Проблем с парно на Сиера
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Проблем с парно на Сиера
Колата е Сиера 84г
Значи колата загрява но парното духа съвсем студено,тоест хладко.Ходих на майстор и той ми каза че тръбите на парното са топли и вероятно е от радиатора на парното или трябва да се обезвъздуши цялата система.Ако може да ми кажете от какво може да е и дали е изобщо от парното......и някой свестен майстор който да го оправи разбира се качествено и да духа топличко след това,че идва зима а пък без парно направо си е умирачка затова моля помагайте бързо.Благодаря предварително.

- Plamen CONSUL 73
- потребител
- Мнения: 1160
- Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
- Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Друга честа причина за загубата на топло при сиерата е прецакването на съединителя на перката /имаше такава тема/ - тоест зацепва и перката се върти постоянно със скоростта на вала, от което лятото о`к, но зимата студ. Същия проблем го имаше и баща ми, какво ли не прави и парно нямаше /беше се вече примирил/; докато не се скапа водната помпа и от тогава сме с ел.перка от орион задействаща се при нас с копче/купихме я от една морга заедно с металния кожух/ и вече има парно - намаш си и на идея колко е щаслив баща ми тези дни, просто такова хубаво парно не е имала никога до сега!
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
перката на радиатора за парното?тя каде се намира,до радиатора който до колкото знам се намира в арматурното табло???и как да разбера дали е от перката???chains написа:Друга честа причина за загубата на топло при сиерата е прецакването на съединителя на перката /имаше такава тема/ - тоест зацепва и перката се върти постоянно със скоростта на вала, от което лятото о`к, но зимата студ. Същия проблем го имаше и баща ми, какво ли не прави и парно нямаше /беше се вече примирил/; докато не се скапа водната помпа и от тогава сме с ел.перка от орион задействаща се при нас с копче/купихме я от една морга заедно с металния кожух/ и вече има парно - намаш си и на идея колко е щаслив баща ми тези дни, просто такова хубаво парно не е имала никога до сега!
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не не е тази, а на двигателя! Не съм сигурен за това ДВГ дали е така но на 2.0 перката за охлаждането на радиатора е постоянно зацепена на вала посредством силиконов"съединител".В зависимост от температурата на двиг.сцеплението и се променя а от там и скороста и на въртене, като така се осъществява охлаждането!перката на радиатора за парното?тя каде се намира,до радиатора който до колкото знам се намира в арматурното табло???и как да разбера дали е от перката???
Виж тукhttp://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6569
С годините този силикон си губи свойствата и перката постоянно се върти с оборотите на вала,като това пречи двг да си достигне оптималната темп.на работа,а от там следва,че няма да ти духа много топло в колицата!
Е перката на парното се чува,ако върти(и духа в купето)така ,че се си мисля че знаеш дали работи!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Става въпрос за перката на двг. /тази червената в дифузьора преди двг. като отвориш капака/.
Принципа на действие /техн. замисъл/ е тази перка да се монтира на оста на водната помпа и като е студен мотора /студена водата/ съединителя /основно са два типа на "термо гел" или намотка от "термо сплав"/ не е хубаво зацепил и перката се върти в пъти по-бавно от коляновия вал /посредствум въртящото се движение предавано от коляновия вал към водната помпа, чрез ремъка/, но когато водата се загрее топлината се предава по оста на помпата и от там на съединителя на перката и тя увеличава оборотите си /тоест намалява разликата в съотношението м/у въртящите моменти/ и така колкото повече загрява, толкова по-бързо се върти перката ; след това като изтине мотора, чрез същия този съединител перката забавя оборотите и се върти с такива обороти, с които да поддържа зададения оптимален режим. Тази система има редица плюсове и по принцип е много надеждна, досега не съм чел коли с нея да прегряват, защото тя е в пъти по-надеждна от ел.перките, които често отказват поради лош контакт или прекъснат кабел, което в повечето случаи се разбира късно!
Проблема идва от това, че с времето този "съединител" започва да губи лека полека качествата си и обикновенно зацепва перката в близки или равни на коляновия вал обороти. От което /колкото са повече оборотите на перката - толкова по-голям е дебита на въздушния поток, който ще премине през ламелите на радиатора/ латото няма проблеми, но зимата преминавайки ледения въздух през радиатора просто почти моментално изстудява водата и парното в най-добрия случай е слабо.
Принципа на действие /техн. замисъл/ е тази перка да се монтира на оста на водната помпа и като е студен мотора /студена водата/ съединителя /основно са два типа на "термо гел" или намотка от "термо сплав"/ не е хубаво зацепил и перката се върти в пъти по-бавно от коляновия вал /посредствум въртящото се движение предавано от коляновия вал към водната помпа, чрез ремъка/, но когато водата се загрее топлината се предава по оста на помпата и от там на съединителя на перката и тя увеличава оборотите си /тоест намалява разликата в съотношението м/у въртящите моменти/ и така колкото повече загрява, толкова по-бързо се върти перката ; след това като изтине мотора, чрез същия този съединител перката забавя оборотите и се върти с такива обороти, с които да поддържа зададения оптимален режим. Тази система има редица плюсове и по принцип е много надеждна, досега не съм чел коли с нея да прегряват, защото тя е в пъти по-надеждна от ел.перките, които често отказват поради лош контакт или прекъснат кабел, което в повечето случаи се разбира късно!
Проблема идва от това, че с времето този "съединител" започва да губи лека полека качествата си и обикновенно зацепва перката в близки или равни на коляновия вал обороти. От което /колкото са повече оборотите на перката - толкова по-голям е дебита на въздушния поток, който ще премине през ламелите на радиатора/ латото няма проблеми, но зимата преминавайки ледения въздух през радиатора просто почти моментално изстудява водата и парното в най-добрия случай е слабо.
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
а някой майстор който да погледне цялото парно и изобщо откаде идва този проблем и евентуално да го оправи.... защото станаха толкова много неща от което може да е пък да най добре ще е да ми препоръчате някой добър майстор да му закарам количката и да ми каже проблема и да го остраниме...благодаря предварително.
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Абе днес парното на един голф правих,та по рано ако бях видял че си писал можеше да дойдеш да я видим ма уви!
А време през седмицата няма!(Въпреки,че съм запознат из основи с у-вото.на автомобила си и аз си го подържам в сервиз! Така с гаранцията която ми дават на частите си избивам набутването в по честата им смяна от мен!Не мога да ти предложа майстор ,защото тези проблеми си ги отстранявам сам!Но ти препоръчвам намери си някой(личен майстор)за да не ти сменят половината кола в някой псевдо сервиз сервиз !
Успех!

Успех!

- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ти от кой квартал си?аз съм от Люлин.всмисъл ако намериш някво време да погледнеш пък аз ще си платя квото струва да ми кажеш че верно да не сменя половината неща и пак да не работи.мерси предварителноGate написа:Абе днес парното на един голф правих,та по рано ако бях видял че си писал можеше да дойдеш да я видим ма уви!А време през седмицата няма!(Въпреки,че съм запознат из основи с у-вото.на автомобила си и аз си го подържам в сервиз! Така с гаранцията която ми дават на частите си избивам набутването в по честата им смяна от мен!Не мога да ти предложа майстор ,защото тези проблеми си ги отстранявам сам!Но ти препоръчвам намери си някой(личен майстор)за да не ти сменят половината кола в някой псевдо сервиз сервиз !
Успех!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с парно на Сиера
Незнам защо решихте че проблема е в охлаждането на мотора. Според думите на FordSierra1.6L, и това, което му е казал майстора излиза, че има запушване на радиатора за отопление на купето. Това е стара кола и е твърде вероятно да е запушен. Най-добре е да се направи промивка на радиаторчето в купето и ако то е наред, тогава да се търси проблема на друго място.FordSierra1.6L написа:Колата е Сиера 84гЗначи колата загрява но парното духа съвсем студено,тоест хладко.Ходих на майстор и той ми каза че тръбите на парното са топли и вероятно е от радиатора на парното или трябва да се обезвъздуши цялата система.Ако може да ми кажете от какво може да е и дали е изобщо от парното......и някой свестен майстор който да го оправи разбира се качествено и да духа топличко след това,че идва зима а пък без парно направо си е умирачка затова моля помагайте бързо.Благодаря предварително.

- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да но от по горното написано от човека се разбира ,че проблема е възникнал в следствие на смяната на термостата.Така,че това с запушването нещо не ми се вярва,пък и за моя скроменНезнам защо решихте че проблема е в охлаждането на мотора


- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да но ако е от термостат:
1. Колата няма да загрява нормално
2. Тръбите на парното няма да са топли
Нека да видиме какво ще излезне - но аз съм 90% за запушено радиаторче на парното. А и като гледам, няма да се у(о)
чудя, ако смяната на термостата просто е съвпаднала със застудяването на времето и нуждата от парно...

1. Колата няма да загрява нормално
2. Тръбите на парното няма да са топли
Нека да видиме какво ще излезне - но аз съм 90% за запушено радиаторче на парното. А и като гледам, няма да се у(о)


- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Можеш да го провериш и сам. Откачаш двата маркуча към раиаторчето за начало. Хубаво е да си близо до някоя чешма към която да забиеш един макуч. Вързваш маркуча от чешмата към единия маркуч на радиатора пускаш водата до дупка и гледаш колко вода тече от другия маркуч на радиатора. Ако тече мощно значи радиаторчето ти е отпушено.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
-
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 16 апр 2006, 20:01
- Модел на автомобила: siera 1.8 карбуратор 88г. ohc 90кс.
- Status: Извън линия
системата по която си оправих парното на старата кола кадет беше следния откачваш маркучите на парното от към мотора да останат варзани към радиаторчето на парното махаш водата/антифриза от него и правиш следното две пакетчета сода за хляб и оцет докато се напални оставяш го да преседи около два часа след което промиваш добре с вода и закачваш сичко допалваш системата и пробваш това един лесен начин да го отпушиш ако парното ти е по добре но не напално подновяваш процедурата при два пати ако не стане сменя радиаторче
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не че много разбирам от химия, но ми стана интересно - оцета и содата са съответно киселина и основа - та те не се ли получава реакция при която се неутрализират дветеdesko написа:системата по която си оправих парното на старата кола кадет беше следния откачваш маркучите на парното от към мотора да останат варзани към радиаторчето на парното махаш водата/антифриза от него и правиш следното две пакетчета сода за хляб и оцет докато се напални оставяш го да преседи около два часа след което промиваш добре с вода и закачваш сичко допалваш системата и пробваш това един лесен начин да го отпушиш ако парното ти е по добре но не напално подновяваш процедурата при два пати ако не стане сменя радиаторче


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост