Страница 1 от 1

Неработеща перка за охлаждане

Публикувано: 07 авг 2014, 19:06
от mladenvelik
Здравейте,имам проблем с моя Фокус 2005г. 1.6тдци 109к.,перката за охлаждане не ми се включва.Колеги ако някой е имал подобен проблем моля Ви,да споменете за което предварително Ви благодаря.

Re: Неработеща перка за охлаждане

Публикувано: 07 авг 2014, 19:40
от ЯЛТА
Вадиш и буксата, и и подаваш директен ток,- за да провериш дали проблема е във вентилатора. Ако се развърти, значи проблема е в датчика, а ако не тръгне проблема е в мотора и, и ще трябва да се демонтира, с цел отстраняване на повредата.

Re: Неработеща перка за охлаждане

Публикувано: 07 авг 2014, 20:02
от OgiDogi
mladenvelik написа:Здравейте,имам проблем с моя Фокус 2005г. 1.6тдци 109к.,перката за охлаждане не ми се включва.Колеги ако някой е имал подобен проблем моля Ви,да споменете за което предварително Ви благодаря.
Това е френският мотор и можеш да пробваш направо с изключване на буксата от температурния датчик на двигателя. Компютърът задейства принудително охлаждането, ако веригата на датчика е прекъсната, с цел предпазване на мотора от прегряване на всяка цена. Ако вентилаторът тръгне - сменяш датчика, в противен случай търсиш по трасето изгорял предпазител, дефектирало реле или жичният резистор за ниската скорост (намира се в кутийка някъде по пластмасата, на която е монтиран вентилаторът) и чак накрая стигаш до електромотора.

Re: Неработеща перка за охлаждане

Публикувано: 08 авг 2014, 18:34
от mladenvelik
OgiDogi написа:....
Колега,благодаря за отговора но би ли ми споменал ако знаеш къде се намира този датчик,защото съм изпробвал перката на същия модел на друг фокус и работи.Карах я в сервиз и ми казаха,че е развалена перката,колкото и да ги убеждавах в обратното.Като го разгледах двигателя видях една букса да е закачена на термостата,но по двигателя не видях или не съм забелязал друга.

Re: Неработеща перка за охлаждане

Публикувано: 09 авг 2014, 08:11
от OgiDogi
mladenvelik написа:... Като го разгледах двигателя видях една букса да е закачена на термостата,но по двигателя не видях или не съм забелязал друга.
Тази трябва да е, измерва се температурата на охладителната течност и термостатът като регулиращ елемент е най-подходящото място.
Ако можеш да изключиш буксата на вентилатора, закачи един волтмер в нея и откачи температурния датчик. Ако се появи напрежение, значи вероятно електромоторът е сдал багажа.