Страница 1 от 2
Климатика ми краде прекалено много коне...
Публикувано: 01 юли 2006, 00:50
от racer11
Колата, както се вижда от подписа е ескорт 1.8 зетек 115 к.с. - доста пъргава. При пуснат климатик обаче нещата стават зле - динамиката си заминава, колата върви като 1.4, само над 4500 rpm има добра тяга. Карал съм доста коли с климатици / повечето нови наистина/ и при тях не се губи толкова мощност при пуснат климатик, даже и при по-слаби двигатели. Споделете това нормално ли е или имам проблем? Подозирам, че входа за въздух на изпарителя е пълен с листа ипречи на нормалното засмукване на въздух, възможно ли е това да оказва влияние в/у динамиката? Климатика си работи перфектно, даже повечето пътници се оплакват от студ
Публикувано: 01 юли 2006, 01:10
от Georgiev
Моята е 1.8TD .Същото е .Съвсем нормално е да е така. И при мен колата става малко по тромава .Разликата е в разхода на гориво.И при новите е така карал съм съвсем нов дизел като пуснеш климата и колата се поспъва. Все пак това е допълнително натоварване, да върти този компресор.Не се притеснявай.Според мен е нормално да е така.
Публикувано: 01 юли 2006, 01:19
от demiro
О...,тука ме удари по болното място

Колата ми е 130 коня,като включа климатика имам чувството,че 50-60 от тях отиват да пасът във вечните ловни полета
Оня ден в темата за новата кола на Паци,питах дали има чувство,като пусне климатика,че му се отваря парашут отзад като на изтребителите,а някои си помислиха,че се бъзикам
За разлика от теб,не съм карал друга кола с климатик,поне не толкова,че да правя съпоставки. С прясно зареден климатик съм,пролетта като се цапнах съм сменил и радиатора му,така че всичко по системата е ОК
Оня ден карах една Астра 2.0 TD 2000г.,вярно карах я на градско и не съм я напъвал,но беше с постоянно вкл.климатик,тъй че не можах да направя сравнение

Но пък ми направи впечетление,че вътре от климатика се чува леко бучене,а вън е много по-тихо от Мондеото,при него е обратно,вън шуми,но вътре не се чува
Спъва ме много пустия му климатик,особенно при нужда от рязко набиране,моторна спирачка си е и толкоз.И това на 130 коня,а как ли е при по-малките мотори,а

Публикувано: 01 юли 2006, 01:35
от racer11
явно новите климатици са по-ефективни... карал съм например фокус 1-ва генерация с двигател 1.6 100 к.с, доста по-слаб от ескорта, но при него пуснатия климатик се усеща предимно при потегляне - получава се нещо като турбо-дупка, но над 2000-2500 rpm почти не се усеща. а при мен... мъкааааа, и аз се ядосвам и гаааааз за да намеря загубената мощност и почват едни разходи от 10-12 градско и тогава пак мъкааааа
Публикувано: 01 юли 2006, 11:58
от ikov_vr
абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс

Публикувано: 01 юли 2006, 12:36
от BadAngel
ikov_vr написа:абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс

е все пак става дума за КА ебати

Публикувано: 01 юли 2006, 16:30
от chains
Това е проблим за всички коли с "малки" двг и клими /на МБ 500 въобще не се усеща, че е вкл климатроника/ и отосно него вече десетина години жълтите работят върху въпроса а клима задвижвана с ел. компресор, като по този начин ще се намали прякото натоварване в/у двигателя, но май и те още не са се справили с производството на много мощен ел. мотор, който да е с ниска консумация на ток.
Публикувано: 01 юли 2006, 20:53
от racer11
климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема
Публикувано: 01 юли 2006, 22:06
от demiro
racer11 написа:климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема
Нещо не мога да хвана логиката в горното

Публикувано: 01 юли 2006, 22:51
от Jinxy
Ами защото няма такава....
Публикувано: 04 юли 2006, 00:16
от kotyo
При мен положението е като при гореописания фокус 1. Като потеглям имам чувството, че двигателя не реагира, след което се изстрелва и влиянието на климатика при по-високите обороти е поносимо малко. Все пак компресора не би трябвало да краде повече от 1-2 коня( а то мощността на двигателя при ниски обороти/празен ход не е много повече).
И все пак колата си е по-пъргава без климатик

,ама голяма жега напоследък, та машинката е страшно удобство...
Публикувано: 04 юли 2006, 04:27
от 1.8d
Какви 1-2 коня бе,тя направо се дърпа назад като магаре на лед

.Казаха ми че някъде си,в разни книжки за автоклиматици пишело,че климатика дърпал между 7-10 киловата от мощността на двигателя,и съм склонен да го вярвам това,като съдя по моята кола.
10х1.36=

коня
Публикувано: 04 юли 2006, 11:47
от nikolovvd
Така е. Лукса иска жертви. Безплатен обяд НЯМА!

Публикувано: 04 юли 2006, 12:51
от valboy
Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността.
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!?

Публикувано: 04 юли 2006, 12:57
от BadAngel
valboy написа:Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността.
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!?

? повечето спортни съвремени модели са сериино с климатроник... няма как да дадеш 250 000 лв за СЛ 55 амг примерно и да се потиш в жегата...
Публикувано: 04 юли 2006, 13:57
от pepy1
да ама за 250 000 лв имаш кола с над 200 конски сили и принципно е трудно дори невъзможно да усетиш намляване на мощноста от включен климатик или климатроник а ако имаш кола с 60 или 75 коня няма начин да не се усети намаляването на мощноста особено при потегляне
Публикувано: 04 юли 2006, 15:13
от chains
По същата причина големите расови спортисти са с механични компресори, нашите малки сиромашки коли са с турбо /и двете с-ми имат плюсове, да не ме разбере някой погрешно/ - та общо взето положението е същотокато двг ти е 300 + кс, а колата тежи 1.5т. каквото и да и закачиш все ще върви.
Публикувано: 04 юли 2006, 19:45
от kotyo
Че откъде ще ги вземе тея 10кW при 1100об, той мотора тогава я ги докарва на 5-6, я не?!? Ще угасне пущината на ниски обороти. То ,че смуче- смуче, ама най се усеща на баир, пък то тогава и 2 коня минус си е много
А, меджу другото, колко ви качва разхода на градско(пък и извън), че то всеки ги разтяга разни та гледам да го ползвам умерено, бензина много космически стана неещо.....
П.П. Идеята ми беше, че не мога да го засека реално с тия икономии.
Сори,малко сменям темата

, ама сигурно и други ги вълнува.
Публикувано: 04 юли 2006, 22:30
от ikov_vr
незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози
Публикувано: 05 юли 2006, 01:47
от snaiperisto
ikov_vr написа:незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози
Електроноката я "поддържа" , не се усеща освен в разхода , и аз бях изненадан че Хюндай Атос 1.1 (Индийски , такси : "За 1 долар") не усеща климатика , като го включа за секунда оборотите падат малко и после всичко е ок , в движение разлика няма ама колата е нова и електрониката също.