Зимна проверка
Публикувано: 17 яну 2005, 16:20
Добре че зимата все още закъснява, та такива като мен да имат време да направят това което не са направили от изброеното по-долу за да карат колата си спокойно.
1. Антифриз - има охлаждащо, антикорозионно и смазващо действие. Биват спиртни, солени, етилгликолови /сини/, гликолови /зелени/ и карбоксилатови /червени/. Сменят се на 2-3 години, а червения на 4-5 години. Минимална температура на замръзване се получава при състав 65% антифриз /концентрат/ и 35% дистилирана вода. Ако някой е карал лятото без такъв е време да налее. Сега е момента да проверим и как работи парното на колата. Едва ли някой предпочита да мръзне зимата. Сипването на спирт или специална течност за чистачките против замръзване е задължително.
2. Масла - ако остават 1000 - 2000 километра до смяната и карате колата си добре е преди да е започнала зимата да смените и маслото заедно с филтрите. ”Зимните” масла трябва да запазват качествата си при по-нисите температури, т.е. не трябва да се сгъстяват така че да пречат да се развърти мотора. Вискозитетните класи на тези масла са в границите от 5W до 15W.
3. Гуми - преди години всички карахме с един комплект гуми през цялата година. Сега нещата са различни. Най напред имаме информацията, а след това и предлагането на зимни модели гуми. Факт е че при температури под 7 градуса зимните превъзхождат летните по всички показатели. Лично за мен понятието всесезонни гуми не съществува. При всички положения ще има компромис в поведението на гумата при температури -15 и +35 градуса. Всеки обаче решава сам. Наличието на комплект вериги в багажника е само плюс.
4. Купе - ключалките на вратите и багажника е желателно да се пръснат със спрей против замръзване. Гумените уплътнения на вратите може да намажете с глицерин или да пръснете със силиконов спрей. Ако имате възможност и не сте го направили през лятото е добре да огледате колата от долу и ако се налага да я обмажете с антикор. Метла и стъргалка за лед са задължителни в багажника.
5. Акумулатор - най-добре минете да ви проверят нивото и състоянието на електролита, напрежението което подава релето за зареждане и ако се налага заредете акумулатора. Комплекта силови кабели в багажника не е излишен.
6. Други - състояние на чистачките, фаровете, ремък на алтернатора и други ако има, спирачната система, маншони.
Това се сетих до тук предполагам че и други ще се включат в темата за да я допълним.
1. Антифриз - има охлаждащо, антикорозионно и смазващо действие. Биват спиртни, солени, етилгликолови /сини/, гликолови /зелени/ и карбоксилатови /червени/. Сменят се на 2-3 години, а червения на 4-5 години. Минимална температура на замръзване се получава при състав 65% антифриз /концентрат/ и 35% дистилирана вода. Ако някой е карал лятото без такъв е време да налее. Сега е момента да проверим и как работи парното на колата. Едва ли някой предпочита да мръзне зимата. Сипването на спирт или специална течност за чистачките против замръзване е задължително.
2. Масла - ако остават 1000 - 2000 километра до смяната и карате колата си добре е преди да е започнала зимата да смените и маслото заедно с филтрите. ”Зимните” масла трябва да запазват качествата си при по-нисите температури, т.е. не трябва да се сгъстяват така че да пречат да се развърти мотора. Вискозитетните класи на тези масла са в границите от 5W до 15W.
3. Гуми - преди години всички карахме с един комплект гуми през цялата година. Сега нещата са различни. Най напред имаме информацията, а след това и предлагането на зимни модели гуми. Факт е че при температури под 7 градуса зимните превъзхождат летните по всички показатели. Лично за мен понятието всесезонни гуми не съществува. При всички положения ще има компромис в поведението на гумата при температури -15 и +35 градуса. Всеки обаче решава сам. Наличието на комплект вериги в багажника е само плюс.
4. Купе - ключалките на вратите и багажника е желателно да се пръснат със спрей против замръзване. Гумените уплътнения на вратите може да намажете с глицерин или да пръснете със силиконов спрей. Ако имате възможност и не сте го направили през лятото е добре да огледате колата от долу и ако се налага да я обмажете с антикор. Метла и стъргалка за лед са задължителни в багажника.
5. Акумулатор - най-добре минете да ви проверят нивото и състоянието на електролита, напрежението което подава релето за зареждане и ако се налага заредете акумулатора. Комплекта силови кабели в багажника не е излишен.
6. Други - състояние на чистачките, фаровете, ремък на алтернатора и други ако има, спирачната система, маншони.
Това се сетих до тук предполагам че и други ще се включат в темата за да я допълним.