Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Здравейте,
Колата е Форд Фокус МК2 2007, бензин 1.6 100к, с климатроник
Вчера ми се счупи климатроника - както си карах се чу едно щрак - все едно компресора е изключил и заиграха оборотите.
Изключих климатика и се оправи.
Включих го-играят обороти.
Оставих колата пред блока (това се случи на 200м от нас късно вечерта) и се прибрах
Днес сутринта запалих колата.. минах 3 км .. и климатика не се включи. Отидох на сервиз.
Там казаха, че вентилаторът не върти. Провериха управлението му (на Фокус е с електронен блок) - имаше връзка.
Подадоха директно ток на вентилатора - започна да се върти.
Казаха че е за смяна уплавлението - изглеждащо ето така:
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/6604 ... sistor.jpg
В Мото Пфое се продава като комплект с вентилаторите за около 800 лв, пък и час за преглед могат във вторник да ми запишат, пък по закона на мърфи аз трябва в понеделник да пътувам с колата на 1000 км.
Казаха че колата не може да се кара така.. понеже имало една перка само. Някой може ли да потвърди.
Докарах си я до вкъщи - на 1 км.. и според обд-то температурата на охладителната течност не надвишаваше 87 градуса.. Но все пак .. нямаше време да загрее много.
Някой да се е сблъсквал със подобен проблем - дали е този компонент.. или да търся друго.
PS: погледнах предпазителите 2-та не бяха изгорели.
Поздрави,
Sa6ster
Колата е Форд Фокус МК2 2007, бензин 1.6 100к, с климатроник
Вчера ми се счупи климатроника - както си карах се чу едно щрак - все едно компресора е изключил и заиграха оборотите.
Изключих климатика и се оправи.
Включих го-играят обороти.
Оставих колата пред блока (това се случи на 200м от нас късно вечерта) и се прибрах
Днес сутринта запалих колата.. минах 3 км .. и климатика не се включи. Отидох на сервиз.
Там казаха, че вентилаторът не върти. Провериха управлението му (на Фокус е с електронен блок) - имаше връзка.
Подадоха директно ток на вентилатора - започна да се върти.
Казаха че е за смяна уплавлението - изглеждащо ето така:
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/6604 ... sistor.jpg
В Мото Пфое се продава като комплект с вентилаторите за около 800 лв, пък и час за преглед могат във вторник да ми запишат, пък по закона на мърфи аз трябва в понеделник да пътувам с колата на 1000 км.
Казаха че колата не може да се кара така.. понеже имало една перка само. Някой може ли да потвърди.
Докарах си я до вкъщи - на 1 км.. и според обд-то температурата на охладителната течност не надвишаваше 87 градуса.. Но все пак .. нямаше време да загрее много.
Някой да се е сблъсквал със подобен проблем - дали е този компонент.. или да търся друго.
PS: погледнах предпазителите 2-та не бяха изгорели.
Поздрави,
Sa6ster
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Детска болест на Форд на моделите след 2007 година. Ако проблемът е в електронния блок за управление няма какво друго да се направи освен неговата подмяна. Перката наистина няма да върти при проблем в блока, тъй като той се командва от PCM. Търси по морги комплект перка с модул или из ebay.
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Щом е известен проблем - се успокоих.
Поръчах си за 130 лв нов модул, утре ще дойде.. и ще го сложа.
Дано да е той.
Има ли начин да се установи със сигурност, че е този модул?
Не че не е късно вече де.. ама за да спя спокойно и да знам че не съм ги хвърлил на вятъра.
Поръчах си за 130 лв нов модул, утре ще дойде.. и ще го сложа.
Дано да е той.
Има ли начин да се установи със сигурност, че е този модул?
Не че не е късно вече де.. ама за да спя спокойно и да знам че не съм ги хвърлил на вятъра.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Принципно на диагностика трябва да излиза грешка, но има случаи в които не излиза нищо. Тогава трябва да се замерят токовете от човек, който е навътре в нещата! Има вероятност да е заклинил ротора на перката и затова блокът да я изключва.
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Аз първо погледнах през ОБД-то на телефона - нямаше грешка.
На перката като и подадоха ток директно завъртя - така че едва ли е заклинила.
Също пробвах да и помогна на перката, побутвайки я с отверка.. за да завърти, но и това не сработи.
Утре сутринта ще се види.
Мерси за отговорите.
На перката като и подадоха ток директно завъртя - така че едва ли е заклинила.
Също пробвах да и помогна на перката, побутвайки я с отверка.. за да завърти, но и това не сработи.
Утре сутринта ще се види.
Мерси за отговорите.
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Взех новото управление ама пак не мога да го подкарам.. Маса трябва ли да взема от някъде? Питам понеже като го размествах и перката тръгна. Като го хванах с винта и пак не рсботеше.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Трябва ти ел. схема, за да проследиш цялата верига и да се видят къде са масите. Спомням си за такива случаи като твоя описани из чуждите форуми, но трябва да проверя. Довечера ще пиша!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Така.. перката работи.. включва се на 99 градуса. Сега остава да видим климатика защо не духа студено. Тръбите са топли, перката не се включва като запаля климатика.. Дано да е изфъщял фреона. Но ако намериш нещо по чуждите форуми.. свиркай
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Така споделям следната информация, до която се добрах:
Може първо да провериш, в какво състояние е инсталацията, която отива до блока за управление на радиатора.
Можеш по- много лесен начин да провериш налягането в системата, за да потвърдиш или отхвърлиш теч на фреон.
Датчикът за ниско налягане се затваря при достигане на налягане в системата 1,5 Атм. Изходящото напрежение на датчика за високо налягане е 0,7 в.
Датчикът за високо налягане (ДВН) са намира в предната част на колата! За включване на муфата на компресора е нужно, показанията на датчика за високо налягане да не са по- ниски от 0,9 в. или около 3 атм.
Показания:
2,4Атм - изход ДВН=0,8В,
2,9Атм - изход ДВН=0,9В,
5Атм - изход ДВН=1,1В,
12,8Атм - изход ДВД=2,0В.
Из руските форуми масово се събщава за проблем с модулацията на сигналите от датчика за високо налягане към PCM и съответстващите проблеми с климатика. Затова се предприема следната интервенция:
Използва се 10 кОМ съпротивление и се окъсяват контактите на датчика, които дават + 5 в. напрежение!
Може първо да провериш, в какво състояние е инсталацията, която отива до блока за управление на радиатора.
Можеш по- много лесен начин да провериш налягането в системата, за да потвърдиш или отхвърлиш теч на фреон.
Датчикът за ниско налягане се затваря при достигане на налягане в системата 1,5 Атм. Изходящото напрежение на датчика за високо налягане е 0,7 в.
Датчикът за високо налягане (ДВН) са намира в предната част на колата! За включване на муфата на компресора е нужно, показанията на датчика за високо налягане да не са по- ниски от 0,9 в. или около 3 атм.
Показания:
2,4Атм - изход ДВН=0,8В,
2,9Атм - изход ДВН=0,9В,
5Атм - изход ДВН=1,1В,
12,8Атм - изход ДВД=2,0В.
Из руските форуми масово се събщава за проблем с модулацията на сигналите от датчика за високо налягане към PCM и съответстващите проблеми с климатика. Затова се предприема следната интервенция:
Използва се 10 кОМ съпротивление и се окъсяват контактите на датчика, които дават + 5 в. напрежение!
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 май 2015, 21:49
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора
Мерси за помощта.. Оказа се буксата на датчика за налягането.. и малко досипване на фреон
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта