Въпрос за евростандарта

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от ivo_63 » 25 окт 2018, 19:59

След като се разговорихме стана ясно, че при прехвърлянето не е отбелязано, че колата е с катализатор.Любезно ми обясни, че ако донеса някакъв документ от сервиз, че колата има катализатор ще коригира данъка.
[/quote]

Катализатора го отмята новия собственик с тикче в декларацията за закупен автомобил. Не си го чекнал - ще си плащаш.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ozzie » 25 окт 2018, 20:18

Това с отметката в декларацията ставаше преди, когато новия собственик отиваше лично да се "изповяда" пред общината, че се е сдобил с движима собственост. Сега, ако КАТ не го подадат в общината (съответно не е и вписано в талона), няма как общината да вземе предвид с кой еко стандарт е автомобила, за да изчисли данъка, съответно го изчислява, все едно, че автомобила е без който и да е "EURO" стандарт.
Та и Еuro 5 и Euro 6 да е, ако не фигурира в талона, съответно и в общината, собственика го чака (за съжаление) едно размотаване...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от freeway » 25 окт 2018, 21:17

Прав е колегата Ozzie.От КАТ подават информация към общината, а при тях няма тикчета няма отметки.Новия собственик не отива в общината да регистрира новата придобивка-това става автоматично.
Но това вече няма значение.За старите таралясници вече отстъпка няма.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 25 окт 2018, 22:19

Все пак в мото пфое казаха, че могат да ми издадат документ, че колата ми е евро 3. Мисля да се пробвам, иначе калкулатора ми смята над 120 лв данък, демек 300 процента нагоре

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от S_C » 26 окт 2018, 00:18

Нещо бъркаш. Не може на 18-годишен кокошарник под 100 к.с да му е 120 лева данъка.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 26 окт 2018, 10:19

Имаше една табличка с коефициенти, по която изчислих. Естествено, сега не я намирам

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от ivo_63 » 26 окт 2018, 18:11

Евро 3 не те оправя , само евро 4 и нагоре.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 26 окт 2018, 19:13

Нaмерих статията, има голяма разлика между евро 3 и null
https://m.capital.bg/politika_i_ikonomi ... reniia/amp

Изображение

1.62*74*1*1.3=155.84 ако всеядните общинари сложат най-високата ставка с евро 3 е малко по-евтино
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от freeway » 26 окт 2018, 22:19

Каквото и да направиш ще важи само за тази година.От 2019год. ще плащаме пълния размер на данъка, независимо какви стандарти покриваш.
А бонуса за всички стари автомобили е 30% увеличение на пълния размер на данъка.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от S_C » 27 окт 2018, 11:06

Този начин на облагане е простотия, както и цялото сегашно управление по принцип. Решава краткосрочни проблеми.
Евро-6 е вече на 5 години. След още 5 тия коли ще са 10-годишни и ще започнат да се появяват масово на нашия пазар, като с времето данъкът им прогресивно ще намалява. Умноженото по 0.4-0.6 след това ще се умножи по 1.3, после по 1, после по 1.1 -т.е с годините данъчните постъпления ще намаляват заради ниския коефициент на високите Е стандарти. Абсолютно небъдна е тая работа и крайният ефект след има-няма 5 години ще е като със сегашните отстъпки за Е категория. Зор е да налеят малко пари в общините преди местните избори, след което ако спечелят изборите, следвашите кметове да разполагат с още малко кинти за крадене в рамките на мандата. Към края на мандата им, ефектът от сегашното повишение на данъците на практика ще е нулиран, като е твърде вероятно инфлацията да го нулира още по-рано.
Колите сами си излизат от употреба с годините заради трудната поддръжка и автопаркът се обновява по естествен път. За това не трябват ни данъчни стимули, ни ограничения. Естествен процес е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от freeway » 27 окт 2018, 20:13

Данъкът няма само и единствено за цел събиране на приходи(това как се разпределят е отделен въпрос).Един данък може да има както стимулиращи така и ограничителни функции.Независимо дали става въпрос за богата или бедна държава като България, данъкът за старите автомобили трябва да има ограничителни функции.
Това ще рече, че който си кара колата нормално и може да си позволи да даде около 1500- 2000лв. на година за задължителни разходи като гориво, ГО, винетка, техн. преглед, смяна на масло и филтри, смяна на гуми и дребни разходи за течности и консумативи, то той може да си позволи и данък в порядъка на 150-200лв.Като това са задължителни разходи, а по старите автомобили винаги излизат и допълнителни.
За тези които не попадат в тази категория остава да се замислят за друг вид транспорт.Все пак да притежаваш личен автомобил не е нещо задължително никъде по света.
Поздрави

hra st
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 04 юли 2018, 18:54
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от hra st » 27 окт 2018, 21:07

Кой кого трябва да ограничава и откъде накъде?
Аз пък бих казал, че който има 20000 за някаква "нова" консерва, дава 5000+ за гориво и още за сервиз, спокойно може да даде едни 1000 - 1500 лв на година за да си откупи поне малко изконсумирания въздух и създаденото солидно количество шум.
Ако не му изнася, да се преориентира към по-добре организирана работа без да бълва изгорели газове и да шуми.
Едва ли зареждам по повече от 5 пъти на година. И със сигурност опасните и неприятни пътища без хоризонтална маркировка и със съмнителна вертикална не се износват като за 100-те лева винетка и 50-те данък за колата.
Плащането на 2000 лв данък не е проблем. Веднага, когато насреща има нещо смислено за тези 2000 лв. Например премислена улична мрежа. И маркирани пътища.
Всъщност, местните данъци би трябвало да са разходоориентирани по правило. Таке беше преди 5-10 години. Но не бяха, нито сега са.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 27 окт 2018, 22:53

freeway написа:Данъкът няма само и единствено за цел събиране на приходи(това как се разпределят е отделен въпрос).Един данък може да има както стимулиращи така и ограничителни функции.Независимо дали става въпрос за богата или бедна държава като България, данъкът за старите автомобили трябва да има ограничителни функции.
Това ще рече, че който си кара колата нормално и може да си позволи да даде около 1500- 2000лв. на година за задължителни разходи като гориво, ГО, винетка, техн. преглед, смяна на масло и филтри, смяна на гуми и дребни разходи за течности и консумативи, то той може да си позволи и данък в порядъка на 150-200лв.Като това са задължителни разходи, а по старите автомобили винаги излизат и допълнителни.
За тези които не попадат в тази категория остава да се замислят за друг вид транспорт.Все пак да притежаваш личен автомобил не е нещо задължително никъде по света.
Поздрави
Навсякъде се подхвърлят подобни приказки по медиите, както и тормозът върху хората, отопляващи се на твърдо гориво. Това вече ми прилича на фашизъм, както и опитите насила да отнемеш на нещо на човек, под предлог, че не е задължително да го има.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от freeway » 27 окт 2018, 23:37

Нещо не си разбрал правилно.Да имаш автомобил въобще не се причислява към нещата от първа необходимост, каквото е отоплението което цитираш.
Поздрави и повече разум в изказванията.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 28 окт 2018, 00:02

Всеки човек има право на предвижване, било до подалечна дистанция, било за превоз на товар. И цената за това трябва да е справедлива и реална.
Обществения транспорт конкретно при мен е по-скоро опасен и непрепоръчителен

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от freeway » 28 окт 2018, 00:17

Напълно те подкрепям, ако положиш усилия в подобряване услугите на обществения транспорт.За лятото велосипед също е добро решение за предвижване.

hra st
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 04 юли 2018, 18:54
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от hra st » 28 окт 2018, 00:26

Без кола е невъзможно да се пътува из страната. Обществения транспорт е десет до петдесет пъри по-бавен от автомобилния, и непредсказуем.
За колело вече не става по пътищата, защото има участъци, където е крайно опасно и неприятно. Велоалеи не само че няма (между селищата), но и липсва място да се размине автотрафика и велосипедния.
След излушване на възраженията по гореказаното, още веднъж, колата необходимост ли е или не? Може да се разгледат примерни маршрути за пътуване с обществен транспорт или колело. Ще има :idea: :D: :lol:
Въпросът остава, какво налага използването на ограничавания чрез данъци?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от S_C » 28 окт 2018, 00:56

Реалността доста често не само не държи сметка за теорията, но и често си проправя път напречно на нея. Особено през зле обоснованите теории.
Пример- живееш в София и намираш добре платена работа в Благоевград. 100 км са, стига се за час и малко с кола. Общественият транспорт обаче те кара там за 4 часа! Нещата очевидно се обезсмислят и си оставаш на сегашната работа. Не съвсем доволен, не съвсем добре платен, което с времето прераства с тотална демотивация. За да си близо до обществения транспорт, си търсиш жилище покрай метрото. Да, обаче там и други търсят- цените се качват, пазарът се изкривява изкуствено поради концентрация на търсенето. Цените са високи и ти трябва кредит. Но ситуацията може да не е икономически добра и лихвите да са високи. Задлъжняваш, но единственото, на което можеш да разчиташ, е някога в бъдещето работодателят ти да ти вдигне заплатата-мобилността ти е ограничена от забраните за автомобили и неефективният обществен транспорт. Работодателят ти обаче не е особено мотивиран да ти плаща повече, защото бизнесът му е в зона с висока концентрация на население и не е проблем да си намира кадри от твоето ниво за по-малка заплата. Междувременно детето тръгва на училище. Решението за второ дете засега сте го отложили, защото парите не стигат. Читавите училища обаче са далече. В друг квартал, няма метро. С детските градини е същото. Изпращате го в най-близкото училище...което няма добра репутация, но пък е близо. Икономическата ситуация може да се промени пак и банката да вдигне още лихвата по кредита- сега вече търсенето на по-добре платена работа става необходимост, но...мобилността ти е ограничена. Приемаме обаче, че някак си успяваш въпреки огромните данъци и ограничения да поддържаш кола. Тогава идва друг фактор-някакъв друг умник с принципно погрешни разбирания, купил си изборите, който надгражда ограниченията с нови такива. Примерно-прави квартала ти с платено паркиране и ти слага 500 лева такса на месец, за да си държиш колата на улицата. Проблемът с доходите за теб вече излиза тотално извън пътя, но възмжността за промяна практически ти е отнета заради целенасочено осакатената мобилност.
Междувременно срещу твоя дом, където до вчера имаше поляна и кварталните деца ритаха топка, изниква строеж. Нов блок 15 етажа с такива като теб. До него още един. Презаселването и презастрояването има за пряк ефект практически нерешими социални проблеми от типа на престъпност. Съществуваща толкова близо, тя рано или късно неизбежно те засяга. Кога еднократно, кога системно. Реашавате да продадете жилището, което вече едва изплащате и да се преместите в съседния квартал, където от преди месец има нова станция на метрото. Да, обаче репутацията на квартала вече е паднала. Последният потенциален купувач, който дойде на оглед, не остана никак очарован, когато наркоманчето от десетия етаж му разби стъклото на колата и му смъкна радиото, макар огледът да трая само 10 минути (4 от които пътуване с асансьора, омазан с графити и...абе кой тъпак реши точно днеска да повърне вътре, неговата @№$%№@!).
И това е едната страна на нещата. Сега се постави от другата-съдбата те е свързала с едни шведи, които искат да направят завод в БГ и ти трябва да организираш всичко, включително търсенето на работници. Тях ги има, но няма как да стигнат до теб, защото най-подходящото място за този завод край София е примерно в Елин Пелин.

Не се иска много, за да осмислиш описаната горе ситуация и да разбереш до какви проблеми може да доведе самоцелното писане на правила без мисъл за бъдещето и как се отразяват грешните, привидно незасягащи ни държавни политики.
Най-простият начин да се стимулира потреблението (не само на коли) е като създдеш нормални условия вещите да се купуват и използват. Всеки ден. А държавните политики да са съобразени с факта, че тези вещи се придобиват и използват и това ще продължава да се случва. Те си имат живот. Той свършва и се купува нова вещ. Тя е по-нова, по-модерна и по-ефективна. Това е най-естественият, най-целесъобразен и ефективен икономически цикъл. Нарушаването му създава непосредствен проблем-икономически ограничения, които в перспектива прерастват в раждането на цели социално осакатени поколения, завързани към своя бит като магаре на кол насред полето.
И понеже спомена за разума...наличието му само по себе си не води никъде. Трябва и да се използва, при това на принципа на М. Пух -колкото повече, толкова повече.
Общественият транспорт е т.нар. "догонващи системи"-сами нищо, никъде и никога не създават, а използват ресурс, наличен преди тях. За да имаш редовен градски транспорт от София до Божурище трябва вече да имаш възникнал пътникопоток. Карането на колело при нашия климат, релеф и традиции е по-скоро екзотика и такава ще си остане. Тук не е холандия, в която като се качиш на стълба, да видиш половината държава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от Ради-1 » 28 окт 2018, 08:04

Страшно точно описание на нещата. Аз спирам с писане в темата

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за евростандарта

Мнение от HACKO » 28 окт 2018, 11:16

Ако целта на повишаването на данъците не беше само и единствено понапълването на празната хазна а грижа за околната среда, както се опитват да ни убедят, нямаше да се гледа само и единствено каква е мощността а и с какво гориво се кара. Не може да се сравнява замърсяването което причинява Дизеловия двигател сравнен с Бензиновия а пък за Бензиновите пригодени да работят да не говорим (въпреки че мене изобщо не ме е интересувала екологията като съм минавал на Газ). Ако данъка е да ограничи движещите се коли, защо тогава се дължи и за тези спрени от движение?
И защо винаги говорим само за София? В областен център като Хасково има 4-5 автобусни линии, периода между колите в час пик е 15мин, а другите на 60мин., последния автобус е в 20:30, ха сега се замислете как може да се използва. Същевременно данъка на колите е със максимална ставка а 600лв се смята за висока заплата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта