Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео
Публикувано: 25 мар 2013, 10:11
По материали от: http://mondeoclub.ru
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!
Замяна на импулсния въздушен филтър.
Импулсния въздушен филтър се монтира на бензинови двигатели от предната страна на двигателя редом с изпускателните колектори. Той принадлежи към импулсната система, при която в изпускателните газове в различните фази на натоварване на двигателя, дозирано се подава свеж въздух. В резултата на това получаваме по добро изгаряне на горивната смес, а филтърът трябва регулярно да се почиства при силна запрашеност на пътищата (каквито за съжаление са и в България).

Не е необходим специален инструмент, за да почистим филтъра!
Нужно е само следното нещо:
- Масло за овлажняване на филтъра (оригинално аерозолно масло на Ford)
Нужни инструменти:
- Торкс х 25 за развиване на капака заедно с тръбите
- торкс х20 за разглобяване на самия филтър
- ключ- 13
- WD 40
- удължител за торкса минимум 25 см.
- плоска отвертка
- електрод или парче дебела тел.
Визуализация на системата:

1 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана

2 - Тръбичка за постъпване на свеж въздух в изпускателния колектор
3 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана (поглед отдолу)

4 - Клапан за регулиране на въздуха
5 - Вакумен маркуч към регулировъчния клапан
6 - Датчик за положението на коляновия вал/ позиция на двигателя
7 - Всмукване на свеж въздух
Системата отвътре:

8 - Ламбда сонда
9 - Звукоизолатор
10 - Филтър от пенопласт

11 - Алуминиев капак
12 - Корпус на импулсния въздушен филтър
Ремонтни дейности:
Сваляме резонатора, на удължителя слагаме торкс 25, отхлабваме два винта, отвъртаме болта с ключ 13. Развиваме до край двата торкса 25 и отдолу изваждаме корпуса на филтъра, разединявайки вакумния шланг. След това разглобяваме корпуса с торкс 20, изваждаме филтъра и го измиваме с бензин и след това го изсушаваме.
Не правете грешката да използвате разтворител вместо бензин, гумената гарнитура реагира остро на разтворителя!!!
Промиваме клапана и двете биметални пластини.
След изсъхване на филтъра го напръскваме обилно с аерозолното масло!!!
Хубаво е при сглобяване на корпуса да уплътним добре с черен силикон.
Надяваме хубаво вакумната тръбичка, след това сгъваме електрода или дебелата тел във форма на кука и с нея придържаме корпуса на филтъра, докато навиваме болта с ключ 13. Навиваме с удължителя и другите болтчета и сме готови. Даже не ни беше нужен крик за изпълнение на цялата работа.
Даже и да сте лаик няма да ви отнеме повече от 2-3 часа.
А ето вариант и за тези, при които реставрацията не е помогнала:
Взимаме болтото М16 със стъпка на резбата 1.5 мм.. Измерваме дължината на оригиналните втулки на тръбите, които сме премахнали от изпускателните колектори и отрязваме болтовете по тези размери. За херметизация използваме медни шайби с подходящ размер:

Получените болтове- тапи ги шлайфаме на конус в долната част, за да не наранят изпускателния колектор ако случайно са по- дълги. Смазваме с графитна смазка.

Така изглежда в завършен вид:

Възможно е да има проблем с оборотите на празен ход първоначално, затова ресетваме компютъра!!!
Плюс на тази преработка e, че е възможно да се замерва с газанализатор всеки цилиндър по отделно!
ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!
Замяна на импулсния въздушен филтър.
Импулсния въздушен филтър се монтира на бензинови двигатели от предната страна на двигателя редом с изпускателните колектори. Той принадлежи към импулсната система, при която в изпускателните газове в различните фази на натоварване на двигателя, дозирано се подава свеж въздух. В резултата на това получаваме по добро изгаряне на горивната смес, а филтърът трябва регулярно да се почиства при силна запрашеност на пътищата (каквито за съжаление са и в България).

Не е необходим специален инструмент, за да почистим филтъра!
Нужно е само следното нещо:
- Масло за овлажняване на филтъра (оригинално аерозолно масло на Ford)
Нужни инструменти:
- Торкс х 25 за развиване на капака заедно с тръбите
- торкс х20 за разглобяване на самия филтър
- ключ- 13
- WD 40
- удължител за торкса минимум 25 см.
- плоска отвертка
- електрод или парче дебела тел.
Визуализация на системата:

1 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана

2 - Тръбичка за постъпване на свеж въздух в изпускателния колектор
3 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана (поглед отдолу)

4 - Клапан за регулиране на въздуха
5 - Вакумен маркуч към регулировъчния клапан
6 - Датчик за положението на коляновия вал/ позиция на двигателя
7 - Всмукване на свеж въздух
Системата отвътре:

8 - Ламбда сонда
9 - Звукоизолатор
10 - Филтър от пенопласт

11 - Алуминиев капак
12 - Корпус на импулсния въздушен филтър
Ремонтни дейности:
Сваляме резонатора, на удължителя слагаме торкс 25, отхлабваме два винта, отвъртаме болта с ключ 13. Развиваме до край двата торкса 25 и отдолу изваждаме корпуса на филтъра, разединявайки вакумния шланг. След това разглобяваме корпуса с торкс 20, изваждаме филтъра и го измиваме с бензин и след това го изсушаваме.
Не правете грешката да използвате разтворител вместо бензин, гумената гарнитура реагира остро на разтворителя!!!
Промиваме клапана и двете биметални пластини.
След изсъхване на филтъра го напръскваме обилно с аерозолното масло!!!
Хубаво е при сглобяване на корпуса да уплътним добре с черен силикон.
Надяваме хубаво вакумната тръбичка, след това сгъваме електрода или дебелата тел във форма на кука и с нея придържаме корпуса на филтъра, докато навиваме болта с ключ 13. Навиваме с удължителя и другите болтчета и сме готови. Даже не ни беше нужен крик за изпълнение на цялата работа.
Даже и да сте лаик няма да ви отнеме повече от 2-3 часа.
А ето вариант и за тези, при които реставрацията не е помогнала:
Взимаме болтото М16 със стъпка на резбата 1.5 мм.. Измерваме дължината на оригиналните втулки на тръбите, които сме премахнали от изпускателните колектори и отрязваме болтовете по тези размери. За херметизация използваме медни шайби с подходящ размер:

Получените болтове- тапи ги шлайфаме на конус в долната част, за да не наранят изпускателния колектор ако случайно са по- дълги. Смазваме с графитна смазка.

Така изглежда в завършен вид:

Възможно е да има проблем с оборотите на празен ход първоначално, затова ресетваме компютъра!!!
Плюс на тази преработка e, че е възможно да се замерва с газанализатор всеки цилиндър по отделно!
ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!