ПОМОЩ ТРУДНО ПАЛЯ В СТУДА
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моя падна на компресия 22-23 и му правих ремонт на ДВГ-то.Излезе ми 600 лева.Сега не съм я мерил ама пали от раз.наистина трябва компресията да е около 30. Знам че фордовете като паднат под 25 компресия и почват да палят по трудно зимно време. Докато някои дизелови двигатели могат да палят и с 19-20 без проблем.
- velio_ls2000
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Добре де това за двигателя че не е добър всички го разбрахме.
Кажете на каква компресия работи ТУРБО ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ 1.8 НА МК2 ИЛИ ПОНЕ НА МК1.
Двигателите са идентични,мисля.
Обедих се и в това че във всеки сервиз казват различна компресия за нормална работа на двигателя.
В един ми казаха 28-35 на всеки цилиндър,в друг 25-32,трети 22-28.
Е в крайна сметка кое е вярното?
Кажете на каква компресия работи ТУРБО ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ 1.8 НА МК2 ИЛИ ПОНЕ НА МК1.
Двигателите са идентични,мисля.
Обедих се и в това че във всеки сервиз казват различна компресия за нормална работа на двигателя.
В един ми казаха 28-35 на всеки цилиндър,в друг 25-32,трети 22-28.
Е в крайна сметка кое е вярното?
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според AutoDatavelio_ls2000 написа:Добре де това за двигателя че не е добър всички го разбрахме.
Кажете на каква компресия работи ТУРБО ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ 1.8 НА МК2 ИЛИ ПОНЕ НА МК1.
Двигателите са идентични,мисля.
Обедих се и в това че във всеки сервиз казват различна компресия за нормална работа на двигателя.
В един ми казаха 28-35 на всеки цилиндър,в друг 25-32,трети 22-28.
Е в крайна сметка кое е вярното?
Mondeo MK I ->
Mondeo MK II ->
т.е. едно и също.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Май си прав, колега. Степнта на сгъстяване се измерва в отношение, а компресията в барове и по - рядко в паскали.Mondi написа:Това което колегата msotiroff е дал като пример НЕ Е компресията а степен на сгъстяване . Мисля че 34 е като нов мотор , а под 30 го дават за ремонт .. Нормално и не за притеснения са 25-30 , и си пали и няма проблеми . Ако някой може да е по-точен и изчерпателен - нека сподели .
Ето и една диаграма, изразяваща тези стойности:johnfound написа:"Степен на сгъстяване" и "компресия" са различни неща. Степента на сгъстяване е геометричен параметър на даден двигател. Това е отношението на минималният обем на цилиндъра в ГМТ към максималният обем в ДМТ на буталото. Предполага се, че газ попаднал в цилиндъра ще бъде сгъстен именно толкова пъти. Това обаче не е винаги така, а има и допълнителни условия - първо уплътненията - дали газът който буталото сгъстява ще си стои в цилиндъра или ще си излита през износените клапани и/или бутала. Много ясно, че ако излита, то оставащият газ не може да бъде сгъстен толкова много.vesko написа:Иначе и аз така знам: степен на сгъстяване и компресия са различни неща...
"Компресия" е именно налягането до което се сгъстява газът вкаран в цилиндъра при достигането на буталото в ГМТ. От физиката знаем, че налягането на газа се увеличава пропорционално с намаляването на обема. Тоест ако имаме 1литър газ с налягане 1бар и го сгъстим до 0.5литра, то налягането му ще стане 2бара. Защо обаче при двигателите, когато сгъстяваме въздух с налягане 1бар (атмосферно налягане) примерно 10 пъти, получаваме "компресия" примерно 15бара? Работата е там, че при бързото сгъстяване въздуха се загрява. А също от физиката знаем, че при нагряване на газ, налягането му се увеличава, дори и да не му променяме обема.
Грубо казано тези два ефекта в цилиндъра действат едновременно и като резултат от получените 15 бара, 10бара се дължат на сгъстяването и 5бара на нагряването от това сгъстяване.
* бар - единица за налягане, която в повечето случаи може да се приеме за равна на 1 атмосфера (1кг/см2)
П.П. Ако не съм ви омръзнал още: При намалена компресия в някой цилиндър, това може да се дължи на 2 причини: износени сегменти или износен/прогорял клапан. Как да разберем от какво е? Наливаме в цилиндъра 20мл моторно масло и веднага измерваме компресията отново. Маслото временно уплътнява сегментите и ако причината е в тях, компресията се качва до нормалното (за момент). Ако причината е в клапан, то компресията си остава ниска...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта