Страница 1 от 1
Вентилатора ми работи само на 4 защо?
Публикувано: 15 окт 2006, 22:19
от senna78
Имам Мондео 1.8 94г. от извесно време вентилатора ми работи само на 4 и в двата края/имам и клима копчето е с 4 положения и в двете посоки/ смених филтъра за купето мерих кабела към мотора има напрежение само на 4 на всички останали изобщо няма ток , а когато го върна на 1 само премества клапата тази дето мени дали да духа отвън или отвътре.Смених и всички копчета на таблото работят със сигурност само несветят лампите при копчетата а има захранване.Моля помогнете плс!
Публикувано: 15 окт 2006, 23:00
от Svetlix
Хм аз имам подпбен проблем с Нисана

При мен само, че не ми бачка първата степен, а останалите 3 си бачкат. Най-вероятно ти е изгоряло реленцето със съпротивленията за перките. Поне при мен е така и утре съм на обиколка по моргите да си търся Примера или Галант

Публикувано: 15 окт 2006, 23:21
от HACKO
Четвъртата ти степен е директна затова работи, другите минават през резистор, явно той е проблемен. При мен се бяха разхлабили контактите след притягане степените работят нормално. На Ескорта резистора се намира върху вентилатора, предполагам че и на Мондеото е нещо подобно.
Публикувано: 16 окт 2006, 10:42
от demiro
Публикувано: 18 окт 2006, 12:39
от senna78
Много мерси за отговорите,а може ли някои да ми каже с какви параметри е това термо-съпротивление разбрах само,че е за 120 градуса!
Публикувано: 19 окт 2006, 18:11
от boliio
при мен не работи вентилационния превключвател и нямам парно възможно ли е да е от него? някой знае ли дали той контролира притока на топла вода кум радиатора?имам мондео94 тд
Публикувано: 19 окт 2006, 20:12
от venom4o
boliio написа:при мен не работи вентилационния превключвател и нямам парно възможно ли е да е от него? някой знае ли дали той контролира притока на топла вода кум радиатора?имам мондео94 тд
На сиерата не се контролира притока..Това е безмислено..ПО вероятно е да се контролира въздухопровода.. Все пак Мондео е продължение на Сиера.Така ,че според мен ти механичен проблема.. Или ако при теб клапите се местят по електронен път..
Публикувано: 19 окт 2006, 21:08
от paci
Мондеото до колкото знам е с вакуум и се мести клапа която определя дали да взима топло от радяторчето или хладно (халдното незнам, отвън може би)
Помощ от Brock по мой
проблем, но при мен е различно.
Brock написа:Съмнявам се да имаш кранче - по-вероятно е да имаш клапа, която да затваря/отваря пътя на въздуха през радиатора.
Ще трябва да видиш на какъв принцип ти работи управлението на парното - с жило или с вакуум /пък може и наистина да е електрическо/. Лесно можеш да разбереш дали е с вакуум - палиш колата /без да пускаш музиката/ и връткаш врътката за определяне на струята /към джама, към краката.../ - обикновено се чува как отварят и затварят клапите. После гасиш колата и правиш пак същото упражнение - ако си на вакуум ще можеш да направиш 1-2-3 смени на положението, след което колкото и да връткаш нищо не става.
Незнам дали съм ти помогнал - май не

Публикувано: 21 окт 2006, 22:23
от senna78
на Мондеото парното е комбинирано и с вакуум и с електричество,когато ключа на вентилатора е на 1 клапата е на положение отвън да влиза въздух и вече като превключиш да е отвътре тя се мести.Управлението откъде да духа/горе,доло ,на стъклото.../ става от едната час на средния клюя която е вакуумна а другата му час е електрическа и тя прехвърля напрежението на ключа за вентилатора които през реостатни намотки захранва електромотора.
Публикувано: 22 окт 2006, 00:15
от chains
Добре дошъл в клуба - това е кофти, но лошото е, че е заминал резистора - лошото тук /само това не разбрах как го измислиха при Сиерата си беше абсолютно независим контролер/ резистора е в едно цяло с целия блок /тоест трите врътки/ и за да се смени се сменя целия блок - на вс. втора употреба е изгорял въпросния резистор /пробвано/, цената на нов блок - ............ /призлями/ - та при мен като си купих моню вс. беше ок, но на втората зима ей така изведнъж останах само с четвърта степен /помислих си е все пак духа/ - така две зими и накрая изгоря и 4-та степен /януари месец/ - ходене по мъките /имах си собствена мъгла/ и накрая решението се оказа много просто - скрит ключ от лада с нула, бавна и бърза скорост - майстора хитро го скри в джобчето в ляво отдолу под волана!