Клапан за пропускане на антифриза при високо налягане
Публикувано: 23 апр 2013, 16:54
Здравейте,
чета тук-там разни писания за следния проблем: на градско колата след известно каране загрява нормално, но на извънградско винаги изстива. Говорим за CVH-моторите. През зимата не ми направи толкова впечатление, защото все пак си беше и по-студено - обаче и сега не ми загрява добре. Термостат и радиатор са почти нови (сменени в рамките на година, откакто имам колата).
Стигам до извода, че ми е повреден въпросният клапан (пуска антифриза покрай термостата), който се запушва от сачма с пружина в тялото на термостата. В полза на това говори, че перката ми се включва рано и бях принуден да я пусна през копче да не върти постоянно.
Въпросът ми е - някой отварял ли е това нещо и как мога да го оправя, за да ми загрява по-добре колата и да се прецакам системата. Клапанът достъпен ли е, без да се сваля корпуса? Ще стане ли, ако го затапя наполовина или повече с някакъв цилиндър?
чета тук-там разни писания за следния проблем: на градско колата след известно каране загрява нормално, но на извънградско винаги изстива. Говорим за CVH-моторите. През зимата не ми направи толкова впечатление, защото все пак си беше и по-студено - обаче и сега не ми загрява добре. Термостат и радиатор са почти нови (сменени в рамките на година, откакто имам колата).
Стигам до извода, че ми е повреден въпросният клапан (пуска антифриза покрай термостата), който се запушва от сачма с пружина в тялото на термостата. В полза на това говори, че перката ми се включва рано и бях принуден да я пусна през копче да не върти постоянно.
Въпросът ми е - някой отварял ли е това нещо и как мога да го оправя, за да ми загрява по-добре колата и да се прецакам системата. Клапанът достъпен ли е, без да се сваля корпуса? Ще стане ли, ако го затапя наполовина или повече с някакъв цилиндър?