Страница 1 от 1

изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 18:00
от F Focus
Здравейте,
Тези дни зяпах клипове относно клим. с-ма при руснаците, като някои препоръчват тръбата за ниско налягане в коша(студената) да се изолира с маркуч от пореста гума, която за още по-добра изолация се омотава с алуминиево тиксо, за да не се губи ниската температура от жегата около двигателя. Правиха се замервания, че температурата в купето пада с 2-3 градуса-демек к.п.д. се повишава. Каза се също( и показа), че такива компоненти за клим. с-ма в автомобили предназначени за арабски и африкански страни фабрично са изолирани, за разлика от тези за Европа.
Стори ми се логично и вече закупих такъв маркуч( основно се използва в битовите клим. системи), та утре ще изолирам въпросната тръба, която при Фокус-2 никак не е дълга(минава под разширителното казанче), за разлика от други марки, та не очаквам чудеса, ама нали все гледам нещо да ръчкам, та да си чеша крастата... :wink:

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 18:21
от Ozzie
хммм... това е интересно и не много скъпо подобрение!

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 18:36
от deathstorm
В събота си сменях хидравличната течност на кормилната рейка, та бях свалил десния фар и ми направи лошо впчеатление как конденза от тръбата за ниско налягане на климатика, докосвайки се до кабелажа за захранване се спуска право върху ел. помпата на хидравликата. Та тогава мислех да местя кабела, но се уверих, че това е оригиналното му закрепване (сравних с друг, абсолютно идентичен автомобил). Сега ми даваш идея с един куршум да ударя два заека. Да ти кажа тръбата не е много къса. Прилагам и схема, тръгва от купето, влиза в дехидрататора и от него влиза в компресора. При мен капещата част е тази между дехидрататора и компресора. Така, че свали си фара и омотоай и там. И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 18:46
от F Focus
Точно в такъв сервиз, или магазин ще има. Препоръчвам по-голяма дебелина на маркуча. Не бях подготвен със замерване на диаметъра на тръбата и на око реших, че вътр. диаметър 17мм. ще е ок, ама май е 15мм. а дебелина избрах 9мм.-два метра струват 3лв.-казаха, че по-малко не могат да ми продадат. Пропуснах да кажа, че се изолира само металната тръба-маркучите мисля, че няма смисъл и не ги броя, но явно пропускам части от хАлуминиевата тръба.
Утре ще сваля десният фар, както препоръча и ще зяпам какво-що. Скоро го свалях, за да проверя нивото на хидр. течност в хидравликата-беше ок.
Какво масло ползва за смяната на хидр. течност? Аз не посмях да експериментирам и го купих от МП.

Радвам се, ако съм Ви бил полезен, както и Вие-на мен!

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 19:40
от HACKO
deathstorm написа:
28 юни 2022, 18:36
...... И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.
В "Топломаркета" на Ерато на ул. Каменна има всякакви изолации.
Идеята не е лоша, щом на битовите климатици и двете тръби са изолирани сигурно има защо. Обаче при мене и сега след 15-20мин шофиране в купето става некомфортно, ако вземе да духа още по-студено, ще трябва да карам с палто.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 19:52
от F Focus
Ами, Наско все проблеми, казваш-ако не е едно ще е друго... :lol:
Пък и много помниш, бе-да ти се не надява човек! :wink: Имам предвид, че ми напомни, че съм казал, че ще ползвам сегашното добиче още 20 години, :D Може и така да се окаже-не съм против, доволен съм от него-само да не се скапе нещо тотално и невъзвратимо! :evil:
Остава само да сме живи и здрави, за да разберем! :wink:

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 20:50
от bizu
И на мен ми се струва интересна идеята. На мен климатика ми работи, напълнен е, няма течове, но не духа толкова студено колкото ми се иска. Чудя се, ако изолирам тръбите дали нещо ще се проемни. За такава изолация ли говорите: https://tashev-galving.com/product/034- ... kaiflex-ef

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 28 юни 2022, 21:17
от Ради-1
При някои коли тези тръбички са изолирани фабрично с нещо като дунапрен. На моята видях че се разпада и го махнах


Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 29 юни 2022, 00:06
от Saggy
Фокус, направи снимки преди и след манипулацията, за да видим как се е получило. Интересно дали ще има ефект наистина.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 29 юни 2022, 11:33
от F Focus
Ефект, макар и малък вярвам, че ще има, особенно при работа на място, когато няма никакво обдухване под коша.
За съжаление снимки не мога да поствам(толко си мога :oops: ), но Дитсторм е доказал, че може! :wink:
Днес ще правя процедурата, но нямам време да търся хАлуминиева лента, та засега ще е само с маркуч. Протече ми мисъл( :lol: ), че част от тръбата минава много близо до разш. казанче, затова в този участък ще лепна самозалепваща се лента "женско" велкро(мекото), щото маркуча много ще повдигне казанчето. Протече ми и още една мисъл( то много мисли ми протичат, много нещо :lol: )-маркучът да не се срязва в права линия по дължина, а спираловидно с ъгъл около 45 градуса.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 29 юни 2022, 17:36
от F Focus
Да споделя-без алуминиевото тиксо нищо не става, така че не опитвайте без него, защото на всяка сгъвка маркучът "зяпва", въпреки, че го срязах спираловидно точно, за да се избегне този ефект, ама нъцки-пущината е жилава, направо жива :D ! Та зарязах всичко засега и ще пътувам до морето с оригиналното изпълнение на клим. система. :D
Вътрешният диаметър на маркуча от 17мм. е ок.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 06 юли 2022, 19:35
от deathstorm
Аз онзи ден правих някакви модификации и мога да кажа, че има някакъв минимален ефект. Направи ми впечатление, че изключително много конденз прави по акумулатора. Буквално тече от подкалника. Информирах се из нета и явно това си е специфично за системите с капилярна тръчбичка. Въпросноия акумулатор служи за доизпарение на течния фреон и от него компресора смуче само газ. Интересно ми е защо обаче остава недоизпарен фреон, в купето има добро обдухване, филтъра ми е сравнително свеж. Изобщо тази система с капилярната тръбичка не ми харесва, но на Фокусите явно са им сложили по-евтиния вариант. Слагам малко снимки:

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 06 юли 2022, 20:47
от OgiDogi
deathstorm написа:
06 юли 2022, 19:35
... много конденз прави по акумулатора...
В климатичната система на автомобила, няма компонент с такова наименование. Ако може, да уточниш със стрелка на някоя от снимките, кое наричаш "акумулатор".

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 06 юли 2022, 23:04
от ivchotr
Че и как се вижда къде "капе" фреонът и как го "засмуква" компресорът?!?

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 06 юли 2022, 23:30
от deathstorm
@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air . Няма да ви рисувам като на малки деца кое на снимката е акумулатора, отляво на казанчето за хидравликата на волана се намира.

@ivchotr, то и аз не виждам горенето на сместа в цилиндрите на ДВГ, но мисля че може да се съгласим, че се случва, нали?

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 07 юли 2022, 07:31
от OgiDogi
deathstorm написа:
06 юли 2022, 23:30
@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air .
Valeo написа:The accumulator is a filter drier...
Демек - това си е филтър-дехидратор, по Valeo-вски, за по-престижно. Акумулира влагата (ако има такава) от страната с ниско налягане, да не попадне в компресора. При затворена система, има ли значение от коя страна е този компонент?
По темата - ако филтър-дехидратора се "изпотява" повече от останалата част, то през него се случва подобно явление на случващото се в двата края на капилярната тръбичка, при преминаването на охладителният агент: разлика в налягането на флуида, предизвикваща разлика в температурите. От изпарителя в купето, поради топлообмена с постъпващият топъл въздух, пристига вече леко затоплен...
Запушен е!

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 07 юли 2022, 10:10
от deathstorm
Ами да явно го наричат акумулатор (не само Valeo), когато е от ниската страна, но конструктивно е по-различен от дехидрататора, понеже има и функцията да доизпарява фреона, а също и съдържа част от маслото. Явно е нормално да се изпотява, ненормално е кагато започне да се обледенява. Още повече сега, когато изолирах останалата част от тръбата, почвам да се чудя дали умишлено конструктивно не е изолирана тази тръба, с цел по цялото и протежение да става доизпарение.

Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма

Публикувано: 07 юли 2022, 10:42
от OgiDogi
deathstorm написа:
07 юли 2022, 10:10
... по цялото и протежение да става доизпарение.
Изпаряването става в съответният елемент, наречен "изпарител". Компресорът напомпва фреона към кондензатора, като "тапата" за създаване на налягането е капилярната тръбичка - рестриктор на дебита. При компресирането се повишава температурата на фреона в кондензатора, а с обдухването му от вентилатора топлината се отнема от преминаващият въздух и при P.V = R.T, при постоянен обем V и константа на газа R в климатичната система, се променя само налягането P и температурата на флуида T преди и след капилярната тръбичка. Помпи - загрява - обдухваш - охлажда се - рязко спада налягането след капилярната тръбичка - изпарение и ниска температура в изпарителя. Като се изпари веднъж в изпарителя, за какво доизпаряване по тръбата може да става дума? При запушен филтър, евентуално може още да пада налягането и респективно температурата след него, което да води до повече конденз на влага от околният въздух по корпуса му.

Можеш да изпариш вода и при стайна температура, стига да успееш да свалиш налягането достатъчно. За пример - намери при колко °С кипи водата (изпарява се) на връх Еверест, където налягането е ~330 mBar.