Страница 1 от 2

работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 26 окт 2020, 21:02
от F Focus
Здравейте,
Въпросният Форд ми е най-"новата" кола! Досега все съм купувал над 20-годишни возила, ама тая е само на 14г.! :D Пък и с двузонален климатроник! :D Питането ми е, като как работи тази пущина? Навън сутрин 3 градуса, нагласил съм го на 25 градуса вътре и след 2-3 секунди след стартиране на двигателя компресора се включва, без да се усеща по работата на мотора? Отивам на работа, която е на десетина километра, вътре е топло, вдигам предният капак и тръбите на климатроника са студени...? Ако изключа климатроника и всичко по таблото му изгасне нищо не се случва-колкото е температурата навън, толкова е и вътре, ако искаш отопление само при вкл. климатроник.
Благодаря предварително на отзовалите се!

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 06:28
от OgiDogi
Това няма ли ЕКО режим или нещо подобно?

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 07:40
от F Focus
Май няма "еко"...

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 09:01
от Ради-1
Така си работи - за да имаш парно, пускаш климатроника. Все пак е с ел управление, а не с врътки

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 14:47
от F Focus
Ясно, благодаря!
Това означава ли, че ако по някаква причина изтече фреонът, или се скапе компресора няма да има парно?

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 15:35
от deathstorm
При 3 градуса навън няма как да ти се включи компресора, повярвай ми. Нз как точно изглежда управлението на твоя климатроник, но компресора на климатика работи само когато на дисплея пише A/C ON. Това може да стане по три начина (доколкото се сещам): натискане на бутона AC, натискане на бутона AUTO или натискане на бутона за изсушаване на предното стъкло. Изключването на компресора става с натискане на бутона AC. НО за да се включи компресора, необходимо условие, преди всичко е външната температура да е над 7 градуса. И несе притеснявай, ако ти изтече фреона ще имаш "парно".

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 27 окт 2020, 18:47
от F Focus
Уф-олекна ми, много Ви благодаря!
Наздраве! :)

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 28 окт 2020, 18:41
от synthez 3D
Само да уточня, че границата за включване на компресора е 4 градуса, а не 7, както каза колегата по-горе. Има вероятност да си насочил въздушния поток към предното стъкло и затова компресорът да работи. Това е така при всички Фордове. Щом пуснеш въздуха натам, климатикът се включва, за да го изсуши по-бързо, независимо дали AC е on, или off. Въпреки това, ако външната температура е под 4 градуса, няма да се включи.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 28 окт 2020, 19:28
от F Focus
Ок-много благодаря!

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 19:21
от F Focus
Здравейте! Питане към специалистите относно как е най-добре и полезно да се ползва климатроникът(добичето ми е първа кола с климатроник) в жегите, а именно:
-Да се използва режимът "AUTO", или не?
-Досега задавах температура на дисплейчетата 23 С, например без да вкл. "Ауто", настройвах степените на вентилатора и нямаше проблем.
-Кое е по-правилно и щадящо за климатичната система?
Благодаря предварително за отговорите!

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 20:35
от ivchotr
Някъде го бяхме коментирали и стана поредният яростен спор :D От климаджия знам, че най-големият стрес за компресора е когато ел.съединителят му се включва при високи обороти на двигателя. Имал случаи когато компресорът чак блокирал и съответно задвижващият ремък ставал на салата с всичките последствия за обслужваните от него други системи. За мен остава изводът, че в положение "АУТО" компресорът ще получава доста такива стресови включвания докато се стреми да поддържа зададената температура. Колкото по-ниска е тя, толкова повече ще се стряска.
Поради тази причина аз също си глася някакви градуси в "ръчен" режим и си карам така. Ако ми се наложи да пускам климата в движение (скоро спусках от Пампорово към Пловдив и горе беше 20 градуса, а долу 31 и нагоре) просто връщам газта да паднат оборотите до тези на празен ход и тогава пускам климата. И засега нямам проблеми. В този режим моят поне духа студено без да прекъсва, което ме навежда на мисълта, че не следи каква температура е станала в купето, за да спира компресора. Аз бих направил регулирането в режим "АУТО" да се случва с клапите за студения и топлия въздух, а компресорът да си стои включен постоянно. Но не знам дали при нашата марка не е така.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 20:42
от pepy1
Ако се впечатляваш от разход на гориво/за мен нищожен относно авто или не/ Авто, е идея по-добре. По-важно за мен е, когато изключиш климатика/климатроника, да духа само вентилатора едни 5 минути. Това е за да издуха конденза по тръбите, създаден от резките температури - вън, вътре/30-15 градуса/. Това е превенция за ненамирисване на гадно - за мен. Иначе зависи от климатичната система за това за компресора. При по-новите коли е предвиденотова, иначе и аз на моята 2005г, в движение го включвам на празен ход поради тази причина.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 21:18
от ivo_63
В 21 век да се въртят коментари по тая тема .....Задаваш градусите на които ти е комфортно , цък ауто и не се занимаваш повече с нищо

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 21:45
от zz_stefanov
Какви са ни компресорите: с пропорционално управление или on/off?

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 07 юни 2022, 23:29
от deathstorm
Регулирането на температурата в режим Auto става с регулиране на клапите (колко да се смесва с външния въздух) и скоростта на перката, компресора е зацепен нон стоп, така че не се притеснявайте за компресора. Аз лично ползвам режим ауто през зимата - харесва ми, че докато е студен мотора не увеличава оборотите на перката да ми духа студено в лицето, а плавно с загряването започва да духа топло и увеличава перката. Лятото карам на ръчни настройки понеже на ауто винаги ми пуска прекалено силно перката.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 07:26
от OgiDogi
deathstorm написа:
07 юни 2022, 23:29
... Лятото карам на ръчни настройки понеже на ауто винаги ми пуска прекалено силно перката.
Целта е, да се издуха нагорещеният въздух от купето, за да заработи по-бързо охлаждането.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 07:37
от synthez 3D
ivchotr написа:
07 юни 2022, 20:35
... най-големият стрес за компресора е когато ел.съединителят му се включва при високи обороти на двигателя. ... За мен остава изводът, че в положение "АУТО" компресорът ще получава доста такива стресови включвания докато се стреми да поддържа зададената температура. Колкото по-ниска е тя, толкова повече ще се стряска...Аз бих направил регулирането в режим "АУТО" да се случва с клапите за студения и топлия въздух, а компресорът да си стои включен постоянно. Но не знам дали при нашата марка не е така.
Стресът при включване на компресора не е чак толкова голям, защото преди това не е работил и съответно не е вдигнал налягането в системата, съответно зацепването става в режим на празен ход (без натоварване за самия компресор). Всички изправно работещи климатични системи в автомобилите са изчислени така, че компресорът да работи непрекъснато. Ако започне да се включва и изключва, значи има проблем в системата. Регулирането на температурата в купето винаги става само с клапите и скоростта на вентилатора, независимо дали е климатроник, или обикновен климатик. Аз карам винаги в режим "Auto" и само през студените месеци си изключвам "AC" бутона, за да не работи компресора напразно, заедно с отоплението. Доволен съм от това, че системата си прави всичко сама и не се налага постоянно да ръчкам в настройките за клапи и вентилатор. Ако температурата не ми е комфортна в определен момент, само я коригирам и това е.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 13:01
от ivchotr
Моят дъргел е МК 1.5 и не съм сигурен как се управлява зададената температура в режим "АУТО". Ще взема да направя едно изследване :twistednew:

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 15:24
от HACKO
Моя мироглед е, че техниката трябва да ни слугува а не ние на нея, затова въпроса "как е по-щадящо за техниката" за мене е несъстоятелен. Ако режим "Авто" ме устройва, значи техниката работи на него. Това важи не само за автомобила а за всяка техника която използвам.
Достатъчно съм работил със съветска военна техника, където блоковете се включват и изключват по строго определена последователност, където високоволтови кабели се включват след като се разредят кондензаторите преди пускане на ЛБВ, където електродвигателите се превключват ръчно от звезда в триъгълник след развъртане и други глупости само и само да не се увреди техниката, защото не е направена както трябва, стига!

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 19:21
от zz_stefanov
+1, Наско.