Колебания в турбото на Мондео МК4

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Vesco
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 03 май 2023, 17:17
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Колебания в турбото на Мондео МК4

Мнение от Vesco » 03 май 2023, 17:53

Здравейте колеги,
Нов съм във форума, но въпреки това имам надежди, че бихте могли да ми помогнете с някакво решение на проблема, който имам с автомобила си. Значи автомобила е Мондео 2009 МК4 2.0, 140к.с., 103kW. Закупено от мен с мерак и удоволствие (карал съм такова служебно преди десетина години и бях много доволен, затова се насочих към този модел и сега). Та купих колата и я вкарах за цялостно обслужване масла, филтри, ангренаж, тампони, маркучета и каквото друго е необходимо, за да имам един надежден автомобил, да ама не...
Влиза в авариен режим и светва ESP-то.
Свалихме DPF-а и го почистихме, защото имаше спукано маркуче на датчика му за налягане. Оказа се че й не е толкова зацапан, но пак влиза в авариен режим. В момента колата има колебания в турбото, надува и изпуска, като я задържа на 2200 обророта на място и започва да надува до 2500 оборота и така 2200-2500 постоянно падат и се вдигат, в движение е същата работа държа педала на една позиция и скорост, а се осеща как поема и отпуска, а и турбото се чува как свири и отпуска, докато в един момент светне ESP-то и влезе в авариен режим и там вече знаете. Грешката която дава е обща, за налягане на горивото и въздуха. Пак казвам няма спукани и сцепени маркучи никъде и в сервиза вече искат да ми свалят турбината.
Ще съм ви много благодарен, ако все пак някой от вас даде някакво рационално предложение за решаване на проблема ми, или препоръки за сервиз във Варна който да посетя, защото някак си все си мисля, че пък може и да стане без сваляне на турбото.
Благодаря ви предварително!

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колебания в турбото на Мондео МК4

Мнение от Major_Koenig » 03 май 2023, 21:02

Здрасти внимателно да ти огледат големият маркуч захранващ турбото. Много колеги с дизели се оплакват от неговото спукване точно преди самото турбо и оставането на много трудно видима цепнатина водеща до аварийни режими. За Варна незнам къде да те пратя, но евентуално може да се чуеш с Борислав Христов от Форд ъпгрейд Бургас за помощ.
Изображение

Vesco
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 03 май 2023, 17:17
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Колебания в турбото на Мондео МК4

Мнение от Vesco » 03 май 2023, 21:26

Много благодаря за бързият отговор относно проблема ми. Ами днес за пореден път бях в различен сервиз и трима майстори я бяха вдигнали на подемника и я разглеждаха с фенери, и те казаха че нямало никаде спукано. В петък пак ще я водя в четвърти сервиз, като последна надежда преди сваляне на турбото. Благодаря още веднъж за отговора на проблема ми, разбирам че е доста трудно да се предположи какво може да е причината тук във форума, но ми е последната надежда преди приключението със свалянето на турбото. Относно Борислав Христов, бих ли могъл да получа негови контакти, за да изкоментирам проблема. Благодаря още веднъж! 🙏


Потребителски аватар
MAD SMAX
Потребител
Потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 юни 2019, 17:21
Модел на автомобила: Ford s max 1,8
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Колебания в турбото на Мондео МК4

Мнение от MAD SMAX » 03 май 2023, 22:28

Здравей колега. Майорчето правилно те насочва. Преди години имах подобен проблем с S-maxa , оказа се точно спукан (пластмасов) маркуч преди турбото.

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Колебания в турбото на Мондео МК4

Мнение от MamaMy » 04 май 2023, 20:50

Надуйте с компресора веднага след въздушния филтър след като уплътните естествено и се ослушайте къде съска.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта