Страница 1 от 1
Охладителна система на Фиеста?
Публикувано: 01 юли 2005, 10:16
от kEFi
Един колега ми се оплака, че вчера в жегите стрелката за температурата почти му влязла в червеното. Колата (Фиеста 1.4 модел 1992, бензин само, карбуратор май) не е негова и се притеснява да не прецака нещо. Преди малко я огледах - долях съвсем малко вода, няма никъде течове, само дето перката се включи (поне така си мисля) малко по-късно и в продължение на 3-4 минути не изключва, нито темп.пада...изйключи чак като пуснах парното на макс

. В тази връзка няколко въпроса:
1. Това нормално ли е?
2. Перката няма ли 2 степени?
3. Доколко се справя с работата си?
На термостата има стандартен датчик + един по-малък (може и да е нещо друго) по ниско в корпуса му. На вентилатора има само стандартен куплинг. На кабела му не се виждат отклонения за други букси/връзки.
Публикувано: 01 юли 2005, 11:35
от carrot
Здравей,
при мен - 1.1 карб. много рядко стрелката стига до R, перката не се включва сама

или поне аз не съм стигал до там??? но съм проверил перката и работи... За всеки случай съм си сложил ключе и като (ако) подмине средата на R - цък и за няколко минути сваля до нормално положение
Перката (при мен) е с една степен. И се справя чудесно

с работата си.
Датчиците на термостата - горния е за включване на перката, а долния - за стрелката на таблото.
На вентилатора има нормален единичен куплунг (една степен).
дано съм помогнал
Публикувано: 01 юли 2005, 11:39
от stangen
И аз си мислех ,че моята фиеста не загрява докато не ми казах ,че ми се е прецакал термостата ..........след смяната му нещата си дойдоха на място , колата заграва по-бързо и в момента в който стрелката мине средата на буквата R и се включва вентилатора след което стрелката бързо пада между M и R

Публикувано: 01 юли 2005, 11:45
от kEFi
stangen написа:... след което стрелката бързо пада между M и R

Мен това ме озадачи. Колата я пробвах намясто. Перката включи между N и O (по-скоро към N) и няколкото минути които изтраяхме (3 или 4) стрелката не мръдна

. Затова пуснах и парното и както писах - стрелката бавно слезе на O, а вентилатора изключи...
Публикувано: 01 юли 2005, 11:47
от Brock
А дали не е запушен радиатора с разни боклуци -мушици, листа, камъчета

Защото би трябвало като се включи перката и когато двигателя не е натоварен /както при пробата/ температурата да спадне бързо

Публикувано: 01 юли 2005, 12:27
от kEFi
Радиатора е чист - погледнах. Маркучите преди и след термостата се затоплят както му е реда. Май само пропуснах да погледна маслото...да не е омешано....
Публикувано: 01 юли 2005, 12:30
от The seven
Ами термостата или необезвъздушена добре система според мен. На Ескорта се оправи подобен проблем със смяна на термостата, което беше свързано и със смяна на антифриза.
Публикувано: 01 юли 2005, 14:33
от jack71
Вижте какво : не е важно дали почти не е влязла в червеното. при мен (като не работеше перката редовно влизаше) важното е да не ислезе нагоре от червеното

иначе страшно нема. пускай по баирите и така.
това разбира се не е компетентно мнение. просто от бачкане нямам време да прочета всички коментари по мнението... по късно ще коригирам