Страница 1 от 1

Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 26 юни 2020, 13:44
от Coldgrave
Здравейте,

Днес забелязах при потегляне с пуснат климатик някак си няма толкова мощност на 1ва и в началото на 2-ра предавка. Знам че климатика дърпа малко от мощността но пък чак толкова не очаквах, и исках да попитам нужно ли е да се проверява нещо или така е by design. Знам че тези 95 коня не са много :)

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 26 юни 2020, 19:24
от fordmaniac
Здрасти,
Ако си в обороти под турбо, няма как да дръпне. За това обяснявах над 1800 за да има ефективност. Нормално климатичният компресор е към 3-4 kW, което е 4-6 конски сили. Под турбо твоят мотор дава 30-40 к.с. че и под и тези 10-ина и повече процента консумация са много.
Поздрави.

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 26 юни 2020, 21:09
от freeway
Така е колега.Умряла работа си е този мотор с включен климатик.Или се примиряваш, че си като костенурка при потегляне, което за градско каране за мен е отвратително, или караш без климатик(малко по-добре е).

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 26 юни 2020, 21:37
от Coldgrave
Ами да си кажа честно без климатик нямам никакви ядове. Даже на моменти не усещам кога съм дигнал 50 след потегляне, но днес просто първа кола на няколко светофара 2000 оборота на първа и няма откиняне :D Вече на 2400 се усеща раздвижване и като вкарам 2-ра пак е бавничко но поносимо :D Аз без климатик 2ра вкарвам на 2000-2400 :) за да има ускорение.

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 26 юни 2020, 21:54
от freeway
Ще му свикнеш колега. Дръж дясна лента и проблеми няма. :D

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 27 юни 2020, 18:17
от pepy1
Твърде е възможно да има някакъв друг проблем! Аз нямам такива ядове с моите 75 КС на 1.4 ТД 3 цилиндъра при това.

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 27 юни 2020, 21:49
от freeway
Проблем няма толкова си може.Колегата сам споделя,че да върви я държи в обороти като на бензинов мотор(че даже и повече).Няма смисъл да се насилва излишно,че бързо се изчерпва и за никаква икономия от дизел-градско не може да се говори.
Това просто си е двигател, продукт на съвременните маркетингови и "екологични" разбирания.

Re: Падане на мощност при потегляне и 2-ра скоротс

Публикувано: 28 юни 2020, 09:40
от Coldgrave
Аз реално я карам в такива обороти защото Фордманиака си мпредопреди ако искам да сменям маховик да си я карам в ниски обороти :)
И реално ако я карам под 2000 примерно губя около 500 оборота при смяна на скорост и пак докато засили .... :)
Ако реша да гледам стрелката за геар шифтинг трябва сменям на ~1500-1750 оборота