Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Здравейте, колеги ! Предварително се извинявам ако има подобна тема, но аз лично неможах да намеря случай, аналогичен на моя (или по скоро незнам какъв точно е моя случай!) .От миналата есен съм собственик на Мондео '95та , 2.0л 136к.с. - страхотен автомобил за възраста си ! Да вметна, че нямам никакви автомобилни познания, и стажа ми като шофьор започва в деня в който купих този автомобил. А сега конкретно към проблема - още когато реших да налея антифриз за зимния сезон забеязах, че течноста в казанчето е доста малко. Както и да е , успях да източа възможно най- голямо количество от нея и налях антифриз. След месец - след като уреда на таблото отиде в по-горна граница между А и Л на НОРМАЛ реших да проверя какво става в казанчето.Да спомена само, че когато пътувам на дълъг път уреда за измерване на температурата е между буква Н и О, а когато шофирам в градски условия е на А, дори понякога на Л. Течноста пак беше спаднала доста. И оттам се почна с доливане всеки месец, че дори и по-често, допреди 2 дни, когато след известно шофиране в градски условия, спрях за 5мин- до магазина, и като се върнах видях една доста голяма локва с ръждива течност ( забравих да спомена, че течноста в казанчето ми е доста ръждива и не се избистря, колкото и да доливам) . Както и да е , долях 2 литра вода (толкова имах в багажника), пуснах парното на най-топло и прибрах колата пред вкъщи. Там реших да намеря теча, но той беше вече спрял. На следващия ден отидох до работа с колата ( с 10л вода в багажника, за всеки случай) и като пристигнах легнах под колата - пак никакъв теч. 1 час по късно реших да погледна отново и видях теч от металната тръба, която минава по протежение на двигателя и отдясно на двигателя влиза в нещо под термостата ( колеги ми казаха, че влизало във водната помпа) . Теча е точно където тръбата влиза във водната помпа или каквото е там, видях, че има гумено съединение, което мисля утре собственоръчно да оправя, но немисля, че с това ще приключи всичко. Искам да попитам първо защо се получава тази голяма температурна разлика при различните режими на каране (градско-извънградско) дали не е от повреден термостат? Другото което искам да попитам е кога се включва перката на радиатора, дали пък от нея не се получава този проблем със загряването, защото всеки път когато колата ми загрее (стигне до Л на НОРМАЛ) я проверявам, и нито веднъж не съм я виждал включена. И последната глупост която ми дойде наум е дали ако наистина тази тръба ( от която тече) влиза във водната помпа да не би с ръждивата вода да е повредила водната помпа, или това е просто моя догатка на невежа в устройството на охладителната уредба. Моля дайте ми съвет какво да правя и от какво са породени тези проблеми в охладителната уредба на автомобила ми. Мога ли собственоръчно да проверя дали устройството на охладителната ми уредба е изправно и откъде идва целия проблем ?
- Felis Concolor
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
- Местоположение: София 1151, с. Лозен
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Хм, с това тука-има-тука-нема при тоя теч (т.е., че явно не е перманентен) си е за почесване по темето... Да не би пък охладителната система да е недобре обезвъздушена, да има един вид "въздушна тапа" вътре, и само при максимално загряване - като шофиране в градски условия - да резултира така?
Аз лично бих процедирал така (без претенции за експретно мнение):
- първо - прочистване на системата; например с т.нар. флуш-ове, които се наливат в разширителното казанче на студен двигател, и после при работа на празен ход да обере всички налепи и да се източат същите;
- второ - обезвъздушаване и зареждане на системата;
- трето - проверка на термостата, особено предвид средата, в която е принуден да работи. Ако е заклинил в отворено положение (т.е., вторият охладителен кръг е постоянно отворен), колата ще загрява доста по-бавно от обикновено; ако е заклинил в затворено положение, ще има прегряване и може да избие от някое съединение;
- четвърто - проверка на температурните датчици и на моторчето на перката.
Друго по темата, което не е излишно да се погледне:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=60452
Наслука!
Аз лично бих процедирал така (без претенции за експретно мнение):
- първо - прочистване на системата; например с т.нар. флуш-ове, които се наливат в разширителното казанче на студен двигател, и после при работа на празен ход да обере всички налепи и да се източат същите;
- второ - обезвъздушаване и зареждане на системата;
- трето - проверка на термостата, особено предвид средата, в която е принуден да работи. Ако е заклинил в отворено положение (т.е., вторият охладителен кръг е постоянно отворен), колата ще загрява доста по-бавно от обикновено; ако е заклинил в затворено положение, ще има прегряване и може да избие от някое съединение;
- четвърто - проверка на температурните датчици и на моторчето на перката.
Друго по темата, което не е излишно да се погледне:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=60452
Наслука!
"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Колега, бих те посъветвал да си отстраниш най напред теча, да промиеш системата (според мен е най- добре да е само с чиста вода, като я оставиш с един маркуч да върви повечко време) и проверка за пркомерно налягане на системата.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Колеги още утре ще отстраня теча, мисля и термостата да сменя, имам колебания по различните форуми четох добри отзиви за 74градусови и 98 градусови, кой от двата да избера за моя автомобил ? Също така ще промия системата, и се надявам дотам да приключи всичко. А как да обезвъздуша системата, четох да се остави на празен ход с отворена капачка на разширителния съд и пуснато парно за 10-15 минути, удачен ли е този метод ? И последният ми въпрос за момента е как да проверя температурните датчици и датчика на перката ( имах и съмнение за повреда на перката, но когато включа климатика тя тръгва веднага) . Утре след първата спа процедура ще имам едно леко пътуване така, че след това ще споделя мнения как се държи автомобила.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Не се занимавай с глупости правилния термостат за този мотор е 88 градуса!

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Здравейте, колеги ! Днес смених пукнатия маркуч и термостата (в следващия пост ще кажа марката, защото не я запомних, по модел и двигател ми го поръчаха в магазина и го доставиха след 30 мин, немски е 88 градусов) . Два пъти пълних и изпразвах системата с вода ( поизбистри се значително) и след това преминах към обезвъздушаване, или каквото там направих. Да се върна само малко назад - тъй като забравих да поръчам нов температурен датчик ( пък и май-по добре, че не съм поръчал) реших да проверя системата като я свържа на късо и перката отново не тръгна. Предполагам, че някъде имам прекъснати кабели или какво ? Има ли други датчици след този, които може да са повредени ? Също така имам и датчик на въздушния филтър, който ми заприлича също на температурен датчик ( такъв ли е? ) и реших и него да свържа на късо и пак не получих никакъв резултат. Някакви идеи за домашен ремонт, или вече трябва да я водя на майстор ? Да се върнем пак към "обезвъздушаването" - в по горен пост съм описал начин за обезвъздушаване, който съм чел и понеже не съм чувал за друг реших да го направя. Запалих колата и за около 10тина минути на празен ход глътна около 100тина грама вода, която долях. Температурата беше на буква О и реших да форсирам двигателя. Забелязах, че стрелката се движи нагоре и продължих постепенно и поетапно разбира се 3-4минути да форсирам двигателя между 3 и 4 хил. оборота. Периодично излизах да видя къде се отваря големия кръг, отвори се някъде на Р , та форсирах докато стигнах до Л ( така исках да видя тая перка да се върти), но като проверих, за мое съжаление не беше така.... Както и да е пуснах климатика ( сигурен начин да тръгне перката
) и температурата на водата започна да спада, лошото което се случи е, че тогава отнякъде отдолу пак текна хубаво количество вода, която така и неможах да разбера откъде точно изтече ( така и не преместих колата си от мястото на което 2 пъти източих водата и локвата беше доста голяма) . Долях вода (май над 2 л глътна) температурата беше на Р, завъртях я 1км градско, вдигна се до М и я паркирах пред вкъщи. Легнах отдолу няма течове, обаче никак не съм окуражен. Да не говорим за другите проблеми, които намерих, ще ви се оплаквам друг път за тях. След час съм на път - извънградско, така че довечера или утре ще споделям още.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
На въздуховода м-у филтъра и дросела след дебитомера има температурен датчик, който е за входящия въздух и няма общо с перката, но има много общо с вървенето и разхода, което значи че е добре да е здрав.
На термостатното тяло има два датчика - един завит отгоре и втори отдолу откъм радиатора. Втория е само за показанието на стрелката на таблото. Първия е за компютъра на колата, по който също се формира предварение на запалване, горивната смес (и др да не задълбочаам), но тъй като при Мондео перката се командва чрез сигнал от компютъра (за разлика от Ескорт, при който има трети датчик-реле на един от маркучите само за нея), той също използва показанията на същия датчик за да я пуска и спира. Което означава, че ако има проблем в него или веригата му има три варианта: първи вариант в зависимост от показанията на този датчик ще я пуска при по-ниски, по високи или ако е читав - правилните градуси; втори вариант - ако е прекъснат проводник от/към датчика перката трябва да върти постоянно (също както и при просто извадена букса); и трети вариант - ако връщащия проводник някъде окъсява и подава 'някакво' напрежение към компютъра, при което той си мисли, че има верига и температурата е някаква и нито пуска перка нито върви както трябва (освен ако напрежението не е извън дадени граници, в който случай ще запише грешка и няма да го взима под внимание).
Относно теча, скоро при мен също се сцепи маркуча между радиатора и водната помпа точно на скобата на входа и, но теча беше постоянен от капене в началото, през 'църцорене', до сериозно изтичане на края - прогресивно. Причините за голям теч като при мен и теб са малко - водна помпа, водно съединение - при положение, че няма димна завеса зад колата, и скоро ще се разбере от къде е. Дано да е съединение, че при вариант водна помпа филма е голям и скъп.
пп Ако кола е карана само на вода прекалено дълго време и са тръгнали ръжди няма промиване, антифриза все ще се оцветява в ръждив цвят колкото и да се върти вода с маркуч през двгателя и да се избистря. Не е лошо, понеже може да се изчисти някой друг боклук, но няма дълготраен ефект. Единствения вариант е евентуално да се кара с по-висока концентрация на антифриз, например 4:2, 5:1.
А обезвъздушаването е работа на място с отворена капачка до включване на перката без парно, което значи че проблема с перката /да се командва от компютъра когато трябва/ трябва а е решен преди това.
На термостатното тяло има два датчика - един завит отгоре и втори отдолу откъм радиатора. Втория е само за показанието на стрелката на таблото. Първия е за компютъра на колата, по който също се формира предварение на запалване, горивната смес (и др да не задълбочаам), но тъй като при Мондео перката се командва чрез сигнал от компютъра (за разлика от Ескорт, при който има трети датчик-реле на един от маркучите само за нея), той също използва показанията на същия датчик за да я пуска и спира. Което означава, че ако има проблем в него или веригата му има три варианта: първи вариант в зависимост от показанията на този датчик ще я пуска при по-ниски, по високи или ако е читав - правилните градуси; втори вариант - ако е прекъснат проводник от/към датчика перката трябва да върти постоянно (също както и при просто извадена букса); и трети вариант - ако връщащия проводник някъде окъсява и подава 'някакво' напрежение към компютъра, при което той си мисли, че има верига и температурата е някаква и нито пуска перка нито върви както трябва (освен ако напрежението не е извън дадени граници, в който случай ще запише грешка и няма да го взима под внимание).
Относно теча, скоро при мен също се сцепи маркуча между радиатора и водната помпа точно на скобата на входа и, но теча беше постоянен от капене в началото, през 'църцорене', до сериозно изтичане на края - прогресивно. Причините за голям теч като при мен и теб са малко - водна помпа, водно съединение - при положение, че няма димна завеса зад колата, и скоро ще се разбере от къде е. Дано да е съединение, че при вариант водна помпа филма е голям и скъп.
пп Ако кола е карана само на вода прекалено дълго време и са тръгнали ръжди няма промиване, антифриза все ще се оцветява в ръждив цвят колкото и да се върти вода с маркуч през двгателя и да се избистря. Не е лошо, понеже може да се изчисти някой друг боклук, но няма дълготраен ефект. Единствения вариант е евентуално да се кара с по-висока концентрация на антифриз, например 4:2, 5:1.
А обезвъздушаването е работа на място с отворена капачка до включване на перката без парно, което значи че проблема с перката /да се командва от компютъра когато трябва/ трябва а е решен преди това.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Проблема с термостата вече са ти го казали. Там е ясно.
Течовете на антифриз по 20-годишна кола с толкова сложна система на охлаждане...според мен няма да ги пребориш никога. Поне аз на моята се отказах да ги боря, след като успях да сведа доливането на около 200-300 грама за 3-4 хиляди км. Сигурно може да се оправи съвсем никъде да не изпуска, но честно казано не знам как става и кой ще има нерви да го прави.На някои места конструктивните решения са меко казано странни-пример е споменатия вече термостат. Пластмасова кутия, вътре термостата и едно О-пръстенче, което е 2 мм дебело. Колко ще преживее? За 4 години 2 пъти го сменям.А за да го смениш, се разглабя половината кола.
Течовете на антифриз по 20-годишна кола с толкова сложна система на охлаждане...според мен няма да ги пребориш никога. Поне аз на моята се отказах да ги боря, след като успях да сведа доливането на около 200-300 грама за 3-4 хиляди км. Сигурно може да се оправи съвсем никъде да не изпуска, но честно казано не знам как става и кой ще има нерви да го прави.На някои места конструктивните решения са меко казано странни-пример е споменатия вече термостат. Пластмасова кутия, вътре термостата и едно О-пръстенче, което е 2 мм дебело. Колко ще преживее? За 4 години 2 пъти го сменям.А за да го смениш, се разглабя половината кола.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Защо половината кола да се разглобява? Само 3 болта отпред са.. На колко време се сменя зависи каква марка вземе човек 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Здравейте, колеги ! Вече 3 дена карам по 70км колата, и спор няма, че автомобила беше за смяна на термостат, сега на дълъг път термостата не мърда от буква Р и М , но проблема както се досещате сега е шофирането в градски условия. Да не ви казвам вчера как на бензиностанция докато си чакам реда ( на работещ двигател) термостата тръгна да минава Л , немога да сваря да пускам климатика ( че да тръгне пустата перка), за щастие теч нямаше. Та орех, благодаря ти за описанието на случаите с проблема при перката, но не ми става ясно как да го отстраня самичък(не че не си ми го обяснил достатъчно подробно, просто не съм никак навътре в нещата) . Датчик ли трябва да сменя, и ако да, кой точно от всичките. И наистина ли ако имам прекъснат кабел ( защото и това ми е минало през главата) перката няма да спира да работи?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
При прекъснат кабел или изключен датчик перката не спира, извади буксата на датчика от горе на тялото на термостата при работеща кола трябва да тръгне перката, ако не тръгне си провери релето, предпазители, резистора на радиатора долу се намира в ляво и т.н.

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Когато сваля буксата от датчика и перката тръгва. Датчика ли е за смяна ? И има ли значение + и - т.е. как е завъртяна буксата и вкарана в датчика, (щипката държач е счупена и незнам коя е правилната и позиция) ?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Може би датчика не ти е верен, трябва да го измериш довечера ще ти дам стойностите, буксата няма значение как е.

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Поръчах термо датчика, днес ще е при мен 39лв. - италиански (надявам се да е читав). Дано с това приключат проблемите ми 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2015, 12:57
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Датчикът по поръчка се оказа такъв за радиатор- не го взех и в първия срещнат магазин с табела отвън Ford (малък, но за мое щастие добре зареден) показах на "любезния" продавач какво искам, и за няколко минути ми го изрови за 25лв. Миналата сряда смених датчика, и оттогава всичко е ок, макар, че перката се включва чак на буква Л . Друго което забелязах е , че когато изключа двигателя перката спира веднага ( не знам дали това е нормално) .
П.П. Благодаря на всички за помощта !
П.П. Благодаря на всички за помощта !
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблем в охладителната уредба на Mondeo MK1
Перката се включва между А и Л и така е като загасиш спира перката.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта