Страница 1 от 1
датчик температура
Публикувано: 06 окт 2006, 17:46
от pir0
колеги датчика ми за температура май не отчита . Не знам как трябва да е но стрелката въобще въобще не подминава белият сектор който е в началото на скалата. Сменят табло , показанията са същите ? Как да се провери датчика , къде се намира има ли нужда от смяна ?
Публикувано: 06 окт 2006, 18:24
от mrdds
принципно фордовете са с добро охлаждане при нормална скорост и рядко вдигат стрелката си над средата на белия сектор,но ако стрелката ти се покачва в градски условия на каране(в задръстване,по-бавно каране) няма място за притеснение-датчика отчита.Ако никак не се движи трябва да сменяш датчика.
Публикувано: 06 окт 2006, 18:26
от cossy
Ако едвам-едвам вдига температурата си за нов термостат

Публикувано: 06 окт 2006, 21:14
от valboy
cossy написа:Ако едвам-едвам вдига температурата си за нов термостат

Да бре... при мен беше така- едвам подминаваше началото на скалат, само един път се вдигна нагоре, ама беше час и половина в задръстване.
Смених датчика и стрелката кове средата сега!
Публикувано: 07 окт 2006, 11:25
от Svetlix
Колкото и да е добро охлаждането на фордовете ... нормално термостата трябва да отваря най-късно на 88-90 градуса. Преохлаждането води до по-висок разход на гориво, липса на мощност и т.н.
По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото. За да си спокоен ако питате мен най-добре ще е да запалите на място и да чакате да се включи перката. Мястото където се включи перката - това е мястото по скалата до което трябва да стига стрелката на темп. Качи ли се по-нагоре можете да прегреете двигателя, а последиците от едно прегряване мисля, че всеки ги знае

Принципно аз доста съм се интересувал за държанието на датчика на температурата и се оказа, че на всички дизелови фордчета около мен им показва едно и също

Преди да тръгнете да сменяте термостат първо го "сварете" за да видите на колко градуса отваря

Публикувано: 07 окт 2006, 19:29
от evg2
Същия проблем миналата зима и топлия въздух за купето беше недостатъчен,смених термостата с първия попаднал и засега всичко е добре.
Публикувано: 08 окт 2006, 15:22
от cossy
Svetlix написа:...По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото...
Това е симптом за зацепен термостат в големия кръг и затова не загрява двигателя до нормална работна температура

Публикувано: 09 окт 2006, 18:35
от Svetlix
cossy написа:Svetlix написа:...По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото...
Това е симптом за зацепен термостат в големия кръг и затова не загрява двигателя до нормална работна температура

Ам тва беше първото нещо което ми хрумна обаче си "сварих" термостата първо и видях че отваря точно както си пише по дебелите книги, после и в сервиз ми замериха темп и всичко си беше ОК

Имам и др. приятели с Ориони и за моя изненада се оказа, че и при тях го има този филм. Говорим за 1.8D, 1988-1990.
Публикувано: 10 окт 2006, 09:21
от Любо
Имах същия проблем на Мондеото. Смених термостата, но нищо не се промени, за това реших че е датчика за уреда на таблото и го оставих за по-нататък (заплата, премийка нещо такова), защото моя датчик мисля, че беше около 40 лв. Междувременно сменихме охлаждащата течност (откакто съм взел колата това не го бях правил - 3 години) в резултат на това стрелката почна да си стига до средата, а при задръствания леко подминава. Така че си сменяйте и охлаждащата течност - изцяло, а не само доливане при смяната на термостата.