Страница 3 от 4

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 14 дек 2020, 21:35
от Ozzie
Има виц, за един дето му клъцнали топките,' щото го мъчела няк'ва болка по гърба, дето завършваше с поука - "Второ мнение - безценно!"
Ей затова пита и тук човека, 'щото явно в сервиза вече е питал.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 14 дек 2020, 21:49
от F Focus
Няма лошо да се пита, ама в случая човекът май не е питал в сервиза -да се обзаложим ли? _friends_
Аз, за разлика от нЕкои "разбирачи" не се дразня от, каквито и да е въпроси, за каквото, и да е, ама действителността и матрЯла ни е такъв, че няма как...! :evil: И, ако ние не си помогнем тук поне с добро отношение нещата отиват към разпад-както в държавата! :evil:

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 14 дек 2020, 21:53
от Ozzie
F Focus написа:
14 дек 2020, 21:49
...в случая човекът май не е питал в сервиза -да се обзаложим ли?
Стек биричка? [icon_e_biggrin.gif] [icon_e_biggrin.gif]

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 14 дек 2020, 21:56
от F Focus
Никва грижа! Ама не подкупвай автора(авторката) на темата, ок? :D
Съжалявам, че си ми далеч, ама, ако идваш до най-голямото село драсни предварително, ок-ще се радвам да се видя с всеки читав потребител тук!

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 15 дек 2020, 14:04
от HACKO
В Ауто дата пише 10г. или 100 000 мили. На ремък купен в България не мога да гласувам такова доверие. 50 000 Км са малко за смяна, може би на 70-90 хил.Км бих се замислил за смяна моя в момента е на 75 000.
Преди 25г. в една хасковска таксиметрова фирма направиха практическо изследване на издръжливостта на ремъците на Лада Самара (просто всички караха до скъсване). Та многократните тестове доказаха, че ремъците се късат между 92 и 100 хил. Км, при препоръчана смяна от производителя на 60 000Км.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 15 дек 2020, 16:42
от paulinastoianova
Благодаря колега точно това ми трябваше, да знам какви са сервизните интервали за подмяна на ремъка.

Изпратено от моят HUAWEI LYO-L21 с помощта на Tapatalk


Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 28 дек 2021, 20:07
от deathstorm
Малко да повдигна темата. Миналта седмица ми се наложи да сменям freewhеell шайбата на алтернатора, понеже се разтрака особено сутрин. Та свалих алтернатора, смених шайбата па си викам така и така съм свалил пистовия ремък да взема да го сменя. Колата е с твърда ролка. По VIN излезе CONTITECH 6 PK 1249 ELAST. Е тва нещо няма слагане. Даже и да усепе човек да го напъне да се закачи на ролката наклонена, имам чувството, че като започна да опъвам ще скъсам шпилката от блока. Знам за варианта със смяната с пружинна ролка, но искам да разбера на тая кола как по дяволите и се сменя ремъка. След като се мъчих около час си сложих стария. Маркировката на стария е G149F 6PK1213 оригинал FoMoCo. Почвам да си мисля, че оригиналния ремък е по дълъг. Или трябва някаква скоба за водната помпа с която да се разтегне този еластичния, ма като знам колко място има там ми се реве. Та моля някой ако собственоръчно е сменял ремък да пише как се е справил.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 28 дек 2021, 23:16
от freeway
Това са ремъци които трябва да се съхраняват на сухо място с умерена темп. и да се монтират до 5год. от датата на производство. Това го казва самия производител. В противен случай губят еластичност и стават много трудни за монтаж и съответно ниски експлоатационни характеристики.
Може да опиташ като го оставиш за няколко дена на стайна темп. и преди монтаж при необходимост внимателно го затоплиш с пистолет за горещ въздух.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 29 дек 2021, 19:55
от deathstorm
Ми аз го върнах този Contitech, не обърнах внимание кога беше произведен. Наистина беше доста студено в помещението като го мъчих, може би под 10 градуса. Чудя се дали да си поръчам оригинален от Мотопфое, ама му искат 70 лв., скъп експеримент ще излезе ако не успея да го сложа. В нета никъде не мога да намеря ни едно клипче за тоя модел. Имам едно ръководство в него пише сваляш стария слагаш новия... Руснаците масово минават на пружинна ролка от преди фейса. Въпроса е със спец инструмент ли се слага или се разпъва с ролката.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 08:30
от synthez 3D
Оригиналният от МП е Dayco, така че спокойно можеш да сложиш такъв. Досега съм сменял няколко еластични ремъци на Dayco на моите автомобили и всичко е било наред. Имай в предвид, че от вътрешната страна, там където са каналите, тези ремъци имат едно влакнесто покритие, което прави канала по-плитък, преди да се смачка от ролката и това ги прави по-трудни за първоначално монтиране и затова изглежда, че са по-къси. Все пак провери какъв е точният размер на предишния ремък, за да си сигурен, че не са ти дали друг.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 11:38
от HACKO
Закачаш на ролката и въртиш смело все едно че не е твоята кола и става.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 16:26
от deathstorm
То проблема е, че ремъка е толкова къс, че даже не може да го закачиш на оптяжната, когато тя е в наклонено положение. Имам предвид до ето това положение:

Изображение

В момента на колата е този ремък, като гледам е оригинал:
belt1213.jpg
Като ги сравнявах с новия Contitech определено новия е по-къс можеби с 1-2 см. Въпреки, че Contitech-a уж е 1249 мм (предполагам), а този на колата е 1213. @synthez 3D 1.8 Дуратека на C-Max-a с твърда ролка ли е? Можеш ли да ми дадеш някакъв номер на Dayco ремък, какъвто си слагал, че не откривам в онлайн магазините еквивалент на Dayco. И малко по-подробно да обнясниш как го слагаш, напъваш с ролката или изправяш ролката в работно положение и мъчиш да го превъртиш на водната помпа?

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 18:12
от HACKO
А когато ролката е монтирана на мястото си пробва ли? :wink:

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 18:38
от synthez 3D
На нашия C-Max(1,8 2008г.) дългият ремък е с обтяжна ролка с пружина и не е еластичен, но на Фокуса ( 1,6 )е такъв. Въпреки, че при 1,6 двигателя конфигурацията на ролките е различна, го правя с разхлабване на генератора. Този на климатика(еластичен е) го слагам, като го поставя първо на шайбата на компресора и после със завъртане на коляновия вал го намествам върху шайбата на коляновия вал. Не казвам, че става лесно, напротив, трудно е, но става. Най-лесно става с приспособление, но аз не ползвам такова. Важно е ремъкът да се задържи върху шайбата, докато се върти и другото най-важно е да са еднакви размерите на ремъците.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 19:32
от deathstorm
На 1.6 ti-vct (имам и аз такъв в семейството) го свалям/слагам без проблем, като охлабя генератора отваря много луфт. За него съм гледал клипчета, как се монтира със спец. инструмент (скоба) на помпата и неудоумявам защо така го правят като с генератора е супер лесно. Не знам как ще е с нов ремък, но там поне сякаш има повече място между двигателя и ланжерона.
HACKO написа:
30 дек 2021, 18:12
А когато ролката е монтирана на мястото си пробва ли? :wink:

Не пробвах така и точно това питах в последното изречение на предишния ми пост, как е правилно да се направи. Но без спец.инструмент няма как да стане в работно положение на ролката според мен. Но на тая кола помпата е толкова близо до ланжерона, че нз къде ще се побере скоба там. А да се монтира долу през двойната шайба ми се вижда мираж. Може просто да съм попаднал на прекалено къс ремък, ще пробвам пак с друга марка или оригинал.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 20:03
от F Focus
В конкретния случай явно се налага да заложиш на оригинален ремък, вместо да пробваш различни марки. На твое място дори бих го сменил в оторизиран сервиз.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 30 дек 2021, 22:36
от fordmaniac
Ако за един ремък еластан се ходи до оторизиран сервиз ехее ....
Сменил съм доста такива И конти и Гейтс, пък даже и Дай-кооо . че и Форд ориджинал.
Картинките по горе са версията за монтаж. С малко нагласяне и превъртане се качва на наклонената ролка и се обтяга на работно положение. Това е.
Версиите за топъл ремък, подгряване с въздух ......... Ай стига бе. Ремък е седял по няколко дни зимата в гаража преди монтаж, да не би складовете на големите магазини да са утоплени?
Поздрави.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 01 яну 2022, 18:03
от ADDimitrov
Този филм го играх и при обтягане на горната ролка, основат в която се вкарва лоста не издържа и се строши!! Затова много по добър вариянта е закупуването на обтяжна ролак, нови болтове, които са по дълги от оригинаните и обикновен ремък , но с по дълаг размер! Размера и болтовете съм ги описвал в тема тук,но не се сещам къде. Сега смяната е много по лесна, и с обтяжната ролак е много по добре .
И да добавя, че и аз от любопитатво минах през МП да проверя за цени и избягах с писък. Дългия ремък 200 лв., късия 170, ролкаат 180, всико на ФоМоКо с поръчка и доставак до 2 седмици! Казх им довиждане, бъдете здрави. Обтяжна ролка, 90 лв., Дългия 25 лв. на Continental, късия 15 лв. Daico. Три години никакви ядове.

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 01 яну 2022, 19:46
от pepy1
Ще кажеш, че са французи или белгийци - и те като МП България не познават парите! :lol: :lol: :lol:

Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!

Публикувано: 02 яну 2022, 01:47
от deathstorm
Е стига бе, в сайта им излиза https://service.motopfohe.bg/parts.php по номер 1760376 70 лв. ремъка. 200 лева е комично, не съм ходил на място да ги питам ама едва ли ще се изгаврят толкова. Не съм решил още дали, но може да мина на пружинна ролка, гледам Gates продават комплект двата ремъка с пружинна ролка. Важното е, че колата си върви и със стария ремък без проблем. Ще пиша като го сменя какво съм сложил.