ПОМОЩ ТРУДНО ПАЛЯ В СТУДА

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 30 ное 2007, 22:21

Моя падна на компресия 22-23 и му правих ремонт на ДВГ-то.Излезе ми 600 лева.Сега не съм я мерил ама пали от раз.наистина трябва компресията да е около 30. Знам че фордовете като паднат под 25 компресия и почват да палят по трудно зимно време. Докато някои дизелови двигатели могат да палят и с 19-20 без проблем.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 01 дек 2007, 01:18

Абе ако си с чист дизел на приблизително 10г. 25-30атм. трябва да те радват,1.8мотора под 25 става мъчен.НО това за чист дизел !Двигател с турбо не работи на такава компресия! :!: Като цяло мотора не е от най-надежните :wink:

Потребителски аватар
velio_ls2000
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velio_ls2000 » 01 дек 2007, 13:01

Добре де това за двигателя че не е добър всички го разбрахме.
Кажете на каква компресия работи ТУРБО ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ 1.8 НА МК2 ИЛИ ПОНЕ НА МК1.
Двигателите са идентични,мисля.
Обедих се и в това че във всеки сервиз казват различна компресия за нормална работа на двигателя.
В един ми казаха 28-35 на всеки цилиндър,в друг 25-32,трети 22-28.
Е в крайна сметка кое е вярното?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 01 дек 2007, 15:06

Тука вече трябва да се обади някой с тежките програми!При атмосферен 1.8 стойностите бяха 34макс(заводска) и 28 минимална,обаче със турбо не знам :roll:

Успех :wink:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 01 дек 2007, 19:55

velio_ls2000 написа:Добре де това за двигателя че не е добър всички го разбрахме.
Кажете на каква компресия работи ТУРБО ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ 1.8 НА МК2 ИЛИ ПОНЕ НА МК1.
Двигателите са идентични,мисля.
Обедих се и в това че във всеки сервиз казват различна компресия за нормална работа на двигателя.
В един ми казаха 28-35 на всеки цилиндър,в друг 25-32,трети 22-28.
Е в крайна сметка кое е вярното?
Според AutoData
Mondeo MK I ->
Изображение

Mondeo MK II ->
Изображение

т.е. едно и също.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 02 дек 2007, 21:55

Mondi написа:Това което колегата msotiroff е дал като пример НЕ Е компресията а степен на сгъстяване . Мисля че 34 е като нов мотор , а под 30 го дават за ремонт .. Нормално и не за притеснения са 25-30 , и си пали и няма проблеми . Ако някой може да е по-точен и изчерпателен - нека сподели .
Май си прав, колега. Степнта на сгъстяване се измерва в отношение, а компресията в барове и по - рядко в паскали.
johnfound написа:
vesko написа:Иначе и аз така знам: степен на сгъстяване и компресия са различни неща...
"Степен на сгъстяване" и "компресия" са различни неща. Степента на сгъстяване е геометричен параметър на даден двигател. Това е отношението на минималният обем на цилиндъра в ГМТ към максималният обем в ДМТ на буталото. Предполага се, че газ попаднал в цилиндъра ще бъде сгъстен именно толкова пъти. Това обаче не е винаги така, а има и допълнителни условия - първо уплътненията - дали газът който буталото сгъстява ще си стои в цилиндъра или ще си излита през износените клапани и/или бутала. Много ясно, че ако излита, то оставащият газ не може да бъде сгъстен толкова много.
"Компресия" е именно налягането до което се сгъстява газът вкаран в цилиндъра при достигането на буталото в ГМТ. От физиката знаем, че налягането на газа се увеличава пропорционално с намаляването на обема. Тоест ако имаме 1литър газ с налягане 1бар и го сгъстим до 0.5литра, то налягането му ще стане 2бара. Защо обаче при двигателите, когато сгъстяваме въздух с налягане 1бар (атмосферно налягане) примерно 10 пъти, получаваме "компресия" примерно 15бара? Работата е там, че при бързото сгъстяване въздуха се загрява. А също от физиката знаем, че при нагряване на газ, налягането му се увеличава, дори и да не му променяме обема.
Грубо казано тези два ефекта в цилиндъра действат едновременно и като резултат от получените 15 бара, 10бара се дължат на сгъстяването и 5бара на нагряването от това сгъстяване.

* бар - единица за налягане, която в повечето случаи може да се приеме за равна на 1 атмосфера (1кг/см2)

П.П. Ако не съм ви омръзнал още: При намалена компресия в някой цилиндър, това може да се дължи на 2 причини: износени сегменти или износен/прогорял клапан. Как да разберем от какво е? Наливаме в цилиндъра 20мл моторно масло и веднага измерваме компресията отново. Маслото временно уплътнява сегментите и ако причината е в тях, компресията се качва до нормалното (за момент). Ако причината е в клапан, то компресията си остава ниска...
Ето и една диаграма, изразяваща тези стойности:
Прикачени файлове
engine1_100_209.jpg
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта