Страница 1 от 2
нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 03 яну 2012, 18:54
от nasko171
здравейте колеги ! имам три форда , наскоро в интернет видях че има нагревател за малкия крьг на антифриза на 12v . интересува ме някой има ли информация откаде мога да се сдобия с такьв нагревател
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 03 яну 2012, 20:00
от ЯЛТА
Аз съм чул че само ФОРД-КА имат такъв, може и да греша, за подгряване антифриза за парното-малкия кръг:

Аз пък имах едно време ПЕЖО-505 с 2.3 д.-мотор, който имаше 150 вата нагревател на 220 волта, монтиран отзад на главата зад 4-ти цилиндър с кабел и щепсел, още е някъде в мазето ми.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 03 яну 2012, 20:33
от paci
ЯЛТА написа: ...
Това е клапан за контрол на потока антифриз към радиаторчето в купето.
На Фиестата ми е такъв, но не знам КАто дали е същия и дали изобщо системата е реализирана по същия начин.
За подгряване на малкия кръг знам, че имат TDCI.
Имаше някъде нещо споменавано във форума.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 04 яну 2012, 19:50
от nasko171
този нагревател го има на 220v в aukro , разбрах че всички автомобили от скандинавските страни внесени у нас го имат . Представлява трьба с навит нагревател около нея и реле за изключване при достигане на тампература на антифриза до 60*
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 04 яну 2012, 20:26
от imarh
nasko171 написа:...този нагревател го има на 220v в aukro...
Линк?
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 04 яну 2012, 23:28
от nasko171
ПРЕДИ МАЛКО ТОЗИ НАГРЕВАТЕЛ ГО ВИДЯХ И В BAZAR.BG ЕТО СНИМКА
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 10:20
от ЯЛТА
nasko171 написа:ПРЕДИ МАЛКО ТОЗИ НАГРЕВАТЕЛ ГО ВИДЯХ И В BAZAR.BG ЕТО СНИМКА
Опитай пак.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 11:30
от imarh
Предполагам става дума за това:
http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B ... 1%82%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 12:02
от ЯЛТА
Хубаво е, но ми се струва скъпичък - 130 лв. :

Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 13:22
от imarh
И бая мощен. Между другото мен малко ме съмнява антифриза да може да прави конвекция сам в малкия кръг само поради това, че топлата вода ще изплува нагоре, а студената ще я избутва отдолу.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 13:33
от ЯЛТА
Може, но този вариант на монтаж не ми харесва:

естествено за различни мотори и мястото е различно, а не ми се мисли какво ще стане ако откаже да сработи датчик-/включване-изключване/, при 2000 вата мощност.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 13:37
от Didibao
Аз съм гледал цяла система за скандинавските страни, но подгряването на андрифриза беше комбинирано с малка ел. помпа, имаше дозареждане на акумулатора + някаква малка духалка вътре в автомобила, но беше на доста по висока цена от това, а впрочем това е нагревател като за старите поялници с човките дето бяха нахлузен на тръба с термореле, реално не му е това цената.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 15:14
от HACKO
Didibao написа:Аз съм гледал цяла система за скандинавските страни, но подгряването на андрифриза беше комбинирано с малка ел. помпа, имаше дозареждане на акумулатора + някаква малка духалка вътре в автомобила, но беше на доста по висока цена от това, а впрочем това е нагревател като за старите поялници с човките дето бяха нахлузен на тръба с термореле, реално не му е това цената.
В това е истината, впрочем единствения проблем е циркулационната помпа, по-точно в коя кола има стандартно такава (току що се сетих в руската Газела/Собол има такава), всичко друго се прави много лесно в домашни условия. Няма нужда да се слага допълнителна духалка, просто се подава напрежение през диод към вентилатора на парното. Като се включи захранването вентилатора ще тръгва независимо от положението на ключа на таблото. Нагревателя ще работи на 220V може да се използва нагревател от "Юнга", кафеварка или да се изработи подобен на този от снимката (според мене така както е направен, загубите ще са огромни). В магазините за резервни части за кафемашини има много подходящи термостати. Ще трябва да се монтира трансформатор с подходяща мощност за захранване на циркулационната помпа и вентилатора (няма смисъл да се харчи ток от акумулатора) а ако се сложи по-мощен, може да се отклони част от тока за дозареждане на акумулатора. Естествено това е приложимо само за коли в гараж или такива които са паркирани до къщи и може да се захранят с 220V.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 15:20
от synthez 3D
За всеки модел Форд си има оригинални нагреватели на 220V.Цената им е малко соленичка,но все пак са си оригинални за конкретния двигател.

Кабелите за свързване струват почти колкото и самия нагревател и буксата за включване изглежда така

При оригиналния нагревател няма контрол на температурата.Монтира се или в блока,или близо до него,в зависимост от двигателя.Нагревателя е потопен в антифриза и по този начин загубите не са чак толкова големи.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 15:51
от HACKO
Хайде на нагревателите, има за всички, не се блъскайте:
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 16:01
от Didibao
Наско системата която гледах аз духалката беше вътре и отопляваше купето, а иначе цялата система си имаше блок за управление, ако намеря снимки ще постна.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 16:04
от ЯЛТА
На времето имаше един майстор в София, който монтираше нагревател на мястото на тапа на блока на Мерцедес.
А 1.8 тд. Мондео, с кой модел да го асоциирам ?
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 17:11
от diesel1.6
Я, каква тема - тъкмо преди малко си поравях казанчето на нагревателя, имаше една грозна шупла.
В Швеция и района не ползват нагреватели като горните. Там или са в тапа на блока, или в казанче като моя. Мощността е 500 - 700 вата за двигатели като нашите. Загряват за кратко време, от 30 минути до 2 часа според температурата, вятър, отопление на купето или не. Нямат защита, натопени са в антифриза. Циркулацията обичайно е с конвекция, без помпа. Работи отлично, не знам защо се предлагат и с помпа. Сигурно е за улеснен монтаж - опъваш маркуча без да мислиш къде слагаш казанчето. Питал съм за нови, по 100 - 150 лв са разните видове там. Аз си направих две пробно, още не съм монтирал на колата.
Това нещо е изклчително удобно. За 20 стотинки ток ти дава суха топла кола, икономия на време (тръгваш веднага), икономия на акумулатор (поне няколко години повече трае), сигурно палене до голям студ, поне до -30 е като лятно палене, -50 може да е твърде хладно. Тогава става пробем липсата на стъклопакет и други неща. В Бг не ни интересува.
Моите нагреватели излизад 40 - 60 лв, не съм смятал точно, а и зависи дали ще се сложи термоизключвател, какъв ще е кабелът т.н. Нямам търпение да пробвам и да се похваля.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 19:36
от HACKO
Тези в И-Бей, почти всички се слагат на място на тапа. За съжаление са за 120V

, не че не стават ама ще трябва гимнастика или два последователно.
Относно циркулационната помпа, идеята е докато се топли двигателя, да се топли и купето

. Спокойно може да се ползва такъв нагревател + отделна помпа на маркуча към радиатора на парното, даже така ще стане по-лесно.
Re: нагревател на 12v за малкия крьг на антифриза
Публикувано: 05 яну 2012, 19:47
от diesel1.6
Ще ми се да си спестя циркулационната помпа. Мисля да си сложа нагревател на маркуча към парното на мондеото, и да закача вентилатора към нагревателя за да върти лекичко. Така топлото като се върти през двигателя, ще минава и през парното. Всъщност и да не върти вентилаторът, купето ще се постопли, и като запаля стъклото ще се издуха много бързо от топлия двигател.