Страница 1 от 1
Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 16 апр 2013, 00:07
от martin1977
Колеги, времето се постопли и се налага вече използването на климатроника. Но ми направи впечатление, че на празен ход оборотите при работещ климатроник са непостоянни ... не гасне колата и не се тресе, но падат до към 500 за части от секундата и след това пак за части от секундата се вдигат до малко над 1000 ... и така постоянно. Също така при набиране понякога усещам леко моментно "присецване" на колата. Кажете ми тези неща нормални ли са, защото когато не работи климатроника, не се наблюдават тези "проблеми" ... и ако наистина е някакъв проблем, дайте идеи в какво може да се състои той?
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 16 апр 2013, 09:30
от S_C
Газ, бензин ?
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 16 апр 2013, 11:42
от urgan
Изключвал ли си акумулатора скоро? Ако не си, провери фреона как е защото от намалял фреон също го прави това. Питам те за акумулатора, защото това мондео има странното нещо като си загуби настройките и да прави такива неща. След махане на акумулатор трябва да покараш с климатик известно време на дълго примерно и си влиза в норма. Това с тия обучения след махане на акумулатора е голяма тъпотия за мене. А присецванията са нормални, тогава включва и изключва компресора, но се усещат.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 16 апр 2013, 22:02
от martin1977
Да, колега, присецванията ги прави, но не са нещо сериозно .... просто моментно леко придърпване при набиране на скорост, и то не винаги ... а по принцип като работи климата компресора не е ли постоянно включен. А що се отнася до фреона, човека, от който взех колата каза, че скоро е пълнен, а и работи много добре поне според мен, ако е липса на фреон, би трябвало да не изстудява. Иначе я карам на газ, но поведението при климатроника е същото и на бензин, пробвах го, така че изключвам да е нещо, свързано с горивото. Скоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора, не знаех нищо за "обучение на компютъра" и в началото колата имаше странно поведение най-вече с оборотите, но бързо се оправи от само себе си. Не съм я карал много на климатик ... само оняден като беше по-топло, покарах около 30 минути. Не го разбирам този климатроник, винаги като го включа и ми изписва А/С и трябва ръчно да го изключвам от бутона и зимата дори без надпис А/С държеше зададената температура и бързо стопляше купето вътре, а сега като го слагам 18-19 градуса .... като навън е жега и вътре си е жега, но като натисна А/С и си става студено и се чуват перките ... що за чудо е тоз климатроник?
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 16 апр 2013, 22:33
от by_cec
Що за чудене е това ! При условие, че не е разрешена работата на климатика(А/С off) няма как да стане охлаждане. Другият вариант е А/С то да е постоянно включено, тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 17 апр 2013, 10:40
от urgan
Скоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора
Тук ти е отговора и затова те питах. Излез някъде на по дълго каране пусни климатика 5-6 км и няма да го има това лашкане на оборотите като пуснеш на свободна да кажем. Всеки път когато изключваш акумулатора трябва да обучиш колата, защото си губи настройките, има си начин има и писано за това във форума. Като я обучиш правилно ще работи правилно, после като включиш климатика се държи все едно не е обучена, някак като го пуснеш колата открива нов хардуер и се държи странно

Пълна малоумщина е това ама така са го направили. Иначе да, като го пускаш от врътката автоматично тръгва климатика и трябва да го спираш всеки път. Щее й свикнеш не е толкова трудно
тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 17 апр 2013, 11:30
от ЯЛТА
След като се свърже акумулатора оставяш двигателя да работи на празен ход за 3 минути, след което трябва да работи 2 минути на 1200 оборота, след това е нужно да се подкара колата в продължение на 8 км.,- в различен режим на движение, за да се възстановят напълно правилните настройки.
Това е по книга.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 17 апр 2013, 14:30
от by_cec
[quote написа:Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.
Тука бъркаш. Дори и на Мондеото, в зависимост от зададената температура и информацията от сън сензора, духалката може да пусне и топло и студено. Случвало ми се е при зададени 21 гр. и облачно време, вкл А/С да духа топло и при намаляне с 1 гр. да обръща на студено. Всъщност същата е ситуацията и при битовите климатици, когато се оставят на автоматичен режим.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 17 апр 2013, 15:18
от urgan
То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма. А тоя сензор до предния джам е да пусне повече студено ако пече пряко в купето, образно казано. Но топло и студено едновремено няма как да пусне, просто хладния въздух който ти наричаш топъл не е толкова хладен при достигната температура която си задал. А домашните климатици са различни от автоклиматиците, там има режим на охлаждане и режим на отопление. Това в колите ни е чисто и просто един хладилник. Истинските климатроници са като домашните могат да правят всичко

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 17 апр 2013, 18:31
от martin1977
Явно трябва да я "обуча" аз тази кола. Ще я науча аз нея!
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 00:14
от by_cec
urgan написа:То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма.
Че кой го е писал или казал това ? Мисълта ми беше, че и при включен А/С може да духа топло, в зависимост от зададената температура. Какво ще излиза от въздуховодите, зависи от къде ще мине въздухът: през радиаторчето на охладителната система или през кондензатора на климатичната. А това, че някой повишава разхода с цел конфорт е друга тема.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 00:22
от martin1977
Колеги, значи ли това, че зимата когато е много студено и аз влезна в колата и задам 28 градуса и пусна А/С-то ... то няма да започне да духа топло докато не загрее самият двигател ..... и ако е така, то това защо се нарича климатроник - само заради опцията, че има градуси ли?
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 00:45
от paci
Климатроник е климатик с ел. контрол и управление на температурата. Чрез клавиши (бутони) или потенциометри се задава температурата, която желаете ( примерно 20 C ) и той я поддържа, отваряйки и затваряйки посредством серводвигатели клапите за студен и топъл въздух. Променят се и оборотите на вентилатора. При климатроника следенето на зададената температура се извършва с обратна връзка от термодатчик в купето. Двузоновите климатроници поддържат различни температури в двете части на купето – лява и дясна или предна и задна.Има и четири зонови, които са за създадени за още по-голямо удобство на пътуващите в автомобила.
Докъто не загрее двигателя няма от къде да вземе топло.
Когато изключиш A/C ти изключваш компресора на климатика и няма как да се получи студеното.
Климатроник климатроник, но ти е оставена опция да можеш да избираш дали ще работи компресора или ще си вее въздух без обработка на температурата
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 00:50
от by_cec
Ако мислиш,че за 2-3к лева си купил "S", класа се лъжеш. Аз толкова дадох преди 4 години. На въпроса: при зададени 28гр. и студено време, топлото ще тръгне при около 30гр. на двг.и най вероятно няма да спре никога!
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 08:34
от urgan
тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
Ти го написа това. Мисълта ми е че само щото има някви градусчета там да нагласяш не го прави климатроник. Прочети има много хубави теми в нета по тая тема. Да доста е удобно да не се занимаваш да връткаш постоянно, но истинския климатроник вече сам решава къде в коя зона на колата да топли и да изстудява. Като тия двата процеса идват от климатичната система а не от парното на колата например. Да като го пуснеш на 28 * при студено време почти няма да пуска хладен въздух защото му е зададена висока температура и ще смесва повече топъл, това е безспорно. Но темата беше за друго, доста се отклонихме.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 10:26
от by_cec
urgan написа:Ти го написа това.
Да, аз го написах това, но никъде не съм писал че отоплението става от "климатичната система", риверсирайки режимът и на работа. Вече ще му казвам на моето: климатик с градусчета....
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 11:11
от urgan
Какво се обиждаш пък сега, тоя спор по начало е безмислен. Прости ти казах че тая система не е толкова съваршенна колкото я представяш. Достига си градусите и намаля студения въздух нищо повече.
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Публикувано: 18 апр 2013, 11:42
от martin1977
В общи линии разбирам, че нямам климатроник, а климатик, който във функцията си на такъв може само да охлажда, но не и да топли, а отоплението идва от парно, както е при Москвич и Жигула примерно. С тази разлика, че тук е електронно с градуси, а не както познатата ни от други коли врътка с червено и синьо. Което пак е някакво улеснение, защото не връткаш постоянно червено-синьо и 1-2-3 степен. Като беше студено, си го слагах на авто, на 23-24 градуса без А/С и не го пипах повече и то си поддържаше постоянни градуси. За мен това си е супер удобство.