Страница 1 от 1

Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 20 юни 2022, 20:39
от F Focus
Здравейте,
Искам да поговорим за видовете климатични машини за автомобили, та да знам, като отида в такъв сервиз за какво да питам, и какво да гледам, че аман от реклами само! Какво имам предвид:
Преди около 15 години закарах една друга марка автомобил за профилактика на климатроника. Машината източи фреона, като сепарира маслото в отделна прозрачна тубичка-беше абсолютна и пълна чернилка! :evil: Поисках да ми сменят маслото( новото беше ярко-зелено на цвят), което не беше никакъв проблем.
Като закупих колата, както писах след месец климатроника се предаде, щото 50% от фреона беше хванал гората. Отидох в друг сервиз, че ми беше наблизо, подключиха машината, установи се съответната липса на фреон, допълниха го-дотук добре. Ама поисках да ми сменят и маслото-нямало смисъл, нямало нужда, с което абсолютно не съм съгласен-доколкото може да ми протече мисъл( :idea: :wink: ) предполагам, че заедно с изфирясалият фреон в комплект с него изчезва и маслото-отделно, че кой-каквото ще да ми разправя същото е добре да се смени, но явно машината им беше много стара, както си изглеждаше, и не можеше да отделя маслото.
Та питането ми е-какви типове климатични машини има? Явно някои отделят маслото, а други-не. Какви други видове има, че технологиите се развиват-демек на каква машина е най-добре да се "върже" климатика на колата, че времената, когато климатикаджиите работеха само с манометри отдавна отминаха-и слава Богу!
С благодарност приемам мнения и съвети къде да отида при съвестни хора с прилична техника, и добри умения-може и на ЛС, ако ще се приеме за реклама. НО вече задължително държа да присъствам! И още-да не използват китайски фреон и китайско масло! Или много искам...

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 20 юни 2022, 21:18
от OgiDogi
Машините за автомобилни климатици задължително имат сепаратор за маслото и резервоар за пълнене, освен ако не са нещо допотопно. При смяна на компресор, ако не идва заводски напълнен, се налива масло според предписанията (примерно 150-180 ml за компресора + поне още 50 за системата). Иначе, само за точене-вакуумиране-пълнене се доливало, колкото е отделено от сепаратора, НО ако източиш и фреон според указаното количество, т.е. - няма течове и загуби.
Механиката е такава, че голяма част от маслото се разбива от буталата на ситни капки и се разнася по цялата система, а като спре работа, само малка част успява да се стече обратно в корпуса на компресора. Другата част остава по тръбите, в кондензатора и изпарителя или във филтър-дехидратора. Няма фреон - няма и масло. Освен това, искрящият жълто-зелен цвят на маслото се придава от добавен UV-оцветител, по който се откриват течове със съответната UV лампа. Фреонът е газ и не може да пренася оцветителя, тъй че има ли изтичане и оцветяване - маслото е минало от там и го няма в системата.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 20 юни 2022, 21:50
от F Focus
Благодаря за отговора, Оги! Има ли нещо, което да не знаеш? :wink:
А, дали масло на 15-16 години, което е абсолютна чернилка ще има свойството да "светне" при проверка с лампата? И защо ми се казва: ще добавим оцветител във фреона, за да проверим за теч-какво добавят всъщност и дали изобщо? И впоследствие нищо не откриват, а системата си губи 150гр. фреон на година със съответното к-во масло, разбира се! :evil:
Доколкото знам маслото във фреона е 10%, или е повече? Преди години фреона беше около литър, а сега е 400-600гр.-екология разиираш ли!
Не коментирам факта, че старият фреон Ер 22 беше много по-ефикасен и полезен за компресора от следващият Ер-134, а най-новият е хептен кекав, но за сметка на това струва майка си и баща си!
Мисля, че има много тънкости, относно поддръжката на климатичната с-ма, които остават неясни, за разлика от темите за моторното масло, например( :lol: ) и смятам, че ще е много полезно нещата да се изяснят от сведущите, а не-отиваш някъде, плащаш, а не си в час какво да изискваш, и не знаеш какви са ги свършили!

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 21 юни 2022, 07:19
от OgiDogi
F Focus написа:
20 юни 2022, 21:50
Благодаря за отговора, Оги! Има ли нещо, което да не знаеш? :wink:
Има, разбира се. Мога да кажа, че катеря баирите на познанието. Опитвам се и другите да дърпам на буксир, до колкото са готови за това.

F Focus написа:
20 юни 2022, 21:50
А, дали масло на 15-16 години, което е абсолютна чернилка ще има свойството да "светне" при проверка с лампата? И защо ми се казва: ще добавим оцветител във фреона, за да проверим за теч-какво добавят всъщност и дали изобщо?
Ще светне, ако е прясно протекло. Оцветителят се добавя в маслото и докато е в затворена система, няма как да си изгуби флуоресцентните свойства.

F Focus написа:
20 юни 2022, 21:50
И впоследствие нищо не откриват, а системата си губи 150гр. фреон на година със съответното к-во масло, разбира се! :evil:
При липса на видими течове - омазняване и UV оцветяване, основният заподозрян са сервизните вентили, особено за високото налягане. Тъй като от там се пълни маслото с оцветителя, те винаги "светят" и дори да изпускат, могат да бъдат пренебрегнати.

F Focus написа:
20 юни 2022, 21:50
Доколкото знам маслото във фреона е 10%, или е повече? Преди години фреона беше около литър, а сега е 400-600гр.-екология разиираш ли!
Колкото е написал производителят на системата - според изчисленото налягане и обем, както и възможностите на компресора, а напоследък и изискванията за вредни емисии (до колкото климатичната система натоварва двигателя и води до повишен разход и вредни емисии).

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 21 юни 2022, 18:11
от F Focus
Благодаря за кратките, но изчерпателни и разбираеми отговори!

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 22 юни 2022, 19:04
от F Focus
Продължение на темата.
Преди два дни привечер писах по мейл-а на фирма "D&D", рекламирана тук от poroka със следното съдържание:
-желая да ме подключат към машина сепарираща маслото
-да се провери системата за течове
-допълване на фреон, ако е необходимо
-задължителна смяна на маслото
-наесен ще сменя и кондензатора при тях, ако съм доволен, като питах каква марка ще препоръчат-не получих отговор
-желая да присъствам на процеса
-за цена не питам-държа на качеството
Следващата сутрин в 8.30ч. бях приятно изненадан, че получих отговор от тях, че няма проблем, с удоволствие ще ме обслужат и предложиха дата 27-ми Юни и час 9.ч., които да потвърдя по телефона-дотук добре. Звъня им днес и отново казвам изискванията и се почна...ами то, за да се смени маслото, което е в компресора само(?!) не е много лесно, щото трябва да се източи оттам, но пък ще се постараят да стане в рамките на деня, въпреки, че са много натоварени. Изрично попитах имат ли машина сепарираща маслото-не получих ясен отговор. Казах, че се отказвам от услугите им и им пожелах хубав ден.
Вече нищо не разбирам-както писах преди повече от 15 години лично присъствах на процес продължил малко над час, при който машината изтегли фреона, отдели маслото и впоследствие се допълни малко фреон и ново масло, колкото трябва, което в днешно време се оказа баси проблема!
Абе изобщо се оказва, че май автомобилната клим. с-ма е "тъмна работа, вътрешни болести" не само за потребителя, а и за занимаващите се с поддръжката и-стигам до извода, че нито ние, нито "майсторите" са наясно какво точно правят! :evil: Стигне ли се до смяна на маслото в клим. с-ма става голям проблем-направо "греда", а си е изкл. важно! Инак всеки си долива фреон чат-пат и спи спокойно..Впоследствие често следва рев какви пари струва смяна на компресора. Много съжалявам, че там, където преди много години си смених маслото майсторът вече не е там и не знам къде е сега!
С благодарност ще приема съвет за читав авто-климатичен сервиз за София, или Пловдив.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 22 юни 2022, 22:21
от ivchotr
След като се подмине централният вход на резиденция "Бояна", където сега е и историческият музей, малко преди кръстовището със светофара за Бояна в посока Княжево, отдясно под пътя има сервиз за автоклиматици и някакви други ремонти. Не съм ходил там от няколко години, но би трябвало да работи. От другата страна на улицата има автомивка. За сервиза обаче трябва да се завърти из уличките в махалата, че портата, която е на главния път, не я ползват. В този сервиз са ми вадили маслото от системата с машината, която имаха тогава. Съответно след това допълниха с ново масло и фреон по норма.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 23 юни 2022, 11:58
от F Focus
Пак съм аз...
Днес отидох да си взема колата след смяна на вътрешен ляв маншон и гледам, че в сервиза (Том Форд) имат клим. машина, която ми се стори мноу убава( :D ), и която сепарираше маслото. Без помайване казах да ме подключват, още повече, че никой не чакаше за облужване на клим. с-ма. Какво разбрах-машината сепарира маслото, но не цялото-част остава в компресора, и колкото масло се източи толкова се долива ново-това е. Някои компресори имали пробка за източване на маслото, повечето-не. В моя случай се източи 50гр. масло.
Най-накрая "тайната" е разкрита! :lol: След толкова разговори и посещения на клим. сервизи с желание от моя страна да се смени маслото във фреона следваше хъмкане-мънкане, витиевати и неясни обяснения, а нещата са толкова прости!

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 23 юни 2022, 15:43
от HACKO
Четейки темата, току що ми протече мисъл (нещо което се случва все по-рядко >:D<: ).
"Ами домашните хладилници, работят по 30-40г., че и повече в непрекъснат режим без да им се сменя маслото".

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 23 юни 2022, 16:03
от deathstorm
Домашните хладилници са напълно херметична система, всички връзки са запоени/заварени, компресора е в заварен метален контейнер. Дето се вика нищо не може да излезе, а и да влезе в системата. При автомобила имаш компресор с вал, съответни семеринги, разни връзки с гумени оплътнения, радиатори - от много места може да има теч на фреон, а както разбрахме те с маслото си вървят заедно. А и домашните хладилнлници изкарват по 30 години само ако са правени по бай Тошово време :).

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 23 юни 2022, 17:41
от OgiDogi
И са с друг хладилен агент, за постигане на отрицателни температури в камерата за замразяване.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 23 юни 2022, 18:31
от F Focus
...и работи при "човешка" околна температура, не изпитва вибрации и удари от нашите пътища...

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 24 юни 2022, 12:43
от Ради-1
Дайте мнение за тази машина може ли да източи маслото от компресора
Изображение

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 24 юни 2022, 13:39
от synthez 3D
Нито една машина не може да източи маслото от компресора. Могат да отделят маслото от хладилния агент и да добавят същото количество. Ако искаш да източиш компресора, става или през пробка, или с разглобяване.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 24 юни 2022, 14:25
от Ради-1
прав си, благодаря за поправката :)

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 24 юни 2022, 19:27
от F Focus
По въпроса ми протече ценна мисъл( :idea: :lol: ) как да се подмени по-голямо количество от маслото, а именно:
-преди подкл. към машината климатика трябва да е работил известно време
-процедурата се прави веднъж, източва се масло, колкото може, същото к-во се добавя ново
-добавя се фреон, ако се налага
-без да се разкача машината двигателят се стартира, климатикът се пуска за малко, за да се омеша маслото в компресора с това в системата
-следва още една такава процедура, при която няма да има нужда да се добавя фреон, а само масло
Ще е малко по-скъпичко, разбира се...
Пък, ако процедурата се потрети мисля, че парите за източване на маслото от компресора ще се избият, че и ще останат, а и задачата в голяма степен ще е решена, :D Отпада и рискът от ръчкане по компресора.

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 25 юни 2022, 21:33
от ivo_63
Машината издърпва фреона и маслото в системата , източва се мизерията от компресора , връща се обратно фреона и се дозарежда с фреон и масло

Re: Относно климатичните машини за автомобили

Публикувано: 26 юни 2022, 12:25
от F Focus
Е, то точно източването на мизерията в компресора е проблемният момент от процедурата, от която "бягат" клим. сервизи(личен опит), особенно, ако няма пробка-ти правил ли си го? А, някой друг...? Инак е най-лесно да се каже: прави се това и онова, и готово! По същата логика бих могъл да кажа: спечелете от тото-то и финансовите Ви проблеми са решени, ама как да стане...? :lol:
Ако не присъствам на процеса лично не бих повярвал, че е направено-само дето ще си платя за нещо, което не е извършено. Да не говорим за риска да се разглобява едно-друго по компресора, ако няма пробка.
Допускам, че само мен ме "апе кучето" да се смени максимално к-во масло в клим. с-ма, но мисля, че ще е полезно-всички, които познавам отиват на профилактика, или ремонт и не се интересуват от подробности-важното е климатикът да работи, ама докога... и колко скъпо ще излезе впоследствие ремонт, или замяна на компресора?
Всъщност компресора на Фокус-2 има ли пробка?