Термостат Мондео МК 1. Смяна.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Здравейте, колеги.
Термостата е заседнал в отворено положение и нямам никакво парно.
Вчера се опитах да го сменя, но не успях да развия нито един от 3-те болта ( ключ №⑧ ), които държат предното капаче, в което влиза големия маркуч. Страх ме бе да напъвам много, защото тялото е от пластмаса. Имате ли идея как мога да ги развия тези болтове, защото вече мисля че ще бъде по-лесно да сменя цялото тяло на термостата.
Явно от както колата е станала Форд, термостат никога не е сменян.
Термостата е заседнал в отворено положение и нямам никакво парно.
Вчера се опитах да го сменя, но не успях да развия нито един от 3-те болта ( ключ №⑧ ), които държат предното капаче, в което влиза големия маркуч. Страх ме бе да напъвам много, защото тялото е от пластмаса. Имате ли идея как мога да ги развия тези болтове, защото вече мисля че ще бъде по-лесно да сменя цялото тяло на термостата.
Явно от както колата е станала Форд, термостат никога не е сменян.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Трябва ти хубав ключ и ще се развият. Най-добре с шестограм. Тялото и то е пластмасово-втулките, в които се завиват болтовете, са запресовани в него. Ако свалиш тялото от блока, по-трудно ще го развиеш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Ами шестограмен ключ ползвах, който взе че се огъна
Какво ли не пробвах, развиване няма. Сигурно никога до сега този "консуматив" не е бил подменян.
Какво направих:---> намерих си цяло тяло с термостат от автомобил, който се разпродаваше на части. Колегата каза, че преди 10 години го бил купил ново от Мотофое заедно с оригинален термостат Моторкрафт. Човека се оказа точен. Болтовете се развиха без проблем, но термостата вътре беше заминал. Купих си нов термостат BEHR ( по-препоръка ) от AM AВТО в гр Пловдив за 27лв. За сравнение в КОСЕР ми изкаха 32лв В комплекта е включено и уплътнение, НО не знам дали да слагам него или да не сложа пак старото, защото новото идва малко по-дебело и капачето трябва доста да го стягам за да прибере към корпуса на тялото ( има риск да се спука ).
Сега само чакам да се пооправи времето и да монтирам всичко на мястото му.
Какво ли не пробвах, развиване няма. Сигурно никога до сега този "консуматив" не е бил подменян.
Какво направих:---> намерих си цяло тяло с термостат от автомобил, който се разпродаваше на части. Колегата каза, че преди 10 години го бил купил ново от Мотофое заедно с оригинален термостат Моторкрафт. Човека се оказа точен. Болтовете се развиха без проблем, но термостата вътре беше заминал. Купих си нов термостат BEHR ( по-препоръка ) от AM AВТО в гр Пловдив за 27лв. За сравнение в КОСЕР ми изкаха 32лв В комплекта е включено и уплътнение, НО не знам дали да слагам него или да не сложа пак старото, защото новото идва малко по-дебело и капачето трябва доста да го стягам за да прибере към корпуса на тялото ( има риск да се спука ).
Сега само чакам да се пооправи времето и да монтирам всичко на мястото му.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
И старото е било дебело като е било ново.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Значи да не се притеснявам, че мога да го счупя докато го стягам?
Проблема е в това че двете уплътнения видимо се различават. Старото като че ли фабрично си е по-тънко. Не вярвам да е изтъняло с времето.
Днес ще направя снимки за сравнение.
EDIT: Искам да забележите разстоянието за което говоря. На едната снимка вътре е стария, а на другата е с новия термостат. Като е с новия остават 3-4 навивки резба за да прибере капачето към корпуса Дали е нормално това, колеги?
Проблема е в това че двете уплътнения видимо се различават. Старото като че ли фабрично си е по-тънко. Не вярвам да е изтъняло с времето.
Днес ще направя снимки за сравнение.
EDIT: Искам да забележите разстоянието за което говоря. На едната снимка вътре е стария, а на другата е с новия термостат. Като е с новия остават 3-4 навивки резба за да прибере капачето към корпуса Дали е нормално това, колеги?
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Китайците пак са се престарали с материала. Оригиналното уплътнение трябва е кръгличко, без ръбове. От там идва разликата. Слагай новото и ако не тече, всичко е наред. Това нещо не се стяга кой знае колко. Леко притягане.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Е, как така китайско. Беше си вътре в кутията заедно с термостата. На кутията си има и баркод, който като го сканирах всичко си излиза на немски и числата от кутията съвпадат с посоченото в сайта на производителя.
Ако не пасне, слагам старото уплътнение и това е. Не ми се дават още 10лв.
Ако не пасне, слагам старото уплътнение и това е. Не ми се дават още 10лв.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Всичко се прави в Китай и се слага в съответна опаковка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Стоплих се, колеги!
Термостата беше виновника за цялата работа.
Сега всичко си е както преди. Стопляме за няма и 1км.
Разхода градско не знам дали си въобразявам, но май падна с 1,5Л.
Доволен съм.
Благодаря на всички отзовали се
Термостата беше виновника за цялата работа.
Сега всичко си е както преди. Стопляме за няма и 1км.
Разхода градско не знам дали си въобразявам, но май падна с 1,5Л.
Доволен съм.
Благодаря на всички отзовали се
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1163
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Стига бе, за няма и километър и почва да духа топло от клапите?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Да, и то много топло. Чак го слагам на 2-ра степен, защото вътре става сауна.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Колеги, сега изскочи друг проблем. Перката на радиатора се включва няколко секунди след като запаля на студен двигател и работи през цялото време на максимални обороти- резултата: дърпа ток от акумулатора ( 77 Ah ) и после пали трудно. Прочетох някакви теми и стигнах до извода че най-вероятно причината е в датчика, който командва перката. Само не съм сигурен къде да го търся. По радиатора няма никакви букси освен тази която е за перката. Мисля че въпросния датчик е този на термостата отгоре. Правилно ли съм се насочил, колеги и как мога да го замеря за да съм сигурен.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Доколкото знам на тези двигатели, ако прекъсне кабела на датчика за температурата, компютъра включва перката на максимална скорост, като предпазна мярка.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Значи термостата ти е пак за смяна - заседнал е затворен тоя път. Колега или е било 20 градуса днес при теб , или си морж , или аз съм прав. За 1 км да стопли ......Може пък и километража да не ти отчита вярно.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Има ли начин да тествам дали кабела е прекъснат? Струва ми се разумна идея, защото си спомням, че за да вкарам буксата в датчика, трябваше леко да я засуча.
Има и друго. Смяната на термостата правих на закачен акумулатор. Възможно ли е при изключването на буксите на датчиците, компютъра да е отчел грешка. За всеки случай разкачих акумулатора за през ноща и днес като го закача ще видя какво ще стане.
Термостата не е останал затворен, защото колата щеше да изпуши. Стрелката на таблото също си показва в норма.
И да, парното сработва за 1 км
Има и друго. Смяната на термостата правих на закачен акумулатор. Възможно ли е при изключването на буксите на датчиците, компютъра да е отчел грешка. За всеки случай разкачих акумулатора за през ноща и днес като го закача ще видя какво ще стане.
Термостата не е останал затворен, защото колата щеше да изпуши. Стрелката на таблото също си показва в норма.
И да, парното сработва за 1 км
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1163
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Искам клипче!
Как вкарваш сондата на термометъра във въздухопроводите, как отчита, че духа 5-10 градуса, колкото е температурата навън и как след 1 км. е примерно 30-35 градуса.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Може колега , ама трябва да кара на 1-ва скорост с газ до дупка и да е поне 10 градуса навън. За 1 км ще загрее и даже ще запуши....
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Кой, в к'вото ще да вярва. Туй е истината и смятам да се придържам към нея
Иначе, хора базика на страна, но като я запаля на място и като поработи 2-3 мин и от въздуховодите започва да си духа топличко. Просто винаги е било така, докато не ми се прецака термостата.
EDIT:
Откачането на акумулатора за една нощ оправи проблема с перката. Явно е била натрупала грешки, защото цялата процедура по смяната на термостата ( разкачане да датчици итн ) я правих при вързан акумулатор. Ако не искате после да настройвате радио и часовник, същият ефект може да постигнете като извадите бушони 4 и 11, които са в кутията до акумулатора
Иначе, хора базика на страна, но като я запаля на място и като поработи 2-3 мин и от въздуховодите започва да си духа топличко. Просто винаги е било така, докато не ми се прецака термостата.
EDIT:
Откачането на акумулатора за една нощ оправи проблема с перката. Явно е била натрупала грешки, защото цялата процедура по смяната на термостата ( разкачане да датчици итн ) я правих при вързан акумулатор. Ако не искате после да настройвате радио и часовник, същият ефект може да постигнете като извадите бушони 4 и 11, които са в кутията до акумулатора
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Термостат Мондео МК 1. Смяна.
Ще карам накратко:
след 25км пробег извънградско спрях пред гаража, угасих я и после запали много трудно като изпуши здраво и замириса яко на бензин ( задавила се беше явно ). Цялата работа е че перката върти през цялото време и точи акумулатора. Скапана работа, колеги! И всичко започна след смяната на термостата. Най-тъпото е че не знам как да разбера дали е от датчика, кабела му или компа да е записал грешка. По друг повод съм ходил на диагностика, но тогава само ми взеха 30-те лева.
Не разбирам как отвиването и после завиването на датчика, може да му навреди по някакъв начин, като до преди това му нямаше нищо. При електричар ли да ходя, на диагностика ли да я карам, датчик ли да купувам?
Дайте едно рамо.
след 25км пробег извънградско спрях пред гаража, угасих я и после запали много трудно като изпуши здраво и замириса яко на бензин ( задавила се беше явно ). Цялата работа е че перката върти през цялото време и точи акумулатора. Скапана работа, колеги! И всичко започна след смяната на термостата. Най-тъпото е че не знам как да разбера дали е от датчика, кабела му или компа да е записал грешка. По друг повод съм ходил на диагностика, но тогава само ми взеха 30-те лева.
Не разбирам как отвиването и после завиването на датчика, може да му навреди по някакъв начин, като до преди това му нямаше нищо. При електричар ли да ходя, на диагностика ли да я карам, датчик ли да купувам?
Дайте едно рамо.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта