Страница 1 от 1
Задната предавка хърка
Публикувано: 16 юни 2007, 20:18
от sickjacken
Здравейте аз съм нов и наскоро съм притежател на FORD ESCORT 1.8 Disel 1991г. Та въпроса ми е дали е нармално задната да ми хърка така? За да избегна това давам на 3-та и 4-та да влязат добре и тогава задна.
Публикувано: 16 юни 2007, 21:17
от b2d
Тампон, скоростна... течност варианти много ходи на сервиз и ще ти кажат най-точно, определенно не е нормално. За теб нормално ли е за да си влезеш в дома да минеш през балкона и да отвориш входната врата

ОФФ

Публикувано: 16 юни 2007, 21:26
от cocoff
Маслото колко е?
Ако няма синхронизатор може и да е нормално. Ако има - притискателен диск. Някой със същия модел би могъл да се произнесе най-компетентно.
Публикувано: 16 юни 2007, 22:35
от Peter_CLX
cocoff написа:Маслото колко е?
Ако няма синхронизатор може и да е нормално. Ако има - притискателен диск. Някой със същия модел би могъл да се произнесе най-компетентно.
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост. Затова при включването й за да няма "хъркане" е желателно колата да е на място и след натискане на съединителя да се изчаква малко (примерно 1-2 сек.) преди да вкараш. Ако и тогава има хъркане, може да е наистина от ниско ниво на маслото в кутията или пък механичен проблем да има (съединител).
Публикувано: 16 юни 2007, 23:21
от pantata
На фиестата хърка чат-пат, защото трябва да се долее малко масло, предполагам и при теб ще е така, но не се знае. Възможно е.
Публикувано: 17 юни 2007, 06:46
от traqn_savov
Peter_CLX написа:
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
БМВ-тата имат, но за фордовете нямам представа.

Публикувано: 17 юни 2007, 09:40
от cocoff
Peter_CLX написа:
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
Това са някои от марките които използуват скоростни кутии с напълно синхронизирана задна скорост. (Естествено ги слагат само на
някои от моделите) Предполагам, че и в някои от новите европейски модели ги има, но ме мързи да ровя

:
Audi, Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Mazda, Saturn VUE, Saturn ION, BMW, Opel Meriva, Opel Combo, Vauxhall Corsa, Vauxhall Meriva, Vauxhall Astra, Ford Focus(North America)
Публикувано: 17 юни 2007, 10:05
от sickjacken
Дали може да се оправи ако се натегне малко съединителя и щ е има ли кофти последици?
Публикувано: 17 юни 2007, 11:13
от traqn_savov
той е с автомат

да го натегнеш не е решение.
Публикувано: 17 юни 2007, 12:51
от Svetlix
А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Публикувано: 17 юни 2007, 17:37
от Peter_CLX
cocoff написа:Peter_CLX написа:
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
Това са някои от марките които използуват скоростни кутии с напълно синхронизирана задна скорост. (Естествено ги слагат само на
някои от моделите) Предполагам, че и в някои от новите европейски модели ги има, но ме мързи да ровя

:
Audi, Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Mazda, Saturn VUE, Saturn ION, BMW, Opel Meriva, Opel Combo, Vauxhall Corsa, Vauxhall Meriva, Vauxhall Astra, Ford Focus(North America)
Хм, явно технологиите са доста по-напреднали, отколкото предполагах

....но все пак като се има впредвид конкретния случай, за който говорим, едва ли имаме такава екстра (поне аз от личен опит с този модел не съм забелязал).
svetlix написа:А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Според мен ефектът даже ще е отрицателен - нали всички валове и колелета в кутията трябва да са в покой в момента на включване на предавката.
Публикувано: 18 юни 2007, 00:08
от J6B
Еми аз от както съм я взел така включвам задна,първо като спра включвам първа и тогава задна и никога не хърка ,ако включа веднага задна хърка но не винаги,на 10 пъти дакажем 2-3 пъти но така и свикнах и таки си включвам първо първа и тогава задна,нивото на маслото не съм гледал.....
Публикувано: 20 юни 2007, 07:54
от Svetlix
Peter_CLX написа:
svetlix написа:А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Според мен ефектът даже ще е отрицателен - нали всички валове и колелета в кутията трябва да са в покой в момента на включване на предавката.
Имам в предвид да подаде газ и като паднат оборотите на минималните да пробва да включи.
Публикувано: 20 юни 2007, 17:00
от shmitc
J6B написа:Еми аз от както съм я взел така включвам задна,първо като спра включвам първа и тогава задна и никога не хърка ,ако включа веднага задна хърка но не винаги,на 10 пъти дакажем 2-3 пъти но така и свикнах и таки си включвам първо първа и тогава задна,нивото на маслото не съм гледал.....
Абсолютно съм прав с колегата.При мен също хърка,но като включа първа предавка след което задна няма хъркане.Так че карай си колата без да се притесняваш,а и това си е всеобща болка на повечето автомобили.
Re: Задната предавка хърка
Публикувано: 20 юни 2007, 17:14
от kEFi
sickjacken написа:Здравейте аз съм нов и наскоро съм притежател на FORD ESCORT 1.8 Disel 1991г. Та въпроса ми е дали е нармално задната да ми хърка така? За да избегна това давам на 3-та и 4-та да влязат добре и тогава задна.
Често срещано явление.
Избягва се чрез т.н. двойно амбреиране
...натискаш съединителя, отпускаш напълно, пак натискаш и - задна

Re: Задната предавка хърка
Публикувано: 15 юли 2007, 12:20
от PuFF
kEFi написа:
Често срещано явление.
Избягва се чрез т.н. двойно амбреиране
...натискаш съединителя, отпускаш напълно, пак натискаш и - задна

Да, и аз съм намерил същото решение. =)
Понякога дори първа влиза трудно, но с отпускане на амбриажа и натискане отново, няма проблеми.
...На стари талиги - кусури много, няма начин.
Смяна (или доливане) на маслото е вариант, при мен конкретно - и съединителя е за смяна... ако не се оправи - търсиш заобиколки и така... =)
Re: Задната предавка хърка
Публикувано: 15 юли 2007, 12:43
от paci
PuFF написа: ... но с отпускане на амбриажа и натискане отново, няма проблеми.
...На стари талиги - кусури много, няма начин.
Моята е 97, Митсубиши Колт 2001-ва и сега на един Сивик 2001-ва и на 3-те се получава така.
С 1-ва няма ядове.
Публикувано: 02 авг 2007, 12:05
от PuFF
Според някои псевдо-познавачи, Сиерата ми била без синхронизация за 1-ва и задна предавка, поради което се получавало това хъркане.