клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 10 май 2007, 22:49

До момента такова инфо на ЛС не съм давал.
Всичко в ЛС-то съм го писал във форума ама къде ... напрао изключих
Пускам тук отговора си на ЛС-то.
Дано е полезно!
Ако не е литературно издържано се извинявам :)
:)
Абе то че ще е полезно полезно ама там мисля че съм споделил всичко.
Трябва си видял, че клапана е завит на тяло и се сваля цялото тяло, то тялото всъщност е разпределител. Стигнахме до извода, че дори да си затворил притока на топъл антифриз към радяторчето в купето за да няма топло, все пак има циркулация по маркучите към него и тази циркулация става в тялото. Стария ми клапан е тука някъде ама сеа не ми се рови да го гледам и да ти кажа със сигурност но НЕ затапвай маркучите !!! Сложи един байпас да си върти и затапи щуцерите към радяторчето в купето за да не се мърсят и ръждясват. Тва ако ще махаш клапана и да караш без него.
Сваля се шибано (може да има цензура та на латиница 6ibano) :)
Видял си че е на бабината си под джама и се вижда, че има де се бръкне но като бръкнеш да бачкаш и не можеш се развъртиш.
Начи много винимавай!
Мислих, че съм го писал но явно е било на друго място или някой е поринал темата защото си спомням че беше по-дълга или съм се омешал.
Внимавай защото щуцерите на тялото са пластмасови и са се поопекли и малко тъпанарски с мамата да тръгнеш и моеш да ги счупиш.
Разхлабваш скобите.
Ако са такива пружинни намери си големи клещи и ги отмести доволно далече да си сигурен че не хапят на щуцерите защото те са доволно дълги.
Вземаш плоска отверка и подпъваш маркуча полека лека да го отместваш към изваждане за да можеш да ги отлепиш защото залепват и ако тръгнеш да теглиш без да си ги отлепил ще направиш беля.
Ако измислиш нещо друго за отлепването действай но аз това измислих. Не че на мен ми трябваше да паза щуцерите защото моя клапан е свалян и ремонтирван преди да я взема и са счупили щуцерите и са правили метални на струг. Та на мен не ми беше необходимо да ги пазя но нямаш ъгъл на къде да се запънеш да дърпаш да вадиш маркучите.
Оня майстор дето ми го свали 1-вия път как го свали баси факира.
След него аз го слагах и свалях 3-4 пъти и всеки път ми е зор, явно съм хилаФ :)
Като го свалиш !
Видял си че се закрепва с еврейски звезди за тялото.
Отвиваш го и внимавай не сучи и не дърпай, лекичко да отлепи от уплътнението защото това което изкача на вън е бобина и от нея почва та до вътре е стеблото на буталото и да не напрайш некоя беля.
Говорим си да го свалиш културно защото има вариянт само да го промиеш и да заработи.
Огледай гарнитурката към пластината мисля че ще хубаво да се намаже с термоустойчив силикон щото се е опекла и след разглобяването може да не лепне вече като хората и да протече.
При тебе щом е спряло да тече след запалването съм почти сигурен че след като си покарал и е загряла и образувала налягане пак е шурнало.
Няма сми да точиш антифриза.
Не съм точил и не съм обезвъздушавал. Свалям слагам паля и каквото се загуби от новито в разширителното казанче го добавям и толкоз.
Тече си антифриз нема се плашиш но глей да го позапреш да не се получава принципа на ... както когато точиш бензин и се увлича. Дигай нагоре маркучите мисли там ко пръсти ли ще пъхаш да текне колкото има си тече и да не увлича останалотото ще тече докъто се изравни с това в разширителнот казанче ама си остава в него споко.
Разширителното казанче събира точно 1 литър. Приготви си толкова но дали ще ти трябва и половинка.
Ако се изнервиш и те заболи кръста и почнеш да прилягваш по двигателя ... спри си почни :) пални цигара ако пушиш и виж некой комшия не му ли се лафи :)
Ае успех и дано само с промивка тръгне.
Като го свалиш преди да го разглобиш му дай 12 волта от акумулатора да чуеш трака ли ко прай.
ненам поляритета му обаче как е :( Не ми дремеше щото го бях отписал и му набих 12 волта и го чух че трака и така разбрах че е жив и го сложих та се опитах да карам с него да не купувам ама взе че протече и не може се разбере от де тече понеже нали ти казах че е правен и е заливан с някаква като смола ли е е кво е :(
Виж му кабелите бре :) ей сеа се сещам. Вземи един мултицет и сложи единия край на маса на купето и с другия барникай и на който от 2-та кабела даде ток начи той е + Ненам дали ще се получи :(
Оф май се олях с писане :D Ненам колко грамотно и разбрано го написах но дано ти е полезно :)
УСПЕХ !!!! :)
Не ме питайте на ЛС за такива неща.
Сега се отпуснах но по прицип запращам към форума.
На ЛС любезни и не чак толкоз забележки мое за да не се караме у форума да прайм сейр и да няма резултат :) .. е ше има де ама той ще е че ще сме за смех :)

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

парното - проблем

Мнение от gicho_fiesta » 20 май 2007, 11:33

Здравейте, и аз си купих преди 2 дни Фиеста 1,8Д 1999г. и както виждам клапана за парното си е слабост, защото и един колега си взе бензинова 1998г. и при него отново не работи парното.
Написаното тук ми помогна да окрия клапана /защото иначе бях започнал да разглобявам таблото/.
Ако съм ви разбрал правилно този клапан:
когато е затворен - водата продължава да циркулира през малкия кръг и същевременно едно малко количество минава през радиатора на парното за да го загрява и подсушава питата на климатика.
Когато е отворен - спира директната циркулация преди него и целия поток минава през радиатора на парното.
Другия ми проблем е че има постоянно 12 волта на клемата, когато колата е на контакт!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: парното - проблем

Мнение от paci » 20 май 2007, 13:48

Мисля, че се спира изцяло циркулацията през радяторчето. Циркулацията става през тялото на клапана. Все пак тва е поток който е насочен някак си, няма допълнителна помпа която да образува налягане на там. Затова сметнахме че няма да е хубаво да блокираме този поток когато свалихме клапана. Карах без него цялото минало лято.
Постоянните 12 волта при всички положения на потенциометъра в купето и за мен са загадка. Така е и при мен и на една друга същата като моята фиеста на която правих наблюдения когато се рових с моя клапан. Какво се променя за да променя позицията си този клапан, да пуска повече или по-малко количество топъл антифриз, така и не разбрах.
Пипкаво и зор работа си беше за мен но се опитай да го свалиш внимателно без да изпочупиш щуцерите и го промий.
Семни и антифриза щото кой знае на колко време е а на синия, жълтия и зеления антифриз дават 2 години и се сменява. Образуват се едни "парцали" от съставките и почват да запушват. Около врътнята с моя клапан поосвежих моя антифриз но мисля да направя една смяна. Само да видя има ли пробка за източване или ще си карам по стария начин от най-ниската точка от маркуча на радятора. От там обаче излизат 4 литра а системата е към 7.

П.С.
Върни се назад и виж че съм писал и съмнения за кофти връзка. Там където е клапана си вали дъжд, боклуци али-бали :) Буксата е достатъчно голяма и уж кадърно направена да пази контактие обаче с времето всичко се случва. Откачи буксата и я ръсни с WD-40. Виж писал съм и как да чукнеш да чуеш клапана дали изобщо реагира.

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 21 май 2007, 22:02

Никакъв проблем не срещнах при свалянето на клапана, дори го свалях 3 пъти.
Като извадя клапана си щрака перфектно, но още със слагането в кожуха се затваря повече от 2/3 и му остава за ход другата 1/3, което не води до никакъв ефект.
Видях че му пречи вътрешната периферия на гумата и я изрязах, след което клапана взе да щрака нормално.
Работи, обаче трябва да загрее водата иначе не щрака клапана, явно в системата има и датчик който следи температурата на водата.

latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Мнение от latinov » 03 юни 2007, 23:06

Този клапан явно си е проблемен. И мойта още откакто съм я взел забелязах, че понякога съм на макс студено, а то продължава да духа топло, след време вземе, че се оправи. Така до преди няколко седмици когато взе че ми изгоря клапана :( Пропуснало е антифриз и е окъсил намотката...
След прочит на рецептата от Д-р Паци, свалих клапана и съм свързал двете тръби дето влизат в него, точно както е показано на снимката. Така водата циркулира нормално и колата си работи нормално. И сега ми остава известно време докато дойде студа, да мисла как да си реша проблема, тъй като 68 лева за момента не ми се дават.
Като го разгледах добре този клапан е електромагнитен. Намотката създава ел.магнитно поле и затваря буталото.
И аз мисля, че затваря докрай и не пуска никаква вода да циркулира в купето (ако е на макс синьо разбира се). Наистина където и да въртиш все 14волта вади... явно се управлява по ток.
Също така забелязах че основата на мойта намотка е малко дефектна, има едни ръбове отвътре които възпрепятстваха свободното движение на буталцето. Иначе клапана е като нов, щуцерите са много запазени, не са нагорели.
Минах през няколко автоморги, но от там ме отсвириха - нова била колата и няма.
Вариант който ми идва наум е да направя една дупка с резба в дъното на металния кожух и там да сложа един болт. Завивайки болта, той ще избутва буталото и ще затваря... Още една идея ми се върти. Да намеря накой майстор дето пренавива ел.мотори, че да ми пренавие бубината, но това май ще е скъп вариант... А и щом веднъж е протекъл, най-вероятно пак ще протече. Трети вариант - да огледам магазините за ВиК части е евентулано ако има някакви сгодни трипътници да си направя един "Н" образен профил, който да симулира работа на клапана, но ръчно да се регулира...
Но май в крайна сметка ще трябва да си купя нов клапан :( К'во да се прави, тия дето произвеждат авточасти и те са хора, и те хляб ядат :) А и то така с колите с много електроника - скъпа е поддръжката. Ако тази клапа беше направена механична със жило, нямаше да имаме грижи, но пък да се изкара жило до там е по-трудно отколкото да се пуснат кабели.

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 24 юни 2007, 17:28

може да се вземе същия "Н" образен клапан от FIAT /не помня модела но по каталозите в магазините го има/ с ръчно управление - жило, и си го прекарваш някъде под таблото. това е най-евтиния вариант, а и май става вечен.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 03 окт 2007, 23:40

Здр на всички,
тъй като вече съм собственик на Фиеста, е при мене също го има проблема, мисля обаче че идва от самата да я нареченм врътка (ключа, който се върти) за топло и студено, духа само студено, а врътката доста лесно се върти, може да се е откачила. Прочетох всичко, но не разбрах как да я отворя тая врътка и да погледна вътре как е. Има вътре зъбчета, сигурен съм, защото при въртене се усещат, но доста слабо, клапани и разни тръби ще ги доразуча, според написаното дотук и ще кажа дали има въобще топло или не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 окт 2007, 23:48

Ако си с оригиналния касетофон или CD, пък и да не си може и да не ти се е налагало да го сваляш каквото и да е там на това място.
Ще трябва да го свалиш и под него ще видиш 2 види с които е закрепена пластмасата на която са врътките.
От там нататък успех!
Не съм барал там!

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 04 окт 2007, 21:51

тази врътка за топло/студено се върти точно така, защото е потенциометър и не е с жило. Проблема ти е в ел. клапана между чистачките, като отвориш предния капак!

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 07 окт 2007, 11:35

Това да не е една кутия, която е точно под дюзите за чистачките, извън самия двигателен отсек е, пише Форд....Нищо не разбирам, съжалявам...
Ако не е много нахално, може ли снимка? На ел.клапана, между чистачките...

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 07 окт 2007, 18:45

Като вдигнеш капака, погледни точно посредата зад двигателя и ще видиш двата маркуча за водата към радиатора на парното, който е в купето.
Тези маркучи влизат в щуцери, а отстрани на тях /обаче зад преградата/ е захванат и ел.клапана на него отиват 2 кабела с букса. На тях при контакт трябва да има постоянно 12 волта, така че се вслушай дали щрака клапана като вадиш и слагаш буксата.
Ако не щрака, свали 4-те маркуча, но 2-та от към двигателя ги свържи с нещо, че ще ти изтече водата, ако ще шофираш!
Свали целия механизъм - не е захванат с нищо.
Премери бобината - ако е прекъснала - лошо.
Ако е здрава, разглоби го и направи основно почистване и пак го сглоби - нищо сложно няма и би трябвало да започне да щрака.

Той работи само ако е загряла водата, и незвисимо докъде е завъртяна врътката вътре, все си има 12 волта на клапана, така че не се подвеждай че неработи управлението му - всичко си е наред, просто се променя тока през клапана и така работи плавно!

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 08 окт 2007, 14:05

Днес или утре ще проверя как стоят нещата, дано да тръгне. Колко ли ще струва тази бобина или цялата черна кутия, не знам...ама бая ще да е според тукашните стандарти в Европата. Дано само да е замърсено или леко блокирало. Ще си купя и един мултицет...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 окт 2007, 15:04

Чел ли си цялата тема?
Снимки има ли?
Що сме се трепали кат не четеш и не гледаш ?
Ще ме извиняваш за тона но побеснявам когато се напъвам и все пак се задават въпроси все едно постовете преди това са празни.

gichev
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 09 мар 2008, 17:07
Модел на автомобила: Fiesta 1.8 EnduraDi
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от gichev » 08 апр 2008, 22:29

Значи, прочетох темата неколкократно, гледах и електрическите схеми на регулирането, но проблем си остава, а именно:
Духа само студено (фиеста 2001, 1.8ДИ), дори когато термометъра е на средата на скалата (там си стои устойчиво). Абсолютно никаква топлина, колкото е околната температура, толкова. Дори в първия момент след пускането на вентилатора не е по-топло.

Какво направих:
- проверих електромагнита на вентила - при разкачане и закачане на буксата на контакт, се чува отчетливо щракане;
- смъкнах самия клапан за да го почистя и проверя - оказа се сменян, произведен е края на 2006г.; здрав е, чист вътре, при подаване на ток на изводите си "изпъва" плунжера напред на макс, никакви следи от боклуци или гуми, никакво затягане; в единия щуцер беше заседнало парче от същия такъв щуцер, явно от стария клапан, викам си, това е, махнах го, сглобих всичко и пак проверих клапана че работи сглобен; монтирах го на колата, с надеждата за топлично, ама не; при разглабянето си имаше антифриз там, не беше на сухо;
- следващ опит - обезвъздушаване на радиаторчето - ефект никакъв; пробвах с откачен куплунг, защото гледам че като е без ток, е включено парното - пак няма;
- последен за сега опит - промиване на радиаторчето - от цялата операция излязоха 1-2 супени лъжици пясък, кофа малко кафеникаво оцветена вода, никакви по-едри боклуци, потока от чешмяната вода не се ограничава видимо от радиаторчето, явно е чисто (правих го в двете посоки, че не бях сигурен къде е вход и къде изход);
- двата маркуча от мотора към клапана са топли колкото мотора;
- маркучите след вентила към радиаторчето са студени; след време само по-дългия (от шофъорската страна) се стопля леко в близост до вентила - предполагам от топлообмен, а не от движение на антифриза; другият (късият) е баш студен; канала на вентила, в който се движи плунжера и прави потока при затворен клапан, е топъл колкото двигателя, явно оттам си минава антифриз; това е така и с откачен куплунг за тока;

Проверявах управлението от блока в купето - при подаване на контакт с завъртяно на макс топло регулиране, вентила щраква; ако започна да въртя врътката към по-студено, клапана изключва за секунда и пак включва; ако продължа към студено, не изключва; ако върна към горещо, пак няма изключване; ако изключа контакта и пак го подам, почва цикъла отначало; затова и след всеки ремонт пробвам и с откачен куплунг;

Тъй като вентила в сменян, гледам, че закрепването на металната част с електромагнита е захваната с кръстати винтчета, а някъде се говореше за звездички. Дали може да не е за моя модели или някаква друга "измама" да има. На него си пише форд, ама не записах точния номер; много прилича на този на снимките в тази тема; дали може да е за друг модел и да идва оттам някакъв проблем? Като гледам снимката, само дето цилиндричното тяло на електромагнита е лъскаво при мен, други разлики не виждам. А, и щуцерите са здрави :-) .

Остават малко вероятности:
- все пак неработещ клапан или управляващ блок - според мен, малко вероятно - ще го пробвам с две тръбички да завъртят водата постоянно през радиатора, за да изолирам тая част;
- въздух или запушено / издънено (така че водата минава без да стопли радиаторчето???? май не е възможно) радиаторче;
- проблем в системата преди вентила - маркучите към главата и помпата се стоплят бързо и ме съмнява да има нещо там; колата стопля малко бавно, но поддържа стабилна температура точно на вертикална стрелка; антифриз има, изглежда доста чист, течове няма;

Смъквах и филтъра на климатика / купето - някой талианец го е сложил наобратно, ама не се бърка; много е зацапан, ще го сменя, но при свален филтър не усещам увеличение на дебита на прекарвания от вентилатора въздух;

Единственото, което мога да пробвам още, е директното закачане на радиаторчето към маркучите от мотора, за да разбера проблема в коя половина от колата е - тази пред преградата на чистачките, или оттам назад някъде.
Ако пак не работи, ще трябва да откача маркучите откъм мотора да не би и там да се е намъкнал някои боклук.
Ако сработи, ще си хвърля дипломата от ТУ-то и ще я водя на "майстор".


Всеки смислен съвет ще е от полза. Явно и италианеца е имал проблем с парното, щом е сменял вентила. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от paci » 12 апр 2008, 14:46

Като знам как се сваля и сега като ти кажа "свали го" ще ме псуваш :oops:
нИ мЪ бийй :D:

Свали клапана и надуй с уста пробвай дали спира и пуска.
Така както е позицията на клапана гледано отпред от десния щуцер мисля, че е входа и там да духаш.
Баси случая :(

Намери друга Фиеста с такъв клапан и закачи твоя там и пак чрез надуване виж как ще се държи за да се ориентираш дали е от врътката.
Ако си от Плевен нямаш грижи да правим тестове с моята.

gichev
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 09 мар 2008, 17:07
Модел на автомобила: Fiesta 1.8 EnduraDi
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от gichev » 14 апр 2008, 08:17

А, що да се сърдя, то ще ми е сигурно за 10-ти път да го свалям, вече даже и не псувам :-)

От Габрово съм, и няма кого да ангажирам да му ровя по колата - току виж и неговото парно спряло.

Още не съм намерил време да пробвам със замостване на клапана, че сега е по- за климатик :-)

Но ще го ровя пак тия дни и ще пиша какво е станало.

gichev
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 09 мар 2008, 17:07
Модел на автомобила: Fiesta 1.8 EnduraDi
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от gichev » 19 апр 2008, 22:41

Ъпдейт - махнах клапана и сложих на негово място 2 тръбички директно да пускат водата постоянно към радиаторчето - започна да топли, но дори на напълно загряла кола не беше горещ въздуха, особено на по-високите степени на вентилатора си беше само леко по-топъл въздуха от околния, може би нямаше 35 градуса.
Забелязах при една от пробите че подавана топла вода към входа си е със сериозно налягане и добър дебит, но сякаш не можеше да продължи след радиатора към мотора. Опитах да надуя маркуча, по които излязлата вода след радиаторчето и клапана се връща в мотора - не можах да прекарам никакав обем антифриз (да се чуе отнякъде), никакво бълбукане. Като повторих с входния маркуч (от главата дето иде) се усети движение из мотора и бълбукане тук-там.
Засега смятам, че проблема е някъде при връщането на водата в двигателя - маркучът отива в някяква оребрена (видимо алуминиева) част до масления филтър (всъщност, самия маслен филтър се навива в тая същата оребрена отливка). От нея тръгва друг маркуч, който се слива с останалата система точно под разширителния съд. От горната част на това чудо алуминиево тръгва тънка тръбичка, която стига да някякъв цилиндричен елемент около турбото - може би е масло, което е охладено (или затоплено) от антифриза. Явно затова и самия клапан на парното не блокира изцяло потока вода в тоя клон дори при спряно парно.

Та въпроса ми е някой знае ли какъв е гореописаният елемент (оребрения)?

Тъй като преди бях намерил парчета пластмаса от стария клапан на парното в маркучите, си мисля че подобни или други нечистотии може да се събрали някаде там, на входа на тоя оребрен блок. Ще пробвам да разкача тия два маркуча, който видимо са пътя на антифриза в него ( от задната му страна) и да проверя дали няма нещо заседнало. Ще подам вода под налягане в нормалната посока да видя дали минава, и ще пробвам с налягане в обратната посока да изкара събралите се неща.
Чудя се ако това нещо има общо с охлаждането и мазането на турбото, че ще е добре навреме да оправя проблема? Само дето ще се наложи да източа системата и да вложа нов антифриз, ама тоя и без това не го знам какъв е.

Редакция:
Та разбрах - това се води охладителя на маслото за турбината според микрокат-а.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 18 мар 2009, 12:17

Най-напред да кажа, че ще слагам нов клапан - 85лв.
Разглобих стария
ИзображениеИзображение
На втората снимка с червена стрелка съм означил това платно ли как да го нарека, което мисля, че не позволява на водата да отива към ел. частта. Това платно беше много деформирано и мисля, че точно то не е позволявало на буталцето да достига до двете си крайни точки. Направих една скица какво представлява клапана вътре и как работи.
Изображение
Най-напред как електрически се управлява клапана.
Когато парното е тотално спряно на бобината се подава 14V и тя избутва буталцето(тъмно-синьото) максимално и се затвара пътя на водата към купето. На скицата съм нарисувал точно това положение. Когато парното се усили докрай, на бобината се подават 0V и пружинката връща буталото и притока на вода към купето е максимален. При средно положение 7V към бобината и съответно дебита се намаля наполовина. Хода на буталцето е 5-6мм.
Ако някой тръгне да разглабя този клапан го съветвам да махне САМО бобината и да се напръска пружината със спрей. Платното е по-добре да се напръска през отворите на щуцерите.
Edit:
85лв. за нов клапан беше цената, която ми предложиха в магазините тук.
Донесоха ми нов от Турция за 30лв.
Последна промяна от samsung_bg на 03 апр 2009, 13:22, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от paci » 18 мар 2009, 15:32

samsung_bg написа:Когато парното е тотално спряно на бобината се подава 14V и тя избутва буталцето(тъмно-синьото) максимално и се затвара пътя на водата към купето. На скицата съм нарисувал точно това положение. Когато парното се усили докрай, на бобината се подават 0V и пружинката връща буталото и притока на вода към купето е максимален. При средно положение 7V към бобината и съответно дебита се намаля наполовина. Хода на буталцето е 5-6мм.
До твоето мнение всички които сме се борили с този клапан сме отчели 12-14 волта на буксата му при всякакви позиции на врътката в купето.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Мнение от samsung_bg » 18 мар 2009, 16:03

paci написа:
samsung_bg написа:Когато парното е тотално спряно на бобината се подава 14V и тя избутва буталцето(тъмно-синьото) максимално и се затвара пътя на водата към купето. На скицата съм нарисувал точно това положение. Когато парното се усили докрай, на бобината се подават 0V и пружинката връща буталото и притока на вода към купето е максимален. При средно положение 7V към бобината и съответно дебита се намаля наполовина. Хода на буталцето е 5-6мм.
До твоето мнение всички които сме се борили с този клапан сме отчели 12-14 волта на буксата му при всякакви позиции на врътката в купето.
Много пъти го мерих и такива бяха показанията. Беше обаче с най-прост мултицет. Направи ми впечатление, особено в средния сектор, че напрежението от време на време скача на импулси, но като цяло такива са напреженията. Като се пооправи малко времето ще замъкна осцилоскопа до колата да премеря какви са с него, там лъжа няма :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта