Обяснение на ръчен климатик

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Обяснение на ръчен климатик

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 19 сеп 2017, 12:18

Здравейте, колеги!

Въпреки прочетеното ръководство за експлоатация на автомобила ми, не успявам да разбера някои неща, свързани с управлението на климата в купето. Прилагам снимка, по която да задавам въпроси.
FORD-B-MAX-4.jpg
Климатикът е с изцяло ръчно управление. Както се вижда на снимката, налице са следните възможности: управление скоростта на вентилатора, управление на желаната температура (от 16 до 28 градуса през интервал 0.5), бутон On/Off, рециркулация на въздуха в купето, отопление на предното стъкло, отопление на задното стъкло, въздушна струя към лицето на пътниците, въздушна струя към краката на пътниците и бутон A/C. Всички бутони имат LED, който свети, когато съответната функция е включена, както се вижда на снимката.

Използвам климатика по следния начин: скоростта на вентилатора е винаги на позиция 2 (две), системата пускам директно с бутона за управление на температурата (когато го развъртя, системата автоматично се включва без нужда от бутона On/Off), изключвам системата от бутона On/Off, използвам двете крайни стойности за температурата като стартови (Max A/C най-вляво и Max отопление на предното стъкло най-вдясно) и разбира се - избирам накъде да насоча въздушната струя според желанието.
Вчера се замислих за този климатик...

Въпрос 1: За какво служи бутонът A/C? Каква е разликата между A/C On (светещо) и A/C Off (несветещо)?
Въпрос 2: Какъв е смисълът от комбинацията: скорост на вентилатора 0 (нула) и включена система?
Въпрос 3: Когато включа Max A/C (студено), светва лампата за рециркулация на въздуха. Това го разбирам така: тъй като вероятно има клапани, които възпират външния въздух да навлезе в купето, то системата върти въздуха, който е вътре в купето и същевременно го охлажда. Дотук добре. След като този въздух се охлади и не изключа системата, това означава ли, че той продължава да се охлажда? Oхлаждам нещо, което вече е студено!?
Въпрос 4: Ако изключа рециркулацията, то външен въздух ще навлиза в купето, като преди това ще се охлажда или затопля според избраното, нали? (на това май си отговорих сам...)
Въпрос 5: Ами рециркулация на въздуха при отопление!? Ще стане ли сауна вътре?
*fe*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Обяснение на ръчен климатик

Мнение от DigiPro » 19 сеп 2017, 14:53

Здравей. При мен климатика е автоматичен и имам дисплей на който настройвам желаните градуси. Все пак ще се опитам да отговоря на въпросите ти.
1. Бутона А/С управлява компресора на климатика който охлажда въздуха. При изключен бутон няма охлаждане на въздуха.
2. При това положение при движение в колата постъпва малко количество от външния въздух. При спряна система клапите са затворени.
3. Идеята на режима MAX A/C е да охлади максимално бързо въздуха в купето. Това се постига със рециркулация на вътрешния въздух. Системата работи постоянно и охлажда колкото и е максимално възможно.
4. Точно така.
5. Затопля максимално колкото е възможно. Ще има евентуално запотяване на стъклата. Ако външната температура е над 5 градуса може да се включи бутона А/С и климатика да отделя влагата от въздуха, и така да се предотврати запотяването.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Обяснение на ръчен климатик

Мнение от S_C » 22 сеп 2017, 09:29

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Обяснение на ръчен климатик

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 25 сеп 2017, 18:22

Благодаря, колеги!
*fe*

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта