Страница 1 от 1
Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 01 мар 2016, 20:58
от zombajo_
Колеги,имам проблем с климатика на Мондео 1 бензин 1.8. Хич ме няма и не ги разбирам тия климатици ,та ако може някой да ми обясни на кратко за какво се случва това.
-Преди 6м надух системата с въздух да видя за някакви течове. Един час стоя без да мръдне манометрите. Заредихме системата и до октомври месец си карах и климата работеше.
-Онзи ден реших да го пусна да поработи малко. Да но чувам компресора през 10сек. включва и изключва. Казах си,айде замина фреона и отидох при момчетата които ми го заредиха мин. година.
Така и се оказа,надухме пак системата на 20 бара -1 час и нищо. После заредихме 350гр но компресора отказа да включи(проверихме всичко по ел. инсталацията е ок) наляхме още 200гр и тръгна. Но отново работи работи и спре. Вън е около 14градуса.
-Ще ходя другата седмица за проверка на течове.
-И защо компресора включва и изключва постоянно,като има фреон.

Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 03 мар 2016, 16:15
от dimkar
Всичките климатици така правят.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 03 мар 2016, 18:03
от OgiDogi
zombajo_ написа:... После заредихме 350гр но компресора отказа да включи(проверихме всичко по ел. инсталацията е ок) наляхме още 200гр и тръгна. Но отново работи работи и спре. Вън е около 14градуса.
-Ще ходя другата седмица за проверка на течове.
-И защо компресора включва и изключва постоянно,като има фреон.

350+200 = 550 гр. фреон
Според AutoData, за Mondeo '93 1.8 нужното количество е 740±15 гр.
С близо 30% по-малко фреон, какво очакваш? Компресорът изпомпва фреона към кондензатора и в изпарителя не остава почти нищо - налягането в него пада под 2 bar и пресостатът изключва електромагнитния съединител. През капилярната тръбичка се прелива фреон към изпарителя и след малко налягането му преминава границата и съединителят се включва. Освен това, при температура на околната среда 14° фреонът като газ (дори и втечнен) допълнително се свива и обемът му не е достатъчен да изпълни кондензатор и изпарител при нужните работни налягания.
Моят е леко презареден - на 800 гр. и лятото почти не изключва, а температурата на въздуха към купето слиза до 3° (рано сутрин при външна около 20-22°съм го виждал да показва -2°), но съм го пробвал и в студено време - дори на празен ход си включва/изключва през 20-30 секунди.
Зареди си системата до предписаната стойност, като преди това вакуумирай добре, щом си я напомпвал с въздух.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 03 мар 2016, 22:24
от mclsdreal
Ако имаш съмнения за теч ги накарай да оцветят фреона. При мен климатроника не се пускаше заради запушена някаква цедка. Нямах течове, едвам допълни майстора 40-50грама.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 04 мар 2016, 02:01
от zombajo_
Благодаря колеги,имам малко развитие по темата. Наляхме малка доза и се оказа,че ми сълзи фреон някъде от буренцето (от датчика най-вероятно)
Защото гледам,че като е запотено и се стича леко отгоре някъде и прави зелени капчици. Колега имай предвид че съм с ръчен,обикновен климатик.
Миналата година като го заредихме нито веднъж не съм го чул да изключи. Изключват само климатрониците които имат датчик в купето.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 04 мар 2016, 14:43
от dimkar
От 3-те ми автомобила, 2-та са с климатроници, а единия с климатик. И при 3-те компресорите включват и изключват. По-интересното е при какъв майстор ходиш за прафилактика, щом не знае с какво количество се зарежда даден автомобил. Дано поне има нужната апаратура, защото освен фреон в системата се зарежда и масло, което е много важно за компресора.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 05 мар 2016, 10:01
от Didibao
zombajo_ написа:Благодаря колеги,имам малко развитие по темата. Наляхме малка доза и се оказа,че ми сълзи фреон някъде от буренцето (от датчика най-вероятно)
Защото гледам,че като е запотено и се стича леко отгоре някъде и прави зелени капчици. Колега имай предвид че съм с ръчен,обикновен климатик.
Миналата година като го заредихме нито веднъж не съм го чул да изключи. Изключват само климатрониците които имат датчик в купето.
Това не е вярно, управлението на пресостатите няма нищо общо с температурата в купето, и дори и климатроника не изключва компресора, регулира температурата с клапата за топло студено и скоростта на вентилатора, дали си с климатик или климатроник на компресора въобще не му дреме, вдигне ли налягане пресостат високо налягане го гаси, падне ли налягането под определена стойност го гаси пресостат ниско налягане, точно това което се случва при теб и вече колегата го е обяснил за малкото количество фреон. Не го казвам случайно всичко това защото познавам много добре управлението и на климатика и на климатроника при мондео, слагал съм климатик на моята в последствие го направих на климатроник от мк2 но отвън всичко е едно и също.
Re: Вероятен проблем с климатик Мондео мк1
Публикувано: 06 мар 2016, 20:19
от zombajo_
Пак повтарям,те знаят колко събира. И отпред си го пише. Но сипахме малко да може да видим откъде ще избие.И го видях сълзи от датчика на буренцето. Но ще ги сменя,ще ида някъде другаде,да видим кво ще ми кажат.
