Страница 1 от 1

Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 19 ное 2012, 17:43
от yvyovchev
Вътря копчето на студено и си продължава да духа топло.....ПОМОЩ :shock:

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 20 ное 2012, 09:34
от madboy
Усещаш ли да се местят клапите?

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 20 ное 2012, 17:15
от Любо
Незнам при неговото Ка как е изпълнено... то и при мойто незнам, но вариантите са два или три:
1) откачено (скъсано) жило от врътката към клапата, ако управлението е чрез жило.
2) изпускащ вакуум, ако е с вакуумно управления...
3) Ако се управлява иректно клапна за течността за отваряне и затваряне е възможно и самия клапан да се е прецакал и да н езатваря.
Третият вариант мисля, че върви при управление с жила, т.е до известна степен се покрива от пръвия.
Извади музиката и мисля, че ще имаш достатъчно достъп да огледаш точно каква е ситуацията и да видиш проблема.

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 20 ное 2012, 19:22
от pifivo1
При фиеста МК4 управлението на клапана за топло и студено е електрическо. Предполагам, че и на КА-то е така.
Погледни в двигателният отсек - под чистачките и ще видиш клапана. Там влизат образно казано два маркуча. На клапана има куплунг, възможно е да е заамърсен и буксата да не контактува. Другата възможност е да е повреден самият клапан или оста му да е заседнала. Мисля, че при свалена букса, клапана е отворил и ще духа само топло.При поставена букса трябва да може да се регулира.Третата възможност е повредата да е в самия ключ/потенциометър/ за топло и студено.
Успех!

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 20 ное 2012, 20:32
от yvyovchev
Управлението при мен не е с жило,а електронно...смятам да ида до морга и да закача друг панел(целия панел за топло,студено и степента на духане е с една букса)ако не се оправи ще търся проблема под капака.Благодаря :D

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 21 ное 2012, 10:41
от HACKO
Блокирал ти е клапана не е управлението.

Проблем с парното Форд КА

Публикувано: 16 апр 2013, 17:37
от yvyovchev
Здравейте,пичове.Имам Форд Ка от 88-ма и цяла зима карах с парно на топло...проблема беше че на студено не работеше.Купих си нов вентил,който е под капака на колата и отваря и затваря кръга,но за съжаление се оказа че проблема не е там.С новия вентил си духа пак само топло.С мултицет замерих на буксата за вентила какво напрежение отива. Отговора е 0.9V ,като при въртене на ключа от топло на студено и обратно,промяна почти няма....напрежението прескача в итервал 0.7-0,8V а за една секунда пада на 0,2V и пак се вдига на 0.8. Някой има ли идея дали ключа е за смяна или проблема е другаде.Благодаря предварително

Re: Проблем с парното Форд КА

Публикувано: 17 апр 2013, 07:43
от Любо
Да не са зе загладили пъпките на ключа. Ако имаш възможност да тестваш друг ключ ще е най-добре.

Re: Проблем с парното Форд КА

Публикувано: 17 апр 2013, 08:43
от yvyovchev
Като въртя ключа се усеща доста добре как прескача по пъпките.Но смятам да ида на морга да пробвам друг ключ.А може ли да има нещо общо с реле....мисля че трябва да има реле някаде по веригата или не?
Сложил съм нов клапан, не е от него....А на букста ми идва винаги 0.9 волта.Ключа ли ще се развален или има някое реле по веригата заминалао??

Re: Форд КА духа само топло в купето

Публикувано: 17 апр 2013, 08:57
от pifivo1
По веригата няма реле. Трябвало е преди слагане на новия клапан да пробваш със свалена букса и при поставена букса дали има някаква промяна в клапана т.е. дали отваря или затваря, за да си сигурен, че не е клапана. Доколкото си спомням един колега Samsungbg беше писал, че клапана се управлява импулсно и се мери с осцилоскоп. С мултимер не става.

Re: Проблем с парното Форд КА

Публикувано: 17 апр 2013, 10:14
от samsung_bg
yvyovchev написа:Здравейте,пичове.Имам Форд Ка от 88-ма и цяла зима карах с парно на топло...
Както ти е писал колегата, напрежението е импулсно.
С мултицет не може да се види точно какво е.
Мултицета има малко входно съпротивление и показва винаги 14V, не успява да "улови" импулсите.

На теб ти се губят тези 14V... търси ги.

Когато откачиш буксата от клапана, парното работи на макс.
За да се намали(или спре тотално) на клапана трябва да му се подаде някакво напрежение.