Страница 1 от 1

Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 04 сеп 2015, 18:03
от Sa6ster
Здравейте,

Колата е Форд Фокус МК2 2007, бензин 1.6 100к, с климатроник
Вчера ми се счупи климатроника - както си карах се чу едно щрак - все едно компресора е изключил и заиграха оборотите.
Изключих климатика и се оправи.
Включих го-играят обороти.
Оставих колата пред блока (това се случи на 200м от нас късно вечерта) и се прибрах

Днес сутринта запалих колата.. минах 3 км .. и климатика не се включи. Отидох на сервиз.
Там казаха, че вентилаторът не върти. Провериха управлението му (на Фокус е с електронен блок) - имаше връзка.
Подадоха директно ток на вентилатора - започна да се върти.

Казаха че е за смяна уплавлението - изглеждащо ето така:
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/6604 ... sistor.jpg

В Мото Пфое се продава като комплект с вентилаторите за около 800 лв, пък и час за преглед могат във вторник да ми запишат, пък по закона на мърфи аз трябва в понеделник да пътувам с колата на 1000 км.

Казаха че колата не може да се кара така.. понеже имало една перка само. Някой може ли да потвърди.

Докарах си я до вкъщи - на 1 км.. и според обд-то температурата на охладителната течност не надвишаваше 87 градуса.. Но все пак .. нямаше време да загрее много.

Някой да се е сблъсквал със подобен проблем - дали е този компонент.. или да търся друго.
PS: погледнах предпазителите 2-та не бяха изгорели.

Поздрави,
Sa6ster

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 04 сеп 2015, 18:17
от Nebhotep
Детска болест на Форд на моделите след 2007 година. Ако проблемът е в електронния блок за управление няма какво друго да се направи освен неговата подмяна. Перката наистина няма да върти при проблем в блока, тъй като той се командва от PCM. Търси по морги комплект перка с модул или из ebay.

Sent from my LT18i using Tapatalk

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 04 сеп 2015, 18:46
от Sa6ster
Щом е известен проблем - се успокоих.
Поръчах си за 130 лв нов модул, утре ще дойде.. и ще го сложа.

Дано да е той.

Има ли начин да се установи със сигурност, че е този модул?
Не че не е късно вече де.. ама за да спя спокойно и да знам че не съм ги хвърлил на вятъра.

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 04 сеп 2015, 19:18
от Nebhotep
Принципно на диагностика трябва да излиза грешка, но има случаи в които не излиза нищо. Тогава трябва да се замерят токовете от човек, който е навътре в нещата! Има вероятност да е заклинил ротора на перката и затова блокът да я изключва.

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 04 сеп 2015, 19:34
от Sa6ster
Аз първо погледнах през ОБД-то на телефона - нямаше грешка.
На перката като и подадоха ток директно завъртя - така че едва ли е заклинила.
Също пробвах да и помогна на перката, побутвайки я с отверка.. за да завърти, но и това не сработи.

Утре сутринта ще се види.

Мерси за отговорите.

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 05 сеп 2015, 10:47
от Sa6ster
Взех новото управление ама пак не мога да го подкарам.. Маса трябва ли да взема от някъде? Питам понеже като го размествах и перката тръгна. Като го хванах с винта и пак не рсботеше.

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 05 сеп 2015, 11:35
от Nebhotep
Трябва ти ел. схема, за да проследиш цялата верига и да се видят къде са масите. Спомням си за такива случаи като твоя описани из чуждите форуми, но трябва да проверя. Довечера ще пиша!

Sent from my LT18i using Tapatalk

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 05 сеп 2015, 13:00
от Sa6ster
Така.. перката работи.. включва се на 99 градуса. Сега остава да видим климатика защо не духа студено. Тръбите са топли, перката не се включва като запаля климатика.. Дано да е изфъщял фреона. Но ако намериш нещо по чуждите форуми.. свиркай

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 05 сеп 2015, 18:37
от Nebhotep
Така споделям следната информация, до която се добрах:

Може първо да провериш, в какво състояние е инсталацията, която отива до блока за управление на радиатора.

Изображение

Можеш по- много лесен начин да провериш налягането в системата, за да потвърдиш или отхвърлиш теч на фреон.


Датчикът за ниско налягане се затваря при достигане на налягане в системата 1,5 Атм. Изходящото напрежение на датчика за високо налягане е 0,7 в.

Датчикът за високо налягане (ДВН) са намира в предната част на колата! За включване на муфата на компресора е нужно, показанията на датчика за високо налягане да не са по- ниски от 0,9 в. или около 3 атм.

Изображение

Показания:
2,4Атм - изход ДВН=0,8В,
2,9Атм - изход ДВН=0,9В,
5Атм - изход ДВН=1,1В,
12,8Атм - изход ДВД=2,0В.

Из руските форуми масово се събщава за проблем с модулацията на сигналите от датчика за високо налягане към PCM и съответстващите проблеми с климатика. Затова се предприема следната интервенция:

Използва се 10 кОМ съпротивление и се окъсяват контактите на датчика, които дават + 5 в. напрежение!

Изображение

Re: Счупи се климатика - управление на перките на радиатора

Публикувано: 08 сеп 2015, 21:31
от Sa6ster
Мерси за помощта.. Оказа се буксата на датчика за налягането.. и малко досипване на фреон