Страница 1 от 1

Обяснение на ръчен климатик

Публикувано: 19 сеп 2017, 12:18
от GeorgiToRuleThemAll
Здравейте, колеги!

Въпреки прочетеното ръководство за експлоатация на автомобила ми, не успявам да разбера някои неща, свързани с управлението на климата в купето. Прилагам снимка, по която да задавам въпроси.
FORD-B-MAX-4.jpg
Климатикът е с изцяло ръчно управление. Както се вижда на снимката, налице са следните възможности: управление скоростта на вентилатора, управление на желаната температура (от 16 до 28 градуса през интервал 0.5), бутон On/Off, рециркулация на въздуха в купето, отопление на предното стъкло, отопление на задното стъкло, въздушна струя към лицето на пътниците, въздушна струя към краката на пътниците и бутон A/C. Всички бутони имат LED, който свети, когато съответната функция е включена, както се вижда на снимката.

Използвам климатика по следния начин: скоростта на вентилатора е винаги на позиция 2 (две), системата пускам директно с бутона за управление на температурата (когато го развъртя, системата автоматично се включва без нужда от бутона On/Off), изключвам системата от бутона On/Off, използвам двете крайни стойности за температурата като стартови (Max A/C най-вляво и Max отопление на предното стъкло най-вдясно) и разбира се - избирам накъде да насоча въздушната струя според желанието.
Вчера се замислих за този климатик...

Въпрос 1: За какво служи бутонът A/C? Каква е разликата между A/C On (светещо) и A/C Off (несветещо)?
Въпрос 2: Какъв е смисълът от комбинацията: скорост на вентилатора 0 (нула) и включена система?
Въпрос 3: Когато включа Max A/C (студено), светва лампата за рециркулация на въздуха. Това го разбирам така: тъй като вероятно има клапани, които възпират външния въздух да навлезе в купето, то системата върти въздуха, който е вътре в купето и същевременно го охлажда. Дотук добре. След като този въздух се охлади и не изключа системата, това означава ли, че той продължава да се охлажда? Oхлаждам нещо, което вече е студено!?
Въпрос 4: Ако изключа рециркулацията, то външен въздух ще навлиза в купето, като преди това ще се охлажда или затопля според избраното, нали? (на това май си отговорих сам...)
Въпрос 5: Ами рециркулация на въздуха при отопление!? Ще стане ли сауна вътре?

Re: Обяснение на ръчен климатик

Публикувано: 19 сеп 2017, 14:53
от DigiPro
Здравей. При мен климатика е автоматичен и имам дисплей на който настройвам желаните градуси. Все пак ще се опитам да отговоря на въпросите ти.
1. Бутона А/С управлява компресора на климатика който охлажда въздуха. При изключен бутон няма охлаждане на въздуха.
2. При това положение при движение в колата постъпва малко количество от външния въздух. При спряна система клапите са затворени.
3. Идеята на режима MAX A/C е да охлади максимално бързо въздуха в купето. Това се постига със рециркулация на вътрешния въздух. Системата работи постоянно и охлажда колкото и е максимално възможно.
4. Точно така.
5. Затопля максимално колкото е възможно. Ще има евентуално запотяване на стъклата. Ако външната температура е над 5 градуса може да се включи бутона А/С и климатика да отделя влагата от въздуха, и така да се предотврати запотяването.

Re: Обяснение на ръчен климатик

Публикувано: 22 сеп 2017, 09:29
от S_C

Re: Обяснение на ръчен климатик

Публикувано: 25 сеп 2017, 18:22
от GeorgiToRuleThemAll
Благодаря, колеги!