намира много ли е труден за смяна имали нещто по особено при смяна, а и каква му е цената в БГ. да видя дали си заслужава да го купя от тук. тук все ощте си е топло не ми трябва за са ма скоро щте потрябва.
Благодаря ти!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от paci » 29 окт 2009, 07:56

Отместваме темата !
Щом си откачил буксата, копчето вече няма отношение, парното е трябвало да тръгне начи копчето отпада.

Маркучите поне са ти на удобно място.
Ще ти трябва удобна чешма и маркуч.
Откачи маркучите и надуй със силна струя от единия да видим дали и какво ще изкара от другия.
Идеята е да промиеш радиатора.
Чета обаче, че едния ти маркуч е топъл?!
Трябва и 2та да са топли независимо дали ти е пуснато парното или не.

Потребителски аватар
sasho_80
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
Местоположение: ITALIA ROMA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sasho_80 » 29 окт 2009, 11:27

*00101* значи и двата маркуча от страната на двигателя са топли, а от кам радиатора маркуча след клапата(десния) си е студен а другия(лявия) се загрява. дано намеря чешма наван ама няма да е лесно тук. все пак ви благодаря като го оправя щте пиша. *00101* *00200*

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 29 окт 2009, 11:57

Изображение

Ако след клапана маркуча (№2 на снимката) е студен, новия ти клапан е фалшив... и проблема не е електрически. Запецнал е в положение затворено.
Другите три маркуча №1,3 и 4 са си горещи, особено №1... независимо дали парното е пуснато или не.
Изображение

Потребителски аватар
sasho_80
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
Местоположение: ITALIA ROMA
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от sasho_80 » 29 окт 2009, 23:11

*00101* *00200* незнам ко да правя вече значи маркуч 1 е горещ 2 е студен 3 е хладак 4 сащто е хладак, изклиучих и тока никаква реакциа, има логика да не работи клапана щте зема стария клапан да му махна оплатнението да видя дали щте има така парно незнам ко да правя вече зимат 40 евро на час и се мотаят да ти.... иначе бих я закарал на сервиз.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от paci » 30 окт 2009, 11:57

Виж назад в темата дето съм пуснал едни снимки с ужасно качество, където сме направил байпас на клапана за да спрем топлото.
Сещаш се за какви тръби става дума?
За парна инстлация.
Гънат се почти както си искаш.
На теб ще ти трябват колкото да махнеш клапана и да свържеш радиатрочето директно на маркучите.
Тогава ако пак нямаш парно то радиаторчето е запушено.
Щом 2та маркуча преди клапана не са топли то нямаш циркулация в клапана, а трябва да има.
Тоя клапан е смотан :)

Опитай с тръбичките и ела кажи какво става.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от tankovbg » 02 ное 2009, 22:09

Тоя клапан е не само смотан, но и конструкторите са го измислили много тъпо, пластмасата следствие постоянното нагряване става трошлива и при мен се натрошиха щуцерите за маркучите както писах, сега слагам бронзови такива купени от Практикер, лепя ги с епоксидна смола, но ако не проработи ще дам директно с 2 тръбички за през зимата, лятото байпасна тръбичка, или някакво кранче там и това е.
На всичкото отгоре, клапана след време не работи както трябва докато запецне съвсем.
Оригинални няма в мотопфое, и струва 81 лв. турски боклуци за по 30 лв не слагам..........

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от HACKO » 02 ное 2009, 23:29

На моделите преди ваште няма клапи и тем подобни течноста си циркулира целогодишно само се спира притока на въздух. Ама не знам ако имаш килиматикь дали няма да му пречи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от paci » 03 ное 2009, 18:59

HACKO написа:На моделите преди ваште няма клапи и тем подобни течноста си циркулира целогодишно само се спира притока на въздух. Ама не знам ако имаш килиматикь дали няма да му пречи.
Я прочети началото на темата, защо се бях амбицирал толкова! :)
Танко, аз от МП си взех моя!
И това съм писал!
Освен сега нещо да си ги привършили :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от HACKO » 03 ное 2009, 23:38

Леле Паци, ама това била твойта тема от едно време, аз мислех че е нова и щях да пускам линк към нея ама ме мързеше.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

gojyto
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 25 окт 2009, 20:24
Модел на автомобила: ESCORT 1.8 TDI
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от gojyto » 10 ное 2009, 20:42

Аз имам същия проблем с моя ескорт.Нямам парно.Дали имам същия клапан ???

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта