Страница 1 от 2
Проблем с парно на Сиера
Публикувано: 03 ное 2006, 19:01
от FordSierra1.6L
Колата е Сиера 84г

Значи колата загрява но парното духа съвсем студено,тоест хладко.Ходих на майстор и той ми каза че тръбите на парното са топли и вероятно е от радиатора на парното или трябва да се обезвъздуши цялата система.Ако може да ми кажете от какво може да е и дали е изобщо от парното......и някой свестен майстор който да го оправи разбира се качествено и да духа топличко след това,че идва зима а пък без парно направо си е умирачка затова моля помагайте бързо.Благодаря предварително.
Публикувано: 03 ное 2006, 19:12
от Plamen CONSUL 73
Термостат ?
Аз имах този проблем на 2.0 ОНС и се пооправи след като го смених

Публикувано: 03 ное 2006, 22:16
от FordSierra1.6L
Той термостата е сменен но след смяната му парното не грее силно... има ли значение термостата,всмисъл той си е за Форд но температурата???и какъв да взема че да ми се пусне парното???
Публикувано: 03 ное 2006, 22:52
от Gate
Teрмостата нищо ,че е нов може да се е скапал(седи отворен или полуотворен)върти ти постоянно и втория кръг и двигателя не може да достигне оптималната си температура на работа.Но ти пък казваш,че колата си загрява?

Или пък наистина има въздух(което е малко вероятно).
Публикувано: 04 ное 2006, 15:01
от FordSierra1.6L
Какъв термостат да си купя,за да загрява по-добре?
Публикувано: 05 ное 2006, 10:07
от chains
Друга честа причина за загубата на топло при сиерата е прецакването на съединителя на перката /имаше такава тема/ - тоест зацепва и перката се върти постоянно със скоростта на вала, от което лятото о`к, но зимата студ. Същия проблем го имаше и баща ми, какво ли не прави и парно нямаше /беше се вече примирил/; докато не се скапа водната помпа и от тогава сме с ел.перка от орион задействаща се при нас с копче/купихме я от една морга заедно с металния кожух/ и вече има парно - намаш си и на идея колко е щаслив баща ми тези дни, просто такова хубаво парно не е имала никога до сега!
Публикувано: 05 ное 2006, 14:51
от FordSierra1.6L
chains написа:Друга честа причина за загубата на топло при сиерата е прецакването на съединителя на перката /имаше такава тема/ - тоест зацепва и перката се върти постоянно със скоростта на вала, от което лятото о`к, но зимата студ. Същия проблем го имаше и баща ми, какво ли не прави и парно нямаше /беше се вече примирил/; докато не се скапа водната помпа и от тогава сме с ел.перка от орион задействаща се при нас с копче/купихме я от една морга заедно с металния кожух/ и вече има парно - намаш си и на идея колко е щаслив баща ми тези дни, просто такова хубаво парно не е имала никога до сега!
перката на радиатора за парното?тя каде се намира,до радиатора който до колкото знам се намира в арматурното табло???и как да разбера дали е от перката???
Публикувано: 05 ное 2006, 15:15
от Gate
перката на радиатора за парното?тя каде се намира,до радиатора който до колкото знам се намира в арматурното табло???и как да разбера дали е от перката???
Не не е тази, а на двигателя! Не съм сигурен за това ДВГ дали е така но на 2.0 перката за охлаждането на радиатора е постоянно зацепена на вала посредством силиконов"съединител".В зависимост от температурата на двиг.сцеплението и се променя а от там и скороста и на въртене, като така се осъществява охлаждането!
Виж тукhttp://
www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6569
С годините този силикон си губи свойствата и перката постоянно се върти с оборотите на вала,като това пречи двг да си достигне оптималната темп.на работа,а от там следва,че няма да ти духа много топло в колицата!
Е перката на парното се чува,ако върти(и духа в купето)така ,че се си мисля че знаеш дали работи!
Публикувано: 05 ное 2006, 15:31
от chains
Става въпрос за перката на двг. /тази червената в дифузьора преди двг. като отвориш капака/.
Принципа на действие /техн. замисъл/ е тази перка да се монтира на оста на водната помпа и като е студен мотора /студена водата/ съединителя /основно са два типа на "термо гел" или намотка от "термо сплав"/ не е хубаво зацепил и перката се върти в пъти по-бавно от коляновия вал /посредствум въртящото се движение предавано от коляновия вал към водната помпа, чрез ремъка/, но когато водата се загрее топлината се предава по оста на помпата и от там на съединителя на перката и тя увеличава оборотите си /тоест намалява разликата в съотношението м/у въртящите моменти/ и така колкото повече загрява, толкова по-бързо се върти перката ; след това като изтине мотора, чрез същия този съединител перката забавя оборотите и се върти с такива обороти, с които да поддържа зададения оптимален режим. Тази система има редица плюсове и по принцип е много надеждна, досега не съм чел коли с нея да прегряват, защото тя е в пъти по-надеждна от ел.перките, които често отказват поради лош контакт или прекъснат кабел, което в повечето случаи се разбира късно!
Проблема идва от това, че с времето този "съединител" започва да губи лека полека качествата си и обикновенно зацепва перката в близки или равни на коляновия вал обороти. От което /колкото са повече оборотите на перката - толкова по-голям е дебита на въздушния поток, който ще премине през ламелите на радиатора/ латото няма проблеми, но зимата преминавайки ледения въздух през радиатора просто почти моментално изстудява водата и парното в най-добрия случай е слабо.
Публикувано: 05 ное 2006, 15:58
от FordSierra1.6L
а някой майстор който да погледне цялото парно и изобщо откаде идва този проблем и евентуално да го оправи.... защото станаха толкова много неща от което може да е пък да най добре ще е да ми препоръчате някой добър майстор да му закарам количката и да ми каже проблема и да го остраниме...благодаря предварително.
Публикувано: 05 ное 2006, 16:28
от Gate
Абе днес парното на един голф правих,та по рано ако бях видял че си писал можеше да дойдеш да я видим ма уви!

А време през седмицата няма!(Въпреки,че съм запознат из основи с у-вото.на автомобила си и аз си го подържам в сервиз! Така с гаранцията която ми дават на частите си избивам набутването в по честата им смяна от мен!Не мога да ти предложа майстор ,защото тези проблеми си ги отстранявам сам!Но ти препоръчвам намери си някой(личен майстор)за да не ти сменят половината кола в някой псевдо сервиз сервиз !
Успех!

Публикувано: 05 ное 2006, 16:38
от FordSierra1.6L
Gate написа:Абе днес парното на един голф правих,та по рано ако бях видял че си писал можеше да дойдеш да я видим ма уви!

А време през седмицата няма!(Въпреки,че съм запознат из основи с у-вото.на автомобила си и аз си го подържам в сервиз! Така с гаранцията която ми дават на частите си избивам набутването в по честата им смяна от мен!Не мога да ти предложа майстор ,защото тези проблеми си ги отстранявам сам!Но ти препоръчвам намери си някой(личен майстор)за да не ти сменят половината кола в някой псевдо сервиз сервиз !
Успех!

ти от кой квартал си?аз съм от Люлин.всмисъл ако намериш някво време да погледнеш пък аз ще си платя квото струва да ми кажеш че верно да не сменя половината неща и пак да не работи.мерси предварително
Re: Проблем с парно на Сиера
Публикувано: 06 ное 2006, 11:29
от Brock
FordSierra1.6L написа:Колата е Сиера 84г

Значи
колата загрява но парното духа съвсем студено,тоест хладко.Ходих на майстор и той ми каза че
тръбите на парното са топли и вероятно
е от радиатора на парното или трябва да се обезвъздуши цялата система.Ако може да ми кажете от какво може да е и дали е изобщо от парното......и някой свестен майстор който да го оправи разбира се качествено и да духа топличко след това,че идва зима а пък без парно направо си е умирачка затова моля помагайте бързо.Благодаря предварително.
Незнам защо решихте че проблема е в охлаждането на мотора. Според думите на
FordSierra1.6L, и това, което му е казал майстора излиза, че има запушване на радиатора за отопление на купето. Това е стара кола и е твърде вероятно да е запушен. Най-добре е да се направи промивка на радиаторчето в купето и ако то е наред, тогава да се търси проблема на друго място.

Публикувано: 06 ное 2006, 11:56
от Gate
Незнам защо решихте че проблема е в охлаждането на мотора
Да но от по горното написано от човека се разбира ,че проблема е възникнал в следствие на смяната на термостата.Така,че това с запушването нещо не ми се вярва,пък и за моя скромен

автомобилен опит не съм срещал или чувал за подобен проблем дори и при по стари автомобили!То по вероятно ще ти се запуши някоя писта в блока

Публикувано: 06 ное 2006, 12:07
от Brock
Да но ако е от термостат:
1. Колата няма да загрява нормално
2. Тръбите на парното няма да са топли
Нека да видиме какво ще излезне - но аз съм 90% за запушено радиаторче на парното. А и като гледам, няма да се у(о)

чудя, ако смяната на термостата просто е съвпаднала със застудяването на времето и нуждата от парно...

Публикувано: 06 ное 2006, 15:54
от FordSierra1.6L
добре кажете тогава някой майстор или някой от вас който може да ми види дали е запушено наистина радиаторчето,ще съм му ммного благодарен....
Публикувано: 07 ное 2006, 16:53
от Set
Можеш да го провериш и сам. Откачаш двата маркуча към раиаторчето за начало. Хубаво е да си близо до някоя чешма към която да забиеш един макуч. Вързваш маркуча от чешмата към единия маркуч на радиатора пускаш водата до дупка и гледаш колко вода тече от другия маркуч на радиатора. Ако тече мощно значи радиаторчето ти е отпушено.
Публикувано: 07 ное 2006, 17:13
от chains
Значи на нашата Сиера какво ли не правихме, след "продухването" на вътрешния радиатор - единствения ефект бе, че после започна да капе, та пак разкачане, нови скоби, леко наводнение в салона и пак нямаше свестно парно!
Публикувано: 08 ное 2006, 22:34
от desko
системата по която си оправих парното на старата кола кадет беше следния откачваш маркучите на парното от към мотора да останат варзани към радиаторчето на парното махаш водата/антифриза от него и правиш следното две пакетчета сода за хляб и оцет докато се напални оставяш го да преседи около два часа след което промиваш добре с вода и закачваш сичко допалваш системата и пробваш това един лесен начин да го отпушиш ако парното ти е по добре но не напално подновяваш процедурата при два пати ако не стане сменя радиаторче
Публикувано: 09 ное 2006, 10:41
от Brock
desko написа:системата по която си оправих парното на старата кола кадет беше следния откачваш маркучите на парното от към мотора да останат варзани към радиаторчето на парното махаш водата/антифриза от него и правиш следното две пакетчета сода за хляб и оцет докато се напални оставяш го да преседи около два часа след което промиваш добре с вода и закачваш сичко допалваш системата и пробваш това един лесен начин да го отпушиш ако парното ти е по добре но не напално подновяваш процедурата при два пати ако не стане сменя радиаторче
Не че много разбирам от химия, но ми стана интересно - оцета и содата са съответно киселина и основа - та те не се ли получава реакция при която се неутрализират двете
