Страница 1 от 1

слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 20:51
от lubomirov89
Добър вечер колеги. Искам да попитам дали някой се е сблъсквал с проблема слабо парно. Колата е форд орион 1.6 цвх 1991. Зимата изкарах с интирията и с на дядо феса в колата, на първа степен долу горе духа добре, включа ли втора или трета степен и си пускам климатика (може и да имам климатик и да не знам :D ). Купувам ново радиаторче, тъй като си помислих, че моето е задънено и там се крие проблема. Сменям го ( с цената на много труд и време, тъй като се смъква цялото табло) и проблема си остава. Някой ще даде ли съвет от къде да тръгна, за да си реша проблема. Колата има газово, свързано последователно на радиаторчето на парното. Моля за бързи съвети, докато не съм ложил таблото макар, че няма да е проблема в радиааторчето. Благодаря на всички, които се включат в темата.

Re: слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 21:04
от OgiDogi
lubomirov89 написа:Добър вечер колеги. Искам да попитам дали някой се е сблъсквал с проблема слабо парно. Колата е форд орион 1.6 цвх 1991. Зимата изкарах с интирията и с на дядо феса в колата, на първа степен долу горе духа добре, включа ли втора или трета степен и си пускам климатика (може и да имам климатик и да не знам :D ). Купувам ново радиаторче, тъй като си помислих, че моето е задънено и там се крие проблема. Сменям го ( с цената на много труд и време, тъй като се смъква цялото табло) и проблема си остава. Някой ще даде ли съвет от къде да тръгна, за да си реша проблема. Колата има газово, свързано последователно на радиаторчето на парното. Моля за бързи съвети, докато не съм ложил таблото макар, че няма да е проблема в радиааторчето. Благодаря на всички, които се включат в темата.
Изпарителят горещ ли е?
Ако не е - търсиш проблема около термостата, като на не добре затоплен двигател проверяваш маркуча към горния край радиатора и ако той се е затоплил, сменяш термостат.
Ако изпарителят е горещ (както и маркучите към и от радиатора на парното) - търсиш проблема със засядане на клапата топло/студено във въздуховода.

Re: слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 21:23
от lubomirov89
Колега, благодаря за бързата намеса, но термостата бачка на 100% коректно, както клапата и всичко за което се сещам в момента. Всичко беше разглобено и съответно в перфектно състояние. Работата е там, че колата е загряла на около 90 градуса, обръщам на топло, пускам на първа степен и супер горещо в първите 10 секунди. След това понамалява, а включа ли втора или трета степен от горещо става студено. Аз си мисля, че няма дебит, но каква е причината за това като със сигурност няма запушване. Помпата има дебит, тъй като колата не прегрява или други подобни, вадих единия маркуч както работи колата да видя има ли дебит и ми се стори нормална струята. Не знам къде да търся проблема.

Re: слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 21:57
от Gadnyara
Може да имате откачени жила (или ел. задвижки) към клапите, които определят смесването на загрят и свеж въздух.
За всеки случай, проверете и колко горещи (на пипане) са маркучите от и към купето.

Re: слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 22:08
от lubomirov89
Колега всички клапи и жила работят коректно, маркучите са горещи и двата.

Re: слабо парно

Публикувано: 22 апр 2015, 23:20
от Gadnyara
Щом е гореща и на изхода, значи не е проблема в дебита - щеше да е доста студена като напуска купето.
Сещам се само за едно - въздушен джоб в радиатора за парното. При смяната да е останал.
(Не познавам конструкцията на точно това радиаторче, но обикновено е възможен вариант.)

Re: слабо парно

Публикувано: 23 апр 2015, 06:55
от lubomirov89
Почти съм сигурен, че няма въздушна възглавница, но в крайна сметка не е невъзможно.

Re: слабо парно

Публикувано: 23 апр 2015, 08:06
от fordmaniac
При Форд виздушна възглавница при парно е изключена, все пак не е френска кола.
Свържи испарителя с тройници и би трябвало проблема да го няма.
Поздрави

Re: слабо парно

Публикувано: 23 апр 2015, 10:30
от lubomirov89
Таз сутрин гледах, гледах и ми хрумна същото и вече купих трйници и всичко необходимо да запаралеля двете системи. Благодаря за съвета Фордманиак! Ще пиша след като направя интервенцията за крайния резултат!

Re: слабо парно

Публикувано: 23 апр 2015, 21:34
от lubomirov89
Колеги, фордманиака беше прав, проблема се оправи. Проблема е там, че последователното свързване на изпарител спрямо парно, става дросел и слабото парно е на лице. Сложих тройници, запаралелих двете системи и всичко дойде на местото си. Благодаря на всички, които се включиха в темата, дано да е полезна и на други !!!

Re: слабо парно

Публикувано: 24 апр 2015, 08:13
от fordmaniac
:D

Re: слабо парно

Публикувано: 24 апр 2015, 08:37
от Didibao
Абсолютно си пада температурата при последователно свързване, на около 3000 оборота чак има норамлно топлоотдаването, особенно ако колата е с ГИ водните пътища в редуктора са около 5 до 6 мм диаметър няма как да се отоплява нормално на празен ход.

Изпратено от моят LG-D802

Re: слабо парно

Публикувано: 24 апр 2015, 18:32
от OgiDogi
Това:
lubomirov89 написа:Колега всички клапи и жила работят коректно, маркучите са горещи и двата.
противоречи на това:
lubomirov89 написа:Колеги, фордманиака беше прав, проблема се оправи. Проблема е там, че последователното свързване на изпарител спрямо парно, става дросел и слабото парно е на лице. Сложих тройници, запаралелих двете системи и всичко дойде на местото си. Благодаря на всички, които се включиха в темата, дано да е полезна и на други !!!
Ако влиза известно количество гореща течност с малък дебит, в радиатора отнемеш всичката останала след изпарителя топлина (и духа студено), на изхода трябва да излиза течност с температура на околният въздух.

Re: слабо парно

Публикувано: 24 апр 2015, 19:19
от lubomirov89
Изпарителя беше след радиаторчето, а това колко противоречи или не не знам, казвам какъв ми е бил проблема и как съм го решил.