Чуденка за охлаждане на Фокус МК1
Публикувано: 06 окт 2013, 12:24
Здравейте колеги,
Имам една чуденка относно охладителната система на Focus MK1 TDCI, 1.8 2002-ра.
С две думи, от много време не съм чувал вентилатора за охлаждане да се включва, независимо от натоварването, на което е подложен автомобила --- градско, планинско, равнинно и независимо от температурата на околната среда.
Доста е писано за този проблем (перката не се включва на първа скорост), и много често проблемът се оказва:
а) изгорял резистор (намира се между двата вентилатора)
б) нагорели контакти на конектора при вентилаторите
в) изгоряло реле
д) неверни данни от датчика за температура на главата (CHT switch)
Ето я схемата на управлението на охлаждането на Фокуса:

Вчера взех, че позадълбах в проблема с надеждата да видя, дали има някаква грижа по веригата и това са стъпките, които предприех, без особен успех:
а) отстраняване на двете релета за упрвление на вентилаторите
б) На релето за първа скорост - мост между 3-ти и 5-ти пин === вентилаторите се включват == бушони и кабели здрави
в) премахване на предпазител F65 == работи единият вентилатор на ниска скорост = резистора не е повреден
г) премахване на предпазител F29 == работи другият вентилатор на нормална скорост
д) конекторите определено си работят и няма на нагар (все пак има ток до вентилаторите) а и всичко е разглобено и проверено.
е) точно вчера не вързах колата към четеца, но си открих стари файлове с живи данни, от които е видно, че датчикът за температура на главата връща коректен волтаж, или поне връща волтаж, който се мени с промяната на температурата.
ж) май термостатът ми е запецнал в отворено положение, защото гледам, че колата трудно държи работна температура и при при липса на натоварване, много бързо се охлажда, но пък това не обяснява защо в най-голямата жега и изкачване на Петрохан или висене в задръстване и първа-втора-първа-втора нито веднъж не съм чул вентилатора да се включи.
з) при включване на климатика, вентилаторът си тръгва; значи и релето работи.
Надявам се, че поне фокусът не прегрява, но пък проблемът е леееко дразнещ.
Давайте идеи, или поне дайте някакво обяснение, щото се компексирам, като на хората им работят перките
Имам една чуденка относно охладителната система на Focus MK1 TDCI, 1.8 2002-ра.
С две думи, от много време не съм чувал вентилатора за охлаждане да се включва, независимо от натоварването, на което е подложен автомобила --- градско, планинско, равнинно и независимо от температурата на околната среда.
Доста е писано за този проблем (перката не се включва на първа скорост), и много често проблемът се оказва:
а) изгорял резистор (намира се между двата вентилатора)
б) нагорели контакти на конектора при вентилаторите
в) изгоряло реле
д) неверни данни от датчика за температура на главата (CHT switch)
Ето я схемата на управлението на охлаждането на Фокуса:

Вчера взех, че позадълбах в проблема с надеждата да видя, дали има някаква грижа по веригата и това са стъпките, които предприех, без особен успех:
а) отстраняване на двете релета за упрвление на вентилаторите
б) На релето за първа скорост - мост между 3-ти и 5-ти пин === вентилаторите се включват == бушони и кабели здрави
в) премахване на предпазител F65 == работи единият вентилатор на ниска скорост = резистора не е повреден
г) премахване на предпазител F29 == работи другият вентилатор на нормална скорост
д) конекторите определено си работят и няма на нагар (все пак има ток до вентилаторите) а и всичко е разглобено и проверено.
е) точно вчера не вързах колата към четеца, но си открих стари файлове с живи данни, от които е видно, че датчикът за температура на главата връща коректен волтаж, или поне връща волтаж, който се мени с промяната на температурата.
ж) май термостатът ми е запецнал в отворено положение, защото гледам, че колата трудно държи работна температура и при при липса на натоварване, много бързо се охлажда, но пък това не обяснява защо в най-голямата жега и изкачване на Петрохан или висене в задръстване и първа-втора-първа-втора нито веднъж не съм чул вентилатора да се включи.
з) при включване на климатика, вентилаторът си тръгва; значи и релето работи.
Надявам се, че поне фокусът не прегрява, но пък проблемът е леееко дразнещ.
Давайте идеи, или поне дайте някакво обяснение, щото се компексирам, като на хората им работят перките
