Климатика ми краде прекалено много коне...

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Климатика ми краде прекалено много коне...

Мнение от racer11 » 01 юли 2006, 00:50

Колата, както се вижда от подписа е ескорт 1.8 зетек 115 к.с. - доста пъргава. При пуснат климатик обаче нещата стават зле - динамиката си заминава, колата върви като 1.4, само над 4500 rpm има добра тяга. Карал съм доста коли с климатици / повечето нови наистина/ и при тях не се губи толкова мощност при пуснат климатик, даже и при по-слаби двигатели. Споделете това нормално ли е или имам проблем? Подозирам, че входа за въздух на изпарителя е пълен с листа ипречи на нормалното засмукване на въздух, възможно ли е това да оказва влияние в/у динамиката? Климатика си работи перфектно, даже повечето пътници се оплакват от студ

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 01 юли 2006, 01:10

Моята е 1.8TD .Същото е .Съвсем нормално е да е така. И при мен колата става малко по тромава .Разликата е в разхода на гориво.И при новите е така карал съм съвсем нов дизел като пуснеш климата и колата се поспъва. Все пак това е допълнително натоварване, да върти този компресор.Не се притеснявай.Според мен е нормално да е така.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 01 юли 2006, 01:19

О...,тука ме удари по болното място :lol: Колата ми е 130 коня,като включа климатика имам чувството,че 50-60 от тях отиват да пасът във вечните ловни полета :lol: :lol:
Оня ден в темата за новата кола на Паци,питах дали има чувство,като пусне климатика,че му се отваря парашут отзад като на изтребителите,а някои си помислиха,че се бъзикам :lol:
За разлика от теб,не съм карал друга кола с климатик,поне не толкова,че да правя съпоставки. С прясно зареден климатик съм,пролетта като се цапнах съм сменил и радиатора му,така че всичко по системата е ОК :cry:
Оня ден карах една Астра 2.0 TD 2000г.,вярно карах я на градско и не съм я напъвал,но беше с постоянно вкл.климатик,тъй че не можах да направя сравнение :cry: Но пък ми направи впечетление,че вътре от климатика се чува леко бучене,а вън е много по-тихо от Мондеото,при него е обратно,вън шуми,но вътре не се чува :wink:
Спъва ме много пустия му климатик,особенно при нужда от рязко набиране,моторна спирачка си е и толкоз.И това на 130 коня,а как ли е при по-малките мотори,а :?: :wink:
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 юли 2006, 01:35

явно новите климатици са по-ефективни... карал съм например фокус 1-ва генерация с двигател 1.6 100 к.с, доста по-слаб от ескорта, но при него пуснатия климатик се усеща предимно при потегляне - получава се нещо като турбо-дупка, но над 2000-2500 rpm почти не се усеща. а при мен... мъкааааа, и аз се ядосвам и гаааааз за да намеря загубената мощност и почват едни разходи от 10-12 градско и тогава пак мъкааааа

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 01 юли 2006, 11:58

абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс :lol:
Колега, неме занимавай с глупости бе :P
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 юли 2006, 12:36

ikov_vr написа:абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс :lol:
е все пак става дума за КА ебати :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 юли 2006, 16:30

Това е проблим за всички коли с "малки" двг и клими /на МБ 500 въобще не се усеща, че е вкл климатроника/ и отосно него вече десетина години жълтите работят върху въпроса а клима задвижвана с ел. компресор, като по този начин ще се намали прякото натоварване в/у двигателя, но май и те още не са се справили с производството на много мощен ел. мотор, който да е с ниска консумация на ток.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 юли 2006, 20:53

климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 01 юли 2006, 22:06

racer11 написа:климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема
Нещо не мога да хвана логиката в горното :!: :?: :roll:
Изображение

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 01 юли 2006, 22:51

Ами защото няма такава....

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 04 юли 2006, 00:16

При мен положението е като при гореописания фокус 1. Като потеглям имам чувството, че двигателя не реагира, след което се изстрелва и влиянието на климатика при по-високите обороти е поносимо малко. Все пак компресора не би трябвало да краде повече от 1-2 коня( а то мощността на двигателя при ниски обороти/празен ход не е много повече).
И все пак колата си е по-пъргава без климатик :) ,ама голяма жега напоследък, та машинката е страшно удобство...

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 04 юли 2006, 04:27

Какви 1-2 коня бе,тя направо се дърпа назад като магаре на лед :D .Казаха ми че някъде си,в разни книжки за автоклиматици пишело,че климатика дърпал между 7-10 киловата от мощността на двигателя,и съм склонен да го вярвам това,като съдя по моята кола.
10х1.36= *00135* коня
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 04 юли 2006, 11:47

Така е. Лукса иска жертви. Безплатен обяд НЯМА! *00130*

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 04 юли 2006, 12:51

Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността. :-B:
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!? *00147*

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 04 юли 2006, 12:57

valboy написа:Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността. :-B:
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!? *00147*
? повечето спортни съвремени модели са сериино с климатроник... няма как да дадеш 250 000 лв за СЛ 55 амг примерно и да се потиш в жегата...
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 04 юли 2006, 13:57

да ама за 250 000 лв имаш кола с над 200 конски сили и принципно е трудно дори невъзможно да усетиш намляване на мощноста от включен климатик или климатроник а ако имаш кола с 60 или 75 коня няма начин да не се усети намаляването на мощноста особено при потегляне
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 юли 2006, 15:13

По същата причина големите расови спортисти са с механични компресори, нашите малки сиромашки коли са с турбо /и двете с-ми имат плюсове, да не ме разбере някой погрешно/ - та общо взето положението е същотокато двг ти е 300 + кс, а колата тежи 1.5т. каквото и да и закачиш все ще върви.

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 04 юли 2006, 19:45

Че откъде ще ги вземе тея 10кW при 1100об, той мотора тогава я ги докарва на 5-6, я не?!? Ще угасне пущината на ниски обороти. То ,че смуче- смуче, ама най се усеща на баир, пък то тогава и 2 коня минус си е много :wink:
А, меджу другото, колко ви качва разхода на градско(пък и извън), че то всеки ги разтяга разни та гледам да го ползвам умерено, бензина много космически стана неещо..... :evil:

П.П. Идеята ми беше, че не мога да го засека реално с тия икономии.
Сори,малко сменям темата :roll: , ама сигурно и други ги вълнува.

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 04 юли 2006, 22:30

незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози
Колега, неме занимавай с глупости бе :P
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 05 юли 2006, 01:47

ikov_vr написа:незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози

Електроноката я "поддържа" , не се усеща освен в разхода , и аз бях изненадан че Хюндай Атос 1.1 (Индийски , такси : "За 1 долар") не усеща климатика , като го включа за секунда оборотите падат малко и после всичко е ок , в движение разлика няма ама колата е нова и електрониката също.
...дрън-дрън...мноо важно...

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта