Страница 1 от 1

Копче за тракшън контрол на фокус

Публикувано: 13 мар 2014, 09:54
от Liodmi4a
Здравейте,купих си форд фокус 2.0 16V преди 3 дена.Искам да ви попитам,има едно копче до скоростният лост на което има нарисувана кола в зявой.Това трябва да е за тракшън контрол сигурно,ама не знам как да разбера кога е пуснат и кога не.Трябва ли нещо да светне на таблото или нещо такова.

Re: Копче за тракшън контрол на фокус

Публикувано: 13 мар 2014, 10:04
от kito
Колега,
да не би да е ESP! Защото моя фокус МК1 има тракшън контрол, но е гума с две чертички (имитиращи сцепление)!
По-принцип, трябва като дадеш на контакт, тогава да светва и после да изгасва, ако не се лъжа. По-време на движение не би трябвало да свети, светне ли, значи се е намесила системата. Ако искаш да я изключиш, трябва да го задържиш, няколко секунди и ще светне.

Re: Копче за тракшън контрол на фокус

Публикувано: 13 мар 2014, 10:58
от madboy
Ако е МК1 трябва да е ASP и бутона е това:
Image
Traction Control
Системата за контрол на теглителната сила e позната със съкращението TCS или ASR (Traction Control System/Anti-Slip Regulation). Основната функция на системата е да предотвратява загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът „подава“ по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка.
В повечето автомобили, Traction control системата използва електрохидравличното спирачно устройство и датчиците за скорост на въртене на колелелата, ползвани от ABS. Тя разпределя въртящия момент на двигателните колела, по няколко начина:
- потиска подаването на искра към един или повече цилиндри;
- намалява подаването на гориво към един или повече цилиндри;
- управлява спирачните системи на всяко колело.
Когато включиш бутона, ASR се изключва, а лампата на таблото свети постоянно.
По подразбиране системата винаги е включена. Понякога се налага да се изключи- при спортно каране, в някой случай през зимата и т.н.
При включено положение, когато гумите се опитат да пробуксуват, лампата на таблото примигва.

ESP има в ST, освен бутона да взет от там. Image
Пробвай някъде дали ще ти поднесе задницата. :D
ESP системата допълва останалите системи за сигурност – ABS и Traction Control (ASR). Стабилизиращата програма се задейства основно при две критични ситуации:
- поднасяне на задницата на автомобила, при което задните колела губят контакта с пътя и той се завърта около своята вертикална ос, навътре в завоя (презавиване).
- поднасяне на предницата, при което предните колела губят контакта с пътя и автомобилът се завърта около своята вертикална ос, навън от завоя (недозавиване).
ESP се намесва в работата на спирачната система, коригирайки грешки при движението на автомобила, които могат да доведат до поднасяне на предницата или задницата му. Системата коригира автоматично твърде рязкото или твърде бавното завиване с волана чрез спиране на едно или повече от колелата и намалява скоростта при завой или хлъзгав път. Когато автомобилът иска да се завърти в завоя, ESP упражнява спирачно усилие върху външното на завоя предно колело, още преди то да предизвика изнасяне на задната част на автомобила. Ако той е заплашен от поднасяне на предницата, ESP спира вътрешното на завоя колело и връща автомобила обратно в правилната траектория. Намесите в работата на спирачната система се извършват неусетно и бързо (за част от секундата).
Ако искаш прати VIN кода и довечера ще проверя какво казва Microkat за него.

Re: Копче за тракшън контрол на фокус

Публикувано: 13 мар 2014, 20:45
от Liodmi4a
Мерси колеги,ще пробвам със задържане на бутона.Ако само го натисна нищо не става,явно трябва да се задържи.Иначе на бутона е нарисувана кола в завой а не гума.

Re: Копче за тракшън контрол на фокус

Публикувано: 13 мар 2014, 21:23
от kito
Ако е кола, трябва да е ESP!
При гранични условия, ако има тая система ще усетиш дали я имаш или не! :)