Страница 1 от 1

Проблем с парното на Фокус 1 (2001г) 1.8 ТДДИ 90ps

Публикувано: 25 ное 2015, 16:01
от IvanNS
Здравейте колеги. Притежавам въпросния Форд фокус от около 6 г и в началото когато го купих парното работеше нормално. Преди около 1-2 години обаче топлото значително намаля, но все пак го имаше и макар и по-бавно затопляше. Преди около месец обаче съвсем изчезна и я водих на 1-2 специалисти, чието мнение клонеше към запушено радиаторче в купето. Преди три дни запретнах ръкави, купих ново радиаторче и го смених сам (благодарение на едно видео в ютуб където болтче по болтче е описана тази процедура). След това парното се появи, НО само при по-високи обороти (над 2000) или когато съм в движение може да се каже, че е добре, спра ли обаче на светофар или ако карам на по ниски обороти от 2000 се усеща как въздуха идващ от парното изстива. Преди това съм сменил термостат, водната помпа е сменяна преди около 20000 км, също така тук във форума прочетох няколко теми за парно и в една от тях се препоръчваше махане на блендите от маркучетата, от който се обезвъздушава системата - махнати са и те.
Вече се чудя какво би могло да й е, дали водната помпа се е скапала или има запушване някъде другаде, което да пречи на циркулацията на течността? Някой ако има идея какъв може да е проблема да казва, че зима иде пък с полуработещо парно и ползвайки я предимно на къси разстояния съм обречен на бавна хипотермия smileys-car

Re: Проблем с парното на Фокус 1 (2001г) 1.8 ТДДИ 90ps

Публикувано: 05 дек 2015, 18:03
от yavor80s
Колега и аз имам същия проблем. Смених малкия радиатор ,термостат, водна помпа, антифриз, изолирах подгряващите свещи на антифриза и и вкарах маркуч директно в малкия радиатор за да дойде топлото на 1000 оборота духа студено над 3000 слабо се затопля.
Проверих и клапите и те работят вече не знам какво да сменям. Ходих при 5 майстора и всеки вдига рамене включително и във ФОРД.
Утре отивам да сменям капачката на антифриза.


МОЛЯ НЯКОЙ ДА ДАДЕ СЪВЕТ

Re: Проблем с парното на Фокус 1 (2001г) 1.8 ТДДИ 90ps

Публикувано: 23 дек 2015, 20:26
от IvanNS
Реших проблема с парното. След поредното ми посещение в един авто сервиз, където обясних какъв е проблемът, монтьорът направи диагностика пипайки един маркуч отгоре до двигателя и се изказа, че проблемът е в клапите и може да ги оправи срещу скромните 150 лв. Тогава реших, че е време пак да запретна ръкави и сам да намеря повредата изключвайки една по една възможните причини. Първо откачих маркучите от топлообменника, който охлажда маслото, наврях един градински маркуч в казанчето където се сипва охладителната течност включих го в чешмата и оставих водата да промие системата, след това го преместих на входящата тръба на топлообменника и пак пуснах вода, тръгна лекичко в началото и после шурна доволно, поизчаках да се промие още малко, после хайде пак на канала, свързах си гумените маркучи отново към топлообменника, налях антифриза и... топлото дойде с пълна сила.